Vis heeft last van lucht.. tips gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Re: Vis heeft last van lucht.. tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:32

Zou inderdaad een zwemblaasverlamming kunnen zijn.. Zwemt/drijft het dier echt continu aan de bovenkant? Als een van onze vissen het had bleef het vaak niet lang leven, of we hielpen hem uit zijn lijden.

Is het toevallig gekomen na het verversen van water o.i.d.? De vis kan dat nemelijk krijgen bij erg snelle wisselingen van temperatuur e.d.

Groetjes Kirsten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 00:52

Hij probeert wel gewoon te zwemmen, maar dat lukt hem niet goed omdat hij dus steeds naar boven drijft. Ik zie hem weleens onder ''zwemmen'' en hij eet ook onder.
Het is niet na het water verversen gebeurd, althans dat ik weet want hij dreef gewoon ineens.
Ik heb het nu ververst maar het is nog steeds het zelfde.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:12

Omdat sluierstaarten van die rare gekweekte vissen zijn (geef toe Clown ) kunnen ze lucht wat in de buik zit niet meer kwijt. Vandaar ook die speciale korrels!

Wat mij toen aangeraden is is een beetje zout in het water (zonder jodium! Dus NEZO ipv JOZO ) maar dat hielp bij de mijne niets. Doordat ze steeds omdraaien in het water en omhoog drijven kost dit ze heel veel energie en gaan ze (dat is mijn vermoeden) vooral daarom dood. Wat de mijne toen erg fijn vond was een bepaalde plant in het water (Anubias, eigenlijk tropisch maar zo sterk dat hij het ook wel in koud water doet) met grotere bladen waar hij onder kon gaan hangen en zo kon 'uitrusten'.

Elke aquariumzaak kent de plant wel!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:15

het is of zijn zwemblaas of hij heeft lucht in zijn darmen.

sluierstaartjes hebben daar vaak problemen mee,zijn zwemblaas kan klappen,en dan zwemt ie voorgoed op zijn kop,als hij teveel lucht heeft gehapt kan het ook zijn dat het in zijn darmen zit,en dan poept ie het weer uit,er zijn zelfs mensen die er een naald insteken en zo de lucht kunnen laten ontsnappen,maar goed,dan moet je dus echt wel weten waar je moet prikken,en of hij lucht in zijn buik/darmen heeft,of dat het zijn zwemblaas is..

ik geef mijn sluiers altijd bevroren voer,rode muggen larven,mosselen,runderhart,krill enz..vinden ze erg lekker en ze groeien er harder van Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:30

Ik heb van die zwarte met die grote ogen, die zijn wel raar ja.
Ik heb ze gekocht omdat ze steeds voor me gezicht gingen zwemmen bij de dierenwinkel Haha!
Wil ze ook wat meer afwisseld voer gaan geven dus idd ook van die muggenlarven ect.
Ik ga me eens zo'n plantje aanschaffen Ja
Maar conclusie bij zwemblaas is dat het nooit meer over gaat?
Morgen krijgt hij de tip van sronnie met die doperwt, ik ben benieuwd wat dat geeft.