Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:56

Judith_M schreef:
Leonberger, pyreneese berghond, dat soort rassen, mij te groot en kwijlerig, maar wel heel lief Lachen

Ras dat ik nooit zou willen, is een Jack Russel.

Met het bovenste ben ik het niet eens. Wij hebben Leonbergers gehad en ze waren inderdaad groot, maar kwijlen hebben ze nooit gedaan. Ook de vele logees niet.

Met het onderste ben ik het wel helemaal eens. Ook Chihuahua's en ander klein grut zijn aan mij niet besteed.

Herders ben ik ook niet zo'n fan van.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:57

Ik vind een sint bernard leuk, ......bij een ander Clown Haha! Teveel werk met al dat haar.
We hebben zelf 2 engelse bullen. Ook een ras wat mensen vaak leuk vinden, maar dan wel bij een ander Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:59

ik ben helemaal verliefd op sint benard honden!
maar om het in huis te hebben véél te groot Tong uitsteken
en chiaua(weet niet hoe je dat schrijft.) *schaam*
zijn super schattig maar bijna geen hond meer te noemen Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:08

Engelse buldog...
Maar mijn huisje is er nu nog wat te klein voor Tong uitsteken Samen met de nijnen en de kat Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:08

HEEEE....gabyfedde...gaan we katten!!! Mijn mechelse en duitse herder zij toevallig wel de aller beste, slimste, mooiste en liefste van de hele wereld!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:12

Labrador: Vaak te hyperacties en niet mijn type qua uiterlijk.

En alle soorten die door hun bouw gezondheidsproblemen hebben (m.b.t ademhalingsapparaat schedel)..

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:15

De duitse/deense dog... ik vind ze GEWELDIG! Maar... ze worden niet oud. Boos!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:16

Dat vind ik ook... zo jammer!!!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 09:49

Een engelse bulldog vindt ik ge-wel-dig..... op een foto. Alleen om te zien vindt ik ze leuk. Maar om te hebben lijken het me luie eigenwijze draken die een ongezond leventje hebben en niet oud worden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:29

ik ben ook echt geen fan van herders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:30

Mijn moeder heeft een cocker spaniel. Erg leuk hoor, maar zou er niet aan moeten denken om er zelf een te hebben, wát een eigenwijzen!!

Zelfde geld trouwens voor een Beagle. Ik vind ze helemaal geweldig, maar ik zou écht geen geduld hebben ermee!

Poedels vind ik heel leuk, maar dan niet zo'n opgeknipt gevalletje, maar gewoon zoals ze bedoeld zijn: lekker ruig als jachthond!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:52

ik zou nooit een jack russel, poedel of schnauzer willen.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:14

Ik zou dus nooit een klein honderas willen hebben.
Heb nog nooit een jack russel normaal luisterend los zien lopen en stuk voor stuk waren ze krengen.
Verder is een mechelse herder en doberman ook niet aan me besteed.

Geef mij maar een harige lobbes Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:21

Een boxer en een poedel zou ik nooit willen hebben.
Verder ook niet van die 'kwijlhonden' Clown

Ikzelf ben helemaal weg van Herders.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:28

Vind zelf Deense dog, Leonberger (grote rassen dus) mooi om te zien, zou deze echter niet graag willen hebben ivm kortere levensverwachting en toch een hele hoop haren bij sommigen.

De meeste jachthonden vind ik mooi om te zien, zou ze zelf niet willen ivm teveel risico dat ze eens ergens achteraan gaan.

Bij mijn ouders hebben ze twee boxers geweldige beesten vind ik (hoe gekker hoe beter) geen enkele dag hetzelfde met die twee.

Zelf denk ik om als ik ooit een hond zou gaan aanschaffen een tibetaanse terrier of boxer. Mijn vriend weer een airdale mooi.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:30

Ik heb het met álle honden, vind ze allemaal vreselijk lief en leuk en ze lijken mij erg gezellig enzo, maar ik wil er geeneen zelf hebben op dit moment. Ik heb wel honden gehad hoor! Maar ze kosten me teveel tijd in uitlaten, schoonmaken, enz. Daarnaast moet je er belasting over betalen en hondenpoep opruimen van straat (jakkie!) enz. enz. Nee ik zou alleen nog een hond willen als ik buiten zou wonen en een 'waakhond' nodig heb, die gewoon de hele dag zich buiten vermaakt en poept enzo. Dan lijkt mij een herder erg leuk.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:34

Mmm, moeilijk dit. Degene die ik leuk vind zou ik ook best willen hebben, degene die ik niet leuk vind wil ik ook helemaal niet hebben.

Ik val wel op grote honden, maar dan wel een beetje atleten. Weimaraner, Herders, Doberman....erg leuk! Maar die wil ik dan ook best hebben, met als voorwaarde dat ik dan niet (zoals nu het geval zou zijn) 3 keer per dag een rondje om de wijk moet lopen aan een lijntje, maar dat ze lekker op het erf kunnen. Dus nog een paar jaartjes wachten maar.

Nakisha

Citaat:
Een engelse bulldog vindt ik ge-wel-dig..... op een foto. Alleen om te zien vindt ik ze leuk. Maar om te hebben lijken het me luie eigenwijze draken die een ongezond leventje hebben en niet oud worden.

Hahaha, dat hangt denk ik héél erg van de hond en jezelf af. Knipoog
Ik heb zelf een franse bull, ook een platsnuit dus... lui? Nooit een keer. Eigenwijs? Ja, absoluut... op het komische af. Een draak? Nee, een knuffel juist. Precies zo heb ik ook een aantal engelse bullen meegemaakt.

Ongezond leventje? Dat hangt van jezelf af, en natuurlijk met de algemene gezondheid van de hond (zie het volgende punt). Blijf met ze in actie, laat ze spelen en laat ze niet te dik worden, dat scheelt veel ellende.
En niet oud? Tja, de gezondheid van de hond ligt in de eerste plaats al bij de fokker, en dat is tegenwoordig bij veel rassen een probleem... Al begreep ik dat de levensverwachting van fransjes al stijgende is. Hopelijk zal dit ooit ook voor de engelse bulldog gelden.

Iris82

Ik hou ontzettend veel van honden, heb zelf een border collie bij mn moeder zitten.
Maar ik ben zo kieskeurig over wat ik zelf zou willen als wij eenmaal groter wonen.

Geen honden met lange haren, geen kwijlers, geen jachthond omdat ik bang ben dat ie er vandoor gaat in het bos, geen neuroten, geen kleine mormels, geen poedel, geen domme, geen eigenwijze monsters... Pfff... ik heb mijn ideale hond nog niet gevonden...

Een border collie zou natuurlijk helemaal geweldig zijn, maar dan zou ik er wel 2 willen en die vragen zoveel tijd en energie! Dat moet je zeker niet onderschatten...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:23

Kleine hondjes, van die keffers! Bah.. vooral tekkels en jack russels..
't is echt een rage om een jack russel te hebben op stal.
Doe mij maar een duitse dog ('t is géén deense dog! dit is namelijk de verkeerde vertaling..), herder, argentijnse dog of pitbul.
Lekker druk, snel en groot Haha!.. of gewoon een leuke kruising uit 't asiel.
M'n zus (in spanje) heeft een argentijnse dog x iets met pitbull, alle vooroordelen zijn bekend, maar wat is 't een schat!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:26

niet alle jack russells zjin van die keffertjes hoor. en ook zijn ze niet allemaal hyper.

Die van mij kan makkelijk de halve dag op de bank liggen te snurken en blaft niet (alleen als je hem zelf gek maakt). tuurlijk heeft ie ook wel zen momenten dat hij de 5 minuutjes heeft, maar dat heeft iedere hond

mijn vriend wilt nog een engelse bulldog erbij. ik vind ze leuk om te zien, maar niet om te hebben. Maar ik ben bang dat die er toch nog komt hoor Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:17

Iris82 schreef:
Een border collie zou natuurlijk helemaal geweldig zijn, maar dan zou ik er wel 2 willen en die vragen zoveel tijd en energie! Dat moet je zeker niet onderschatten...

Ik vind ze geweldig Pling
Maar zolang ik niet op een boerderij woon, komt dit ras er bij mij dus niet in. Ik loop veel met mijn hond, hij gaat altijd mee naar de paarden, ik jog met hem. Pling Maar een Border heeft zoveel uitdagingen nodig, dat ga ik hem niet bieden.

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:22

ik wil later als ik groot ben echt een bull terrier!!!!
die vind ik zo lief als je ze goed opvoed teminste!
maar dat ligt aan de baas...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:24

stephanie09 schreef:
ik vind grote honden zoals deense dogs en bull mastiffs echt helemaal aan de top Haha!
wij hebben dan zelf een heidewachtel/münsterländer leuk en spontaan echt lief maar als ik persoonlijk zou kiezen zou ik zo een ras niet snel kiezen Lachen

een ras dat ik echt niet zou wil kleine hondjes zolas chiau hiau's jack russel dat soort hondjes nee ik heb liever zo een lekker stoere grote lompe hond Tong uitsteken

Ik dacht altijd precies hetzelfde. Haha! Ik ben gek op grote honden! Heb zelf een Rottweiler gehad en een Turkse herder.. Geweldig! Deense doggen, Bull mastiff's etc.. Geweldig!!!! Lovers
Maar ik heb nu tóch een Jack Russel. Haha! Ondanks dat ik er altijd een hekel aan had... haha!
Maar de hond moet mee naar de winkel en als ik daar een deense dog neer zet ben ik de helft van mn klanten kwijt. Knipoog Gelukkig luisterd ze ontzettend goed en dominant is ze absoluut niet. Maar ik behandel haar dan ook niet als een tuttig schoothondje maar gewoon als een HOND. Knipoog
Als ik straks alles voor elkaar heb, huisje boompje beestje en ik het me kan veroorloven om part-time te werken, dán komt er absoluut een Deense Dog. Haha!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:26

Ik zou absoluut geen hazewindhond willen hebben simpelweg omdat ik ze verschrikkelijk lelijk vind Clown welke ik qua uiterlijk wel leuk vind maar niet wil hebben is een jack russel