En ik wist het van tevoren al...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: En ik wist het van tevoren al...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:10

karin84 schreef:
Hoezo wordt een hond ouder dan een konijn/cavia? Mijn konijn is 13 geworden en heb nu een cavia van ruim 7! Dus als je weet dat het beestje het niet overleefd laat je hem thuis lijden tot hij eindelijk eens dood gaat????!!

Nee als ik weet dat een beest moet lijden ga ik naar de dierenarts voor een euthanasieprik. Maar laat ik geen dure operaties, injecties etc doen waarvan de kans klein is dat het lukt/aanslaat.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:23

Jemig, dat vind ik echt l*llig van je ouders!
Ik kan me goed voorstellen hoe jij je moet voelen, dit is altijd rot, maar dat het zo moet gaan maakt het nog erger...

Als ik jou was zal ik nu ook geen dieren meer nemen, pas als je zelf alles kunt betalen. Dat lijkt mij het verstandigst.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:36

ik herken dit wel gedeeltelijk, ik had ook een konijn tot afgelopen zomer... Boos!
het konijn had ook last van poep aan zijn kont enzo maar ik maakte het elke week schoon en ging maandelijks met hem naar de DA om zijn tanden te laten knippen (doorgroeiende tanden hebben we later laten trekken, vlak voor de zomer) maar die poep aan zijn kont bleef. we gingen op vakantie en hij moest bij een vriendin van mijn moeder blijven (4 weken) en ze zou hem dan verzorgen (waaronder dat poep aan zijn kont weg halen) is niet gebeurd, hij heeft 5 dagen in de hitte gestaan en was overleden... Huilen ik heb zowiezo 1 dag en 1 nacht niks gedaan alleen gehuid --> tranen op, toen de hele dag gewoon echt niks gedaan alleen verdrietig zijn... tja heb hem toen gewoon geen afscheid genomen ofzo kon hem naar 4 weken natuurlijk niet meer zien wandt dan komen ze met een skeletje aan Clown nee was absoluut niet leuk, ik was toen 13 en het konijn pas 3,5 heb altijd voor hem gezorgt een perfect maatje maar zulke dingen gebeuren (hoewel ik me er vreselijk boos om kan maken Boos!) sterkte nog met het verlies

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:23

Ik ben gelukkig altijd zo eigenwijs geweest om gewoon mijn stoute schoenen aan te trekken en m'n ouders altijd over kunnen halen naar de dierenarts te gaan, altijd zelf betaald, maar zodra het duur werd kreeg ik het terugbetaald van mijn ouders Lachen
Gelukkig hebben hun ook nog een beetje gevoel voor dieren!

Een konijn met maden kun je 9 van de 10 keer toch niet meer redden,
m'n vroige had dit ook en ik was er nog snel bij, maar de dierenarts vertelde mij dat als hij hem zou helpen hij binnen 2 dagen in een shock zou raken en alsnog doodgaan aan de verwondingen van binnen.

Gelukkig toen ik dit in de gaten had en helemaal overstuur was,
heeft mijn vader de DA gebeld en heeft m'n moeder zo snel ze kon ons erheen gebracht ..

Ik vind het niet fair van je ouders tegenover je dieren door ze maar te laten "stikken" .. vreselijk dat er zo'n mensen bestaan!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:40

ken t gevoel..
een kat van ons werd ineens 'anders' hij praatte niet meer zo veel met me als normaal, dus ik van hij moet naar de DA. mn moeder van nou hij eet nog dus t zal wel meevallen...
paar dagen later zit ik m onder zn kin te kriebelen, is zn kaak een beetje hard en pijnlijk.. naar de DA geweest, moesten we volgende dag terug komen voor foto's. Ik WIST gewoon al dat ie nooit meer thuis zou komen..
Uiteindelijk bleek hij kaker te hebben aan zijn kaak, daar konden ze m niet aan helpen, want als ze het zouden verwijderen zou hij niet meer kunnen eten, dus hebben ze m niet wakker later worden uit de narcose voor de foto..
Heb mezelf voor mn kop geslagen dat ik niet eerder harder had aangedrongen op DA.. maar ja kanker zat in t bot, dus was t waarschijnlijk al te laat op t moment dat je t merkte..

Heel veel sterkte!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:34

pubelia schreef:
Gewoon geen dieren aanschaffen als je niet de volledige zorg voor ze kan opnemen. Ik heb hamsters, uit eigen fok = dus beetje gratis, maar als er iets is ben ik de eerste die bij de DA staat.

Mee eens. Ja Er kan altijd zo iets gebeuren, helaas zijn er altijd nog mensen die denken: Sja, gebeurd mij vast niet. Je moet altijd van het ergste uitgaan. Dan ben je altijd voorbereid.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:05

Sorry, maar ik vind dat echt cru van je ouders. Als je niet bereid bent om met je dieren naar de DA te gaan, moet je ook geen dieren nemen. En toen ik cavia's 'van 5 euro' had, waren die net zoveel waard als mijn hond en mijn kat en al mijn dieren. Al mijn dieren zijn onbetaalbaar! Erg vervelend dat het zo heeft moeten eindigen met je cavia. Sterkte.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:09

Wij hebben zelf 14 konijnen, maar in die tijd dat we konijnen hebben heb ik 1 ding geleerd.. Als een konijn eenmaal wat heeft is het ook zo gebeurd van dat zijn het hele zwakke dieren.

Maar maden? Dan denk ik maak je z'n hok wel goed schoon??? Anders krijg je die dingen niet zo snel.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:09

Wij hebben zelf 14 konijnen, maar in die tijd dat we konijnen hebben heb ik 1 ding geleerd.. Als een konijn eenmaal wat heeft is het ook zo gebeurd van dat zijn het hele zwakke dieren.

Maar maden? Dan denk ik maak je z'n hok wel goed schoon??? Anders krijg je die dingen niet zo snel.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:10

Bucas schreef:

dan moet je dus meteen naar de DA gaan..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 22:12

Bucas schreef:

Met langharige konijnen dus wel.
Ik raapte iedere dag de zachte poep eruit...
Maar ik kan moeilijk 24 uur achter dat dier z'n kont aanlopen om te controleren.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:12

Wat vervelend zeg.
Maar ik zou inderdaad geen dier meer nemen als je afhankelijk bent van je ouders.
Maar je ouders zijn ook raar hoor je zorgt toch voor een dier.
Of het nou een dier van 5 euro is of niet.
Ik heb rond de 35 konijnen maar als er 1 ziek is ga ik naar de da.