Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RianneH schreef:@Smurffie, snap je punt.. Maar ben jij vegetarisch? Want vleesproducten enz. is hetzelfde idee
niet veganist! maar wel enkel scharrel eieren
en alle dierlijke producten halen wij zoveel mogelijk bij de boer hier in de buurt
waarvan we weten hoe de dieren het hebben
_Kiki_ schreef:@smurffie; en als je dat lijden nou juist vóór wil zijn?
een 20 jarig paard maar laten inslapen om het lijden voor te zijn? wieweet kan hij nog 10 jaar zonder lijden!
maar hoevaak is dit het geval? 
en af en toe ook niet. net als mijn zadel en hoofdstel : beide leer. zie dat maar eens van een scharrel dier te krijgen
en toch rijd ik met leer ja
maar dat zijn langetermijn dingen
als alleen daarvoor
dat je geen melk zou mogen gebruiken vind ik bevoorbeeld onzin
als dit op een goede manier word gedaan
is hier NIKS mis mee
dieren lopen overdag buiten
s'nachts kunnen ze (tevens net als s'middags) naar binnen
als ze dit willen! ze krijgen kuil/hooi erbij
en een beetje krachtvoer maar zonder extra hormonen of wat dan ook toegevoegt
! smurffie schreef:ik gebruik inderdaad wel leer. ook dit in grote getallen van dezelfde boeren af en toe ook niet. net als mijn zadel en hoofdstel : beide leer. zie dat maar eens van een scharrel dier te krijgen
en toch rijd ik met leer ja
maar dat zijn langetermijn dingen
als alleen daarvoor
dieren geslacht zouden worden. weet je hoe veel kleiner dan de getallen worden!
edit : en geheel veganisties vind ik ook vergaandat je geen melk zou mogen gebruiken vind ik bevoorbeeld onzin
als dit op een goede manier word gedaan
is hier NIKS mis mee
dieren lopen overdag buiten
s'nachts kunnen ze (tevens net als s'middags) naar binnen
als ze dit willen! ze krijgen kuil/hooi erbij
en een beetje krachtvoer maar zonder extra hormonen of wat dan ook toegevoegt
!
Katja schreef:Gelukkig mogen we dat wel. Het lijkt me verschrikkelijk om een dier eindeloos te moeten laten lijden zoals in sommige landen gebeurt.
Waarom een dier laten lijden terwijl er (voor het dier zelf) een betere oplossing is? RianneH schreef:Maar wel van koeien die geslacht zijn voordat het hun tijd was. Er zijn heel veel boeren die het goedde voor hebben met hun dieren, maar door de druk van de maatschappij, oftewel, goedkoop vlees, moeten ze allemaal dingen toevoegen. En daar ligt het probleem. Men wil wel diervriendelijk vlees, maar er niet voor betalen...
Maar goed, zelfde idee is er ook met huisdieren. Men gebruikt steeds meer manieren/therapieën enz. om het leven te verlengen. Maar in veel gevallen zijn deze ontwikkeld voor de mens en niet het dier. Wordt het leven dan verlengd ter behoefte van het dier, of van de mens?
hij heeft over de 400 koeien(leukste is nog : elk koetje heeft zijn naampje. en hij weet ze allemaal!) . en meerdere stieren die er in het dekseizoen gewoon los bijlopen
het kan dus zijn dat hij 2 maanden niks te verkopen heeft. jammer dan
hij leeft van het verkoop van melk en eieren
zoiezo zou hij nu nog bijna 40 jaar (heeft hij nog geen half jar terug uitgerekend) voor AL zijn dieren kunnen zorgen zonder inkomsten te krijgen van zijn dieren
dus reken er maar op
daar gaat geen dier voor zijn tijd weg!
zo iemand is dat dier in mijn ogen niet waardig!

de meerderheis zelfs.
spekkies en rolse koeken erchter niet !

vertel me nou niet dat er echt niet genoeg plek zou zijn
dat is ONZIN! sorry. als dat echt zo is. en als er mensen zijn die vinden dat DAT NODIG IS. dan zul je het met mij NOOIT eens worden
dat is mishandeling. erg genoeg dat je ze fokt voor de slacht
en die korte tijd die ze dan al hebben, laat ze daarvan genieten
of ga ertussen staan als het je allemaal zo leuk lijkt
!