Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RianneH schreef:@Smurffie, snap je punt.. Maar ben jij vegetarisch? Want vleesproducten enz. is hetzelfde idee
_Kiki_ schreef:@smurffie; en als je dat lijden nou juist vóór wil zijn?
smurffie schreef:ik gebruik inderdaad wel leer. ook dit in grote getallen van dezelfde boeren af en toe ook niet. net als mijn zadel en hoofdstel : beide leer. zie dat maar eens van een scharrel dier te krijgen
en toch rijd ik met leer ja
maar dat zijn langetermijn dingen
als alleen daarvoor
dieren geslacht zouden worden. weet je hoe veel kleiner dan de getallen worden!
edit : en geheel veganisties vind ik ook vergaandat je geen melk zou mogen gebruiken vind ik bevoorbeeld onzin
als dit op een goede manier word gedaan
is hier NIKS mis mee
dieren lopen overdag buiten
s'nachts kunnen ze (tevens net als s'middags) naar binnen
als ze dit willen! ze krijgen kuil/hooi erbij
en een beetje krachtvoer maar zonder extra hormonen of wat dan ook toegevoegt
!
Katja schreef:Gelukkig mogen we dat wel. Het lijkt me verschrikkelijk om een dier eindeloos te moeten laten lijden zoals in sommige landen gebeurt.
RianneH schreef:Maar wel van koeien die geslacht zijn voordat het hun tijd was. Er zijn heel veel boeren die het goedde voor hebben met hun dieren, maar door de druk van de maatschappij, oftewel, goedkoop vlees, moeten ze allemaal dingen toevoegen. En daar ligt het probleem. Men wil wel diervriendelijk vlees, maar er niet voor betalen...
Maar goed, zelfde idee is er ook met huisdieren. Men gebruikt steeds meer manieren/therapieën enz. om het leven te verlengen. Maar in veel gevallen zijn deze ontwikkeld voor de mens en niet het dier. Wordt het leven dan verlengd ter behoefte van het dier, of van de mens?