Ik wil een kleine hond, die hoef ik niet op te voeden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

whisperramse

Re: Ik wil een kleine hond, die hoef ik niet op te voeden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:45

xKatleentjex schreef:
Wat dacht je van een Pitt-bull/stafford achtige? Zijn toch ook niet zo grote honden, hebben ook lekker geen opvoeding nodig. En ach ja een malthezertje die je neus afbijt wil alleen maar lief zijn hoor. Bedoelde het niet zo. Grote honden zijn gevaarlijk en aggressief, die bijten je keel over. Die door malthezer afgebeten neus heb je er zo weer aangenaaid bij de dokter.

Ik moest zo lachen om dit stukje!
Ikzelf heb ook een Staff en ik kan je er de donder op vertellen dat ze écht niet makkelijk op te voeden zijn en de mijne is dan nog van het kaliber "goedzak" Haha!
Zag onlangs iemand met een kruising staff/bull terrier en die jongen zijn hond liep gewoon al trekkend en op twee poten verder.
Alles dat te dicht in zijn buurt kwam, viel hij aan...
Sorry maar dat zijn DE mensen die je een speelgoedhond zou laten kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:51

wij hebben een kruizing staf gehad, die was vrij makkelijk op te voeden Ja hyperactief, dat wel, maar wat een lol had ze in het leren, en de hondentrainingen, verrekte snel had ze door wat de bedoeling was!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:53

Ik mag hopen dat diegene niet echt een hond gaat nemen en zich eerst eens beter gaat verdiepen in honden... want iedere hond heeft opvoeding nodig, groot of klein...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:22

Het ligt trouwens echt niet aan de honden, meestal zijn ze erg slim en hebben ze meteen door dat ze de baas zijn, terwijl sommige grote honden eerder goedzakken zijn.

Gelukkig kopen de meeste mensen die niet kunnen opvoeden een klein hondje, dat weinig schade aanricht - meestal. Als ze een grote hond kopen loopt het uit de hand en komt hij toch in het asiel, daarom zie je er niet zoveel.
Staffs is natuurlijk weer typisch, dat zijn vaak jonge gasten die niet kunnen opvoeden en dan is een Staff handig: uiterst lief tegen mensen, zodat ze zelf geen ongelukken krijgen, en meestal niet zo lief tegen andere honden, zodat ze extra stoer op hun twee poten (zoals hierboven mooi gezegd Haha! ) kunnen rondhuppelen.

Maar ik zie sowieso erg weinig goed opgevoede honden, klein noch groot...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:19

Mijn Keeshondje ging zijn prikjes halen bij de DA. Het eerste wat de DA zegt: " Je gaat toch wel op cursus met hem he. Als je dit type hond niet opvoed, nemen ze je hele huishouden over". Cool

Zegt genoeg, lijkt me.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:22

dit hoorde ik laatst ook van een vriendin van mij, die kreeg een Jack russel, die moet je ook echt wel opvoeden. Dus ik vraag, waneer ga je beginnen met cursus? 'Cursus zegt ze? Daar doe ik niet aan, hij is maar zo klein' Verward Waarom zou je met een kleine hond niet op cursus gaan en met een grote wel.. dat ging er bij mij niet in. Het is nu al een verwend rotbeest Bloos

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:52

Ik ben met mijn eerste op cursus geweest, maar nu met de tweede niet, ik merk wel verschil, maar het is ook gewoon een andere hond. Ik oefen wel thuis bewust met hem en dat kan ook maar niet opvoeden, koop dan een pluche hond.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:11

Ben het met velen hier eens. Groot of klein maakt niet uit beiden moet streng opgevoed worden. Vooral kleintjes kunnen best bijtertjes en gemene hondjes worden als je ze niet goed opvoed. Men onderschat zo'n kleintje gwn eerder.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:13

Het is ook zo dat bij een kleinere hond ongewenst gedrag als bijvoorbeeld trekken aan de riem niet zo opvalt...

Ik bedoel als mijn 80 kilo wegende bakbeest gaat trekken ga ik er wel achteraan, een kleintje trek je makkelijker terug...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:38

whahah idd jah
we hebben dus hier ook een opvang (gedumpte)inteelt
jackrussel van circa 1,5 jaar
daar was ook duidelijk GEEN puppie cursus meegedaan
met zeggen , was makkelijker corrigeren aan de lijn
als de opvang dober toen 4 jaar ook geen puppie cursus
van ruim 50 kg ..
deze laatste was echt een senuwen leijer
nu die iets van grenzen heeft is zijn gehele uiterlijk en doen en laten erg positief veranderd , veeel rustiger
verlatings angst zal die altijd wel iets houden maar verder
is het nu een heerlijke hond en met de jack gaat het ook vast goedkomen (leert iig stuk makelijker aan en af in vergelijking met..)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:39

Tsja.. dit hoor ik helaas ook te vaak. Je ziet het zo vaak van die kleine keffertjes die naar de hele wereld niet luisteren.
En het zijn vaak nog felle tante's ook.
Wij hebben nu een cairn terrier en een poedel krising en ik kan je wel vertellen dat de poedelkruising ene stuk minder opvoeding nodig zal hebben dan de cairn.
Groot of klein ze hebben gewoon opvoeding nodig. Als onze carin niet opgevoed was weet ik haast wel zeker dat het idd zo'n bijtertje zou worden.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 00:56

Zo denken steeds meer mensen, nouja ze ziet het vanzelf wel, maar ik vrees dat ze hem dan snel in het asiel stopt ofzo..
Ik kan er écht niet tegen als een hond niet luistert, klein of groot.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 08:59

En wie is er weer de dupe: de hond want die luisterd niet en moet dan maar naar het asiel toe

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:09

Ik zag laatst wat op tv Lachen die vrouw mocht niet weg van haar hondje (ook zo een iniemienie ding) mocht niet naar de keuken als het meneer niet uit kwam, en mocht zeker niet het huis uit Lachen Lachen Lachen

Ik zat dat vol verbazing te volgen Lachen kreeg spontaan jeuk in mijn rechterbeen........ echt, dat laat je toch niet gebeuren?

Bizar

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:16

Ik vind die programma's altijd prachtig, 'hond is baas' en 'de hondenfluisteraar', echt heel mooi om te zien hoe snel hondenkenners het probleem oplossen (meestal). Het is ongelooflijk hoe weinig sommige mensen weten van honden.
Vooral met Jack Russels is dat een groot probleem... Die zijn een grote hond in de verpakking van een kleine (zoals nog wel meer rasjes), heel intelligent maar ook heel agressief als het fout gaat in de opvoeding (mede door de vele inteelt).
Maar ach, ze zijn zo schattig, toch? Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:09

ponyzotje schreef:
Ik vind die programma's altijd prachtig, 'hond is baas' en 'de hondenfluisteraar', echt heel mooi om te zien hoe snel hondenkenners het probleem oplossen (meestal). Het is ongelooflijk hoe weinig sommige mensen weten van honden.
Vooral met Jack Russels is dat een groot probleem... Die zijn een grote hond in de verpakking van een kleine (zoals nog wel meer rasjes), heel intelligent maar ook heel agressief als het fout gaat in de opvoeding (mede door de vele inteelt).
Maar ach, ze zijn zo schattig, toch? Lachen

Idd, ik kijk ook altijd naar de hondenfluisteraar en dan heb je zoiets van "Het is een HOND!!!!! geen pop ofzo!"
Meestal zijn die gemenerds hondjes die stronteverwend zijn (zoals die chihuahua een week of 2 terug)

Echt verschrikkelijk, mensen verdiepen zich dus totaal niet in het wezen, maar behandelen het als een kind, komaan, dat is heus de bedoeling niet!
Een hond heeft regels, gewoontes en regelmaat nodig, dan pas kan het zijn plaats weten.
Een hond die zijn plaats niet weet, gaat natuurlijk altijd proberen hogerop te raken, en dus ook agressie vertonen.
Ze zoeken het probleem bij de hond, terwijl ze het bij henzelf moeten zoeken.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:18

En hoe snel het dan weer opgelost is... Het mooiste vind ik het moment dat de eigenaars ook echt doorhebben dat het beter is, zoals met die Chihuahua inderdaad, dat hij niet meer in de zetel mocht. Eerst doen ze het wel, maar met tegenzin en dan hebben ze een aha-erlebnis. Vond die aflevering in het speciaal heel mooi. De vrouw zei ook 'eindelijk is mijn droom uitgekomen' en zo is het maar net: de hond had er veel meer aan en zij kon 'm gebruiken waarvoor ze hem gekocht had. Super Ja

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:22

Ik zou tegen haar zeggen,
Ja dan moet je zo'n Jack russel nemen die zijn zo lief, vooral als je ze niet opvoed, hondjes zijn de rust hunzelfe en blaffen nooit

Die programma's vind ik ook erg leuk, inprincipe is het dan ook heel simpel, met een paar regels is het een compleet andere hond!
Zo was er laatst een hond die gewoon gevaarlijk was omdat er niemand bij zijn baasje mocht, baasje zat met hondje als baby opschoot tv te kijken, bakje chips delen..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:37

Wanneer en op welke zender is dat Hondefluisteraar programma Bloos ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:03

heb vandaag mijn hond nog even op zijn plek moeten zetten, hij was het er niet mee eens dat ik hem opzij zette (van mn schoot af) en gromde, en zou me even bijten. dus, hup de bench in.. ze zijn niet makkelijk die kleintjes Vork
ik kijk altijd naar de opvoed politie voor dieren Ja wat een problemen zitten ertussen.. en eigenlijk allemaal door de baas..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:14

Even over de x stafjes waar over wordt gepraat..
Dat zijn verboden honden.... (RAD wet)
Ik vind die wet onzin, aangezien die op uiterlijk
af gaat en niet op karakter..
Maar je haalt je een hoop ellende op je hals met
zo'n hond...

Overigens halen de meeste mensen zich nog meer
ellende op hun hals met een chihuahua of Jack R.
door die niet op te voeden..
Het is toch van de zotte dat er zoveel nietmachientjes
en achillispeesbijtertjes rondlopen, waarvan het
baasje zegt: achhhhh hij is klein, het is geen probleem...
vervolgens mag het baasje van het hondje niet op zijn
eigen stoel gaan zitten.. ehhhhhhh????

was het niet zo dat honden een baas hadden en
katten personeel?? nou deze hondjes hebben het goed
door! Ze nemen personeel.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die met hun kleine hondje
op cursus gaan, of hem gewoon zelf fatsoenlijk opvoeden..
Want klein of niet het is een hond!!

En schade kan ook zo'n klein hondje aanrichten!
neusje van klein kind of vingertje is het kind ook voor z'n
leven getekend....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:04

Sjolvir schreef:
Even over de x stafjes waar over wordt gepraat..
Dat zijn verboden honden.... (RAD wet)
Ik vind die wet onzin, aangezien die op uiterlijk
af gaat en niet op karakter..
Maar je haalt je een hoop ellende op je hals met
zo'n hond...

Even off-topic, maar in België is deze regeling niet. Deze honden zijn niet er niet verboden (uitzondering enkele gemeenten). Maar daar draait het hele topic niet om, er zijn ook andere kleine honden die er veel van weg hebben en die heel erg gemeen kunnen bijten. Wilde alleen maar zeggen dat niet alleen een grote hond echt gevaarlijk kan zijn mits niet opgevoed Lachen .

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:33

Antheman schreef:
Wanneer en op welke zender is dat Hondefluisteraar programma Bloos ?

in België is het de woensdag op VT4 om 21.30u-22.40u, herhaling op zaterdagavond. Er is ook 'Hond is Baas' met Victoria ...?, fantastische vrouw en echt wereldtop in haar branche, is Engels programma, op VijfTV, maar geloof me ik kan nu totaal niet vinden wanneer het is ook niet op de site. Misschien is het seizoen net voorbij ofzo.
In Nederland weet ik het niet Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:35

Sjolvir, inderdaad die regeling bestaat in België niet en maar goed ook. Ik snap de hele opzet niet hoor. Er zijn veel meer bijtincidenten met Labradors dan met Staffords genoteerd, en ik zie het ook niet anders irl... Ligt niet aan het karakter van Labradors, maar aan inteelt en de baasjes.

Ben heel blij dat die totaal zinloze wetgeving er bij ons niet doorkomt. Hopen dat het zo blijft.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:53

Jack russel terriers worden ook wel jack russel terroristen genoemd, misschien moet je dat zeggen Tong uitsteken

Labradors en Goldenretrievers bijten volgens mij meer dan staffords en die 'enge honden'
Het is jammer dat ze door sommige mensen gevaarlijk worden gemaakt Scheve mond