Honden kleertjes aantrekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Honden kleertjes aantrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:47

owja even ter aanvulling..
mensen vergeten dat rillen DE manier is om warm te worden..

plus dat rillen ook andere betekenissen hebben.. bv als de hond pijn heeft..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:50

Er is trouwens imo wel verschil tussen 'kleertjes aantrekken' en een 'dekentje omdoen'.
Laat ik dat wel even duidelijk stellen. Je hebt 'functioneel' en je hebt 'aanstellen'. Van een pincher met een kanten truitje aan krijg ook ik de kriebels!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:51

Sjuultje heeft een schattig polo'tje. Blauw met witte strepen!
Het is niet dat ze er elke dag in loopt hoor, héél af en toe eens voor de grap op een verjaardag. Ze vind het helemaal geweldig en voelt zich uberstoer.
Ook zou ik niet weten wat daar op tegen is en kan zijn...

Hier heeft Giorgio onze kater de polo even ter experiment aan Haha!

Afbeelding

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:56

Snackie schreef:
Mijn hondjes gaan om de week onder de douche,vinden ze heerlijk,en water kan geen kwaad, maar een badjas Nagelbijten / Gniffelen ROFL de mijne droogt zich altijd zelf af (rracen over het bed etc ROFL )

Dat staat geweldig grappig, een badjas. Zijn haren zijn wel 20 cm, dus het is wel functioneel.
Ik bedenk me net dat ik ook nog een hondendekentje heb van divoza Bloos Ik hou er eigenlijk niet zo van, maar soms is het wel grappig.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:59

Zo'n dekentje hebben wij ook voor Sjuultje! Van equitheme dacht ik. Vorig jaar op de jumping gekocht Haha!

Sjuultje gaat regelmatig in bad. Ze vindt het heerlijk! Als ik er in lig, komt ze al tegen het bad aan staan. Til me erin, baas!
Ze is gek op dat warme water. Gaat ze op d'r kont zitten met haar hoofd boven water Haha!
Badjas zou een uitkomst zijn... Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Frank op 06-02-08 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:59

Maanling schreef:
Van een pincher met een kanten truitje aan krijg ook ik de kriebels!

Dat bedoel ik dus, helemaal mee eens. Als ik zo'n hond zou zien zou ik moeite hebben het niet van zijn lijf te scheuren. Bloos

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:03

Kleertjes? ...
Dekentje als het nodig is? Ja!
Een hond die dag en nacht buiten zit in de vrieskou bijv, of het hondje wat anders niet plast, een bijna kaal hondje, een oud of ziek hondje prima!
Maar voor de lol? Vind ik eigenlijk alleen maar zielig!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:04

Bit in de mond van een paard is toch ook niet zielig? Waarom kleertjes bij een hondje dan wel? Knipoog

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:13

Ja, en loopt een paard dan nooit onder een deken terwijl dat vaak absoluut niet nodig is?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:17

Omdat je bij een paard het dier beschermt tegen ziek worden omdat het erg zweet en niet goed opdroogt en zo kou vat.

Een paard wat een deken opheeft terwijl dat niet nodig is vind ik ook zielig.

Het is zielig omdat je zo een dier van zijn natuurlijke weerstand beroofd en het ook geen voordelen heeft voor het dier....

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:19

Als ik flink met onze JR aan het rennen en stoeien ben geweest (en dan bedoel ik geen halve minuut he Knipoog ) zweet ze ook hoor Knipoog

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:23

Frank schreef:
Als ik flink met onze JR aan het rennen en stoeien ben geweest (en dan bedoel ik geen halve minuut he Knipoog ) zweet ze ook hoor Knipoog

En heeft ze zweet voeten Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:24

Sodera schreef:
Omdat je bij een paard het dier beschermt tegen ziek worden omdat het erg zweet en niet goed opdroogt en zo kou vat.

Een paard wat een deken opheeft terwijl dat niet nodig is vind ik ook zielig.

Het is zielig omdat je zo een dier van zijn natuurlijke weerstand beroofd en het ook geen voordelen heeft voor het dier....

er is zoveel niet natuurlijk, scheren, bitten, zadels, pads,dekjes, been beschermers, sporen zwepen, en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar een hond een jasje aan, nee dat kan niet, dát is niet natuurlijk. je beroofd je paard ook van de natuurlijke weerstand door hem te scheren..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:26

Iedereen zit hier wel te zeiken dat het zielig en onnatuurlijk is, maar ga eerst eens bij jezelf na wat er allemaal onnatuurlijk en zielig is aan je paard. Dan vind ik een bit in de mond veel zieliger. En een stang & trens al helemaal barbaars.
Als we zo gaan beginnen.. dan weet ik er ook nog wel een paar. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Redrumfox op 06-02-08 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:28

Wat een gel#l! Met je 'dat is niet natuurlijk'.. Het is even onnatuurlijk als al die paardenshit!

Sjuultje is als ik buiten ben ook de hele dag buiten omdat ze dat geweldig vind. Alleen is er buiten uiteraard geen warm plekje te vinden. Wat is er dan zo mis met een dekentje? Haar buikje (grotendeels onbehaard) is slechts 10cm. van de grond!

Of moet je dan maar je hond naar binnen gooien omdat het anders zo zielig is? Terwijl ze zo graag samen met mij buiten rondscharrelt?

Onnatuurlijk... Jaja..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:29

Heb je het nou tegen mij?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:30

Redrumfox schreef:

Nee, Natuurlijk niet Haha!
Dacht dat we aardig de zelfde mening uitten Ja

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:31

Hoooo dat zeg ik niet!!!!

Ik vind een dier voor de lol dus zonder enige functie een dekentje opdoen zielig!!

Zoals Sjuultje van jou Frank geef ik je GROOT gelijk, had ik het dier ook een dekentje of voor mijn part jasje aangedaan!!

Puur zo'n Paris Hilton Chihuahua(schrijf je dat zo??) vind ik zielig!!
Wij hebben een labrador met een goede vacht die van alles heeft maar het niet koud heeft, dus die krijgt geen dekentje.
Als hij het wel koud had gehad of als hij kleiner zou zijn(een Russeltje ofzo) zou hij er wel een krijgen!

Lezen is dus ook een vak Lachen!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:32

bij sommige honden die bijn geen ondervacht hebben of een hele dunnen vacht of een naakt hond en dan in de winter denk ik ook van oke dan snap ik het wel als jeze een dekje op doet. maar doe dan gewoon een dekje op ipva kleertjes. het is wel een dier geen mens. bij gewonen honden vind ik het echt onzin.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:33

Frank schreef:
Redrumfox schreef:

Nee, Natuurlijk niet Haha!
Dacht dat we aardig de zelfde mening uitten Ja

Oke wou net zeggen. Kleine miscommunicatie. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:34

mijn andere hondje is ong 30 cm hoog, zijn buikje is dus ook ong 10 cm van de grond, hij heeft ook 2 jasje, 1 voor als het regent, en een leren jasje met bont, met klitteband, waar zijn pootjes niet doorheen hoeven. hij loopt er heel trots mee rond, en vind het totaal niet erg, het hondje uit spanje vind het niet zoveel, maar het is beter wandelen dan zonder jasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:35

floorsil schreef:
bij sommige honden die bijn geen ondervacht hebben of een hele dunnen vacht of een naakt hond en dan in de winter denk ik ook van oke dan snap ik het wel als jeze een dekje op doet. maar doe dan gewoon een dekje op ipva kleertjes. het is wel een dier geen mens. bij gewonen honden vind ik het echt onzin.

waarom moeten ze dan een dekje op, en geen jasje.. wat is het verschil met warmte? niets.. maar blijkbaar mag het er niet leuk uitzien..

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 18:37

Maanling schreef:
Er is trouwens imo wel verschil tussen 'kleertjes aantrekken' en een 'dekentje omdoen'.
Laat ik dat wel even duidelijk stellen. Je hebt 'functioneel' en je hebt 'aanstellen'. Van een pincher met een kanten truitje aan krijg ook ik de kriebels!

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Mijn stoere Duitse Herder heeft savonds een refelctiedekentje om, niet omdat ze het koud heeft, maar aangeizen ze bruin/zwart is zie je haar anders gewoon niet lopen..

En van die aangeklede Paris Hilton hondjes, tsja.. Dat is gewoon een kwestie van aansteleritus van het baasje, naar mijn mening..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:37

Dat met die poes vind ik echt overdreven hoor, je doet het alleen maar omdat jij het zelf zo leuk vindt, want wat heeft die kat er aan? Helemaal niks
Als het nu nog functioneel was, dan kan ik me er nog iets bij indenken maar dat is het niet.
Je zegt zelf dat je het alleen doet voor een verjaardag oid OK kan ik inkomen maar ik vind je kat mooier zonder dat shirt! Lachen
Ben blij dat je zelf al zegt dat het niet voor iedere dag is.

En als het zo is dan het dier het echt koud heeft, ja doe em dan een dekentje om, maar om zo'n hele collectie met hondenkleren te maken vind ik echt veels te ver gaan, het draait alleen maar om geld en winst!
Waar is het einde dan?? Moet ik mijn duitse herder dan ook maar een jas aan gaan doen omdat ik het er zo leuk uit vind zien.

Frank is niet allemaal voor jou bedoelt hoor Knipoog

Ik vind het zielig voor de dieren die het niet nodig hebben maar er wel iedere dag mee aangekleed worden. De dieren zijn toch vaak ook al op kleur gekocht...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:38

Sodera schreef:
Hoooo dat zeg ik niet!!!!

Ik vind een dier voor de lol dus zonder enige functie een dekentje opdoen zielig!!

Zoals Sjuultje van jou Frank geef ik je GROOT gelijk, had ik het dier ook een dekentje of voor mijn part jasje aangedaan!!

Puur zo'n Paris Hilton Chihuahua(schrijf je dat zo??) vind ik zielig!!
Wij hebben een labrador met een goede vacht die van alles heeft maar het niet koud heeft, dus die krijgt geen dekentje.
Als hij het wel koud had gehad of als hij kleiner zou zijn(een Russeltje ofzo) zou hij er wel een krijgen!

Lezen is dus ook een vak Lachen!

Je slaat bij mij de spijker op zijn kop Knipoog