na de aankijk- nu de kneed-kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Re: na de aankijk- nu de kneed-kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:48

Verzorgkat van me doet het ook. Is samen met zusje in de steek gelaten door ma. Denk niet dat het invloed heeft gehad op zn gedrag. Is echt katten en poesen eigen. Doen ze vaak als ze zich lekker voelen, op hun gemak zijn. Ik vind er niets storends aan, juist wel lief Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:15

OoappeloO schreef:
Ik vind er niets storends aan, juist wel lief Lachen

Ja Vooral als ze er zo heel hard bij spinnen. Alleen bij katten die te vroeg hun mamma hebben moeten missen vind ik het flink zielig.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:20

mijn vorige kat deed dit ook !!!
die hebben we op erg jonge leeftijd moeten grootbrengen omdat de moeder hem had vertsoten!!!
het was zo'n ongelovelijke schat ik mis hem nog elke seconde van mijn leven Boos!
hij kneed enorm en sabbelde aan mijn vingers!!!!
hij is op nog geen een jarige leeftijd aangereden net zoals zijn zusje Boos! Boos! Boos!
die was net zo'n lieverd deed het kneden zelfs onder het eten staan of als je haar oppakte echt zulke ongelovelijke katten waren dat!!!! Vingers aflikken
maar ik mis ze echt te erg Vriendjes zijn?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:24

Het kneden met de pootjes heeft wel degelijk een betekenis.

Een kitten kneed ook met de pootjes om de melkproduktie te stimuleren bij moederpoes.
Op dat moment heeft het kitten een zeer behaaglijk gevoel bij mamma, die em op dat moment ook vaak even wast.

Als een kat ouder is, doen ze dat ook als ze zich behaaglijk voelen.
Vooal als je ze aait, wat de moeder vroeger ook deed met wassen..
Leeftijd speelt hierbij géén rol, evenals geslacht...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:14

hestejente schreef:
OoappeloO schreef:
Ik vind er niets storends aan, juist wel lief Lachen

Ja Vooral als ze er zo heel hard bij spinnen. Alleen bij katten die te vroeg hun mamma hebben moeten missen vind ik het flink zielig.

2 van onze katten waren bijna 10 week en 1 was nog geen 3 week.. ze had zo veel nestjes dat ze niet wist hoe oud ze waren maar het probleem was ook het waren allemaal zwarte op 1 rode na haha..

onze oudste heeft hele dikke poten met hele groffe nagels dus als die een keer aan het spinnen is dan hebben we de poppen aan het dansen haha zolang hij niet bij je gezicht komt Tong uitsteken hij maakt zelfs alle kasten open hij bij in pakken melk en/of haalt deze uit de koelkast haha

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:18

Mijn kat doet dit ook.
Ze heeft het eigenlijk nooit gedaan maar sinds een poosje doet ze dit echt fanatiek. Eigenlijk sinds ze een keer een scheurtje in haar heup heeft gehad (waarschijnlijk aangereden, normaal kwam ze 's nachts thuis en toen ineens een nacht niet, 's ochtends lag ze voor de achterdeur.). Nu doet ze het vaak voordat ze gaat liggen slapen Ja

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:32

ok ij voelt zich dus fijn
normaal vind ik het helemaal niet erg maar soms gaat hij steeds meer met zn nagels in mn nek en hij scherpt ze echt vreselijk dus dan is een NEE genoeg dan gaat hij weer op mn buik verder.

ik weet wel dat hij helemaal hottelde botel met me is en dit vind ik echt super, hij is zo lief
hahahaha
ik loop met de hond gaat hij altijd gezelli mee kan zitten op commando en doet dit dus ook bij de weg net n hondje

hoop niet dat ik verkeerde indruk heb gewekt door te zeggen dat ik t soms zo irri vind hahaha, ben echt heel blij met hem hij is n schatje!!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:47

Ik heb 4 (ras) katten. Angel onze stammoeder hebben we geimporteerd uit Denemarken en die heeft dit ook heel sterk.
Zij heeft 9 maanden bij haar moeder gewoond bij de fokker voor ze naar ons toe kwam.
2 van haar dochters doen het ook, waarvan de ene net zo erg als haar moeder en de andere af en toe. Die dochter die het het ergste doet heeft ook weer een dochter en die heeft het vrijwel niet.
Alle 3 bij ons geboren en wonen dus allemaal gewoon nog met hun moeder.