ratten zoek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annelieke111

Re: ratten zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:33

Fijn dat ze weer terecht zijn Lachen

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 11:44

ja inderdaad@ Voortaan dus ook meteen even de vuilnis zakken met oude bedekking weg halen en de deur dicht houden. ( had deur wel dicht, maar vuilnis zakken dus laten staan waardoor ik dacht dat ze daarin zaten en vervolgens overal de deur open had laten staan Haha! )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:05

Gelukkig zijn ze weer terecht!!

Ik had met mijn stomme kop een keer de bovenkant van de kooi op het gras gezet met de ratten erin en toen hadden ze een weg er onderuit gegraven.

Was helemaal in paniek toen ik er achter kwam dat ze weg waren. Toen in het gras gaan zitten en ze roepen. Kwam er opeens eentje uit de bosjes aan gerend!! Lovers

De ander heb ik toen uit de houtstapel kunnen vissen. Gelukkig maar, want je voelt je niet prettig als je beestjes zoek zijn...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 18:20

nee inderdaad!! Heb ook geen moment rustig gezeten terwijl ze bij mij gewoon ergens in huis moesten zitten. Wat schattig dat ze aar je toe kwam rennen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:22

Ja dat had ik ook echt niet verwacht!!
Dan loop je wel ff over van geluk!

Maar ja, je kunt wel zeggen: in huis, maar voor t zelfde geld waren ze tussen de spouwmuur gekropen oid. Dan was je ze ook serieus kwijt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:27

Leuk zijn ze dan hè. Een van mijn ratjes kon de deur open maken en zo liet hij zich zelf en zijn vriendje vrij Nagelbijten / Gniffelen
Had wel een stoel waar ze graag in gingen zitten als ze los mochten, maar dat deden ze natuurlijk weer niet als ze ontsnapt waren Clown

Fijn dat je ze weer hebt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:30

Mijn ratten hebben een keer een gat in de onderkant van de bank geknaagd. Nou geloof me, ik dacht dat ik ze noooooit meer zou vinden. Had alles 20 keer bekeken en uren gezocht. En natuurlijk de bank verschoven... Maar niet eronder gekeken...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 18:41

haha in mijn eigen huis ( zit nu bij mijn vriend en daar zijn de dames ook ) gingen ze ook altijd onder de bank zitten als ze 'ontsnapt' waren. Ik liet ze wel eens los lopen in de gang en had mijn kat dan in de kamer. Alleen kan mijn kat dus de deur open doen, waardoor die twee dames nogal eens ind e kamer rond huppelden Haha! Ze zijn gelukkig niet zo knagerig in 'echte' meubelen. Wel in een sjaal die per ongeluk in de kooi hing vanaf de kapstok en het mandje van de kapstok. Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:13

Ik had een keer een paraplu langs de kooi gezet. Was geen goed idee... Nagelbijten / Gniffelen
Hij was daarna niet echt regendicht meer zal ik maar zeggen...

Ook hebben ze een keer toen ze ontsnapt zijn de kabel van de monitor, de telefoonkabel en de kabel van de muis, de kabel van de lamp en die van t toetsenbord doorgeknaagt. Toen kon ik ze ook echt niet vinden. Totdat ik geknars uit mijn onderbroekenla hoorde. Hadden ze een mooi nest gemaakt van mijn strings... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:17

Tja, ze maken de naam knaagdier altijd wel waar Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:19

RedPassion schreef:

absoluut Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:21

RedPassion schreef:

Ik was wel blij dat ze de voedingskabel van de computer met rust gelaten hadden!
Dan was het minder mooi afgelopen denk ik...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 19:46

ja daarom liet ik ze altijd los lopen in de gang, daar kunnen ze niets stuk maken. Waar ze nu staan staat d computer ook, dat vind ik dan wel weer een beetje eng Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:50

Ja ik liet ze liever ook niet op de vloer in mn kamer los als ik ze niet in de gaten kon houden, maar dan moeten die verrekte beesten niet ontsnappen... Tong uitsteken

Ow ratten zijn zo geweldig!! *LOL*

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 20:04

haha ja he? Vind ik ook. Wilde ze vroeger al toen ik nog thuis woonde. Mocht het alleen niet. DUs zodra ik op mezelf ging kwamen er twee ratten! Haha! Nog steeds erg blij mee. Vind het alleen zo lastig dat ze overal maar poepen en piesen. Vanmiddag 4 keutels in 15 minuten tijd. ( Ongeveer ) En als je ze op je schouder hebt gehad moeten je kleren ook eigenlijk wel in de was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:07

Oh, ik vind juist dat ze altijd zo makkelijk zindelijk worden! Ik heb zelden dat ze poepen of plassen als ik ze bij me heb.

( en ik mocht ook geen ratten, toen ik 13 was kocht ik er stiekem 1. Mijn moeder was dagenlang pissig, maar ik mocht hem wel houden + 2 andere erbij Haha!)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:11

Ow joh, zijn de jouwe niet zindelijk? Heb je mannen of vrouwen? Ik heb altijd vrouwen gehad en die plasten niet zoveel... Behalve als je ze heel lang vast had. Knipoog

Ik begon met 1 toen leerde ik heel snel dat dat er twee moesten zijn. Dus ikke nog een gekocht. Daarna nog een kleintje, maar die is door 1 van de twee dood gebeten.. Boos!

Toen ging die bijter dood en nam ik er nog twee bij. Toen nog twee voor mn zusje gekocht en twee voor mijn broertje. Toen nog 3 van mijn ex.
En regelmatig opvangertjes. Zelfs een keer met 13 zwarte jappannertjes in de trein gezeten om ze allemaal naar nieuwe baasjes te brengen, door heel Nederland heen... En het groeide langzamerhand een beetje de pan uit. Tong uitsteken

Nu geen meer, want huidige vriend is allergisch. Helaas...

Zijn die van jou dan wel tam genoeg? Als ze nog wat verschieterig zijn dan poepen ze ook meer is mijn ervaring..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:38

Gelukkig zijn ze weer terecht! Haha!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 20:41

nee ze zijn helaas niet zindelijk. En jammer genog ook niet zo tam als ik zou willen. CHutah ( de zwarte ) is op zich redelijk tam. Klimt lekker over me heen en zo en komt ook weer naar me terug vanaf de tafel bijvoorbeeld. Maar ze zal niet zomaar vanuit de kooi op mijn hand komen. Moet haar echt vangen. Sarabie pak ik al nooit, die is cht gezelschap voor Chutah. Ze was wat ouder toen ik haar kreeg ( 12 weken geloof ik ) en ze beet eigenlijk meteen in het begin al waardoor ik niet zoveel met haar heb gedaan. En ze heeft er ook echt geen behoefte aan. Die houdt gewoon niet van mensen, nou ja prima. Haha!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 20:47

ik heb overigens vrouwtjes. Heb laatst 1 x gehad at ze vanaf mijn schouder echt over me heen plaste.. Dus niet een beetje, maar echt een hele straal. Kon t op de grond laten komen door wat voorover te hangen, maar vond ik toch wel wat minder Haha!