Aankijk-kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Aankijk-kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:34

Wat een indringende blik zeg Bloos!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 16:43

Bedankt voor alle leuke reacties! Er zijn dus toch nog best veel mensen met zo'n aankijkkat! Ik heb geprobeerd naar d'r te knipperen als ze kijkt, maar ze kijkt dan gewoon weer weg. Naar m'n vriend knippert ze wel terug! Bloos Misschien ziet ze mij gewoon als bediende en m'n vriend als d'r baasje ofzo? (Terwijl hij haar veel minder vaak knuffelt en hier eigenlijk niet eens woont!) Als hier mensen op visite komen wil ze die ook altijd heel lang aankijken, en soms miauwt ze erbij. Met die miauw bedoelt ze ook altijd dat ze wil eten of aandacht wil, maar met 't aankijken, tsja, dat weet ik niet echt. Ik denk toch uitdaging of misschien idd nieuwgierigheid.

Pluizebolpum schreef:
Tja, daar zijn verschillende theorien over:
- een onbeschrijvelijke liefde van kat naar jou
- gefixeerd op jou; mocht je bewegen dan is zij de eerste die dat weet
- ze bestudeert je, toch benieuwt wie dat is die elke dag het vlees snijdt of wat er toch zo leuk is aan wat je daar aan het doen bent
- uitdagen, gewoon brutaal zijn, kijken of baasje het gevecht aangaat
- ze wil je iets dringend vertellen maar het komt niet door; kattebak schoonmaken, ik wil naar buiten/extra hapje/spelen/aandacht
- het is een amoebe spion die naar de Aarde is gestuurd om een voortvuchtige mede amoebe op te sporen, undercover als huiskat schijnt dan nogal eens voor te komen

Hahah, ge-ni-aal!! 't Zou nog best wel eens de laatste kunnen zijn Koe : ze is hier als zwervertje gekomen en nooit meer weggegaan. Maar nee, ik denk toch dat ze even wil patsen ofzo.

Natascha schreef:
Wij hebben ook 1 aankijk kat en als hij je met een bepaalde blik diep in de ogen kijkt wil hij met je communiceren. Hij is daar heel duidelijk in, veel beter dan onze 4 andere katten. Klinkt misschien vaag voor sommigen maar aangezien ikzelf een eersteklas zweefkees ben ben ik eens ingegaan op zijn verzoeken en kunnen we nu prima gedachtes uitwisselen. Ik heb hem op deze manier ook een aantal dingen geleerd zoals pootjes geven, liggen, gapen ed en dat gaat bij hem erg goed als hij die speciale "blik" heeft. Ik weet natuurlijk niet of jouw kat dezelfde speciale blik heeft als die van mij en of jijzelf open staat voor dierencommunicatie maar je zou het eens kunnen proberen.

Zou je iets meer willen vertellen over hoe die communicatie gaat? Lijkt me erg interessant! Lachen

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:50

Een van onze katten doet dat ook wel eens, lijkt dan net of ze me helemaal zit te bestuderen. Soms word ik er ook een beetje akelig van, dan zit ze me zo strak aan te kijken alsof ze me ieder moment te grazen zal nemen Haha! . Verder 'praat' (miauwt) ze ook tegen me. Katten zijn zulke leuke dieren!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:52

crossmonster schreef:
doen mijn katten ook.

ik zeg altijd tegen anderen dat mijn katten mij dan aan het hypnotiseren zijn "giiivvvvveee meeeee fooooood, GIVVVVVEEE MEEEE FOOOOD!" Haha!

Huilen van het lachen

misschien zoekt ie inderdaad telepatisch contact Clown
heb het overigens 1 keer geprobeerd, maar er kwam niks door

Mijn poes kijkt me soms ook zo aan met een dromerige blik en dan knippert ze zo vriendelijk, alsof ze zegt ik vind je stiekem wel aardig Tong uitsteken

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:46

Is heel grappig vind ik altijd.
Ik zoek vaak zelf oogcontact en als ze je terug aankijken moet je knipperen met je ogen , heel duidelijk Knipoog
Meestal doet mijn kat dat na,,

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:14

Een van onze katten doet dat ook, die gaat gewoon ergens in de kamer liggen en je dan vervolgens hele tijd gewoon aan staren....... echt vaag Nagelbijten / Gniffelen

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:35

De mijne staart me wakker. Het eerste wat ik meestal zie als ik mijn ogen open doe, is twee kattenogen. Misschien denkt ze dat als ze maar lang genoeg staart, ik vanzelf wel weer een keer ga bewegen en opsta om haar bijvoorbeeld eten te geven. Opvallend is wel dat ze altijd ergens aan mijn voeten in slaap valt, ik denk dat ze aan mijn veranderende ademhaling etc. merkt wanneer ik begin wakker te worden en dan voor mijn gezicht gaat zitten Haha!

Ze kan dan trouwens ook zo'n onderzoekende blik hebben. Alsof ze me bestudeert en zich afvraagt hoe Onze Lieve Kat toch zoiets raars als de Mens geschapen kan hebben...

Mijn andere twee katten doen het niet, als mijn kater me wakker wil hebben weet hij iets veel doeltreffenders, gewoon bovenop me springen, over mijn lijf heen en weer gaan wandelen en heel hard gaan miauwen....