Aquarium schoner houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aquarium schoner houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:18

kleinelinda schreef:
ik heb ook een keer gehoord dat als je slakken in je bakken hebt dat je komkommer in ej bak moest leggen later hoord ik dat het echt slecht is voor je vissen. Slakjes i ook ene idee die maken de bak ook schoon

en voor je het weet zit je hele aqua vol met slakken, geen strak plan dus..

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:24

mijn bak is mooi schoon sinds dat ik mijn vissen 2x per week voer inplaats van iedere dag..
dan moest ik me kom egt 1x per week schoon maken..
nu zitten ze er al 2 weken mooi in en nog goed helder...
ik voer ze 2x per week maar ook dat eten ze niet op.. ik weet niet waar ze van leven maar niet van mijn voer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:39

annehoe schreef:
mijn bak is mooi schoon sinds dat ik mijn vissen 2x per week voer inplaats van iedere dag..
dan moest ik me kom egt 1x per week schoon maken..
nu zitten ze er al 2 weken mooi in en nog goed helder...
ik voer ze 2x per week maar ook dat eten ze niet op.. ik weet niet waar ze van leven maar niet van mijn voer

heb je een kom of een aqarium? Lachen

2 keer per week vind ik wel vrij weinig, ik voer mijn visjes elke dag een beetje, het was even schatten hoeveel ze aten, maar ze eten dit op, dus er blijft nu niets over.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:31

ik heb een kom.. 2x in de week doe ik voor mijn gevoel... heb ze nog nooit zien eten.. vandaar zo weinig.. eten zakt altijd naar beneden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:32

annehoe schreef:
ik heb een kom.. 2x in de week doe ik voor mijn gevoel... heb ze nog nooit zien eten.. vandaar zo weinig.. eten zakt altijd naar beneden

en daar heb je goudvissen in?

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:34

jah 1

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:37

annehoe schreef:
jah 1

qoute.. zater er ooit 2 in maar 1 ging op de kop zwemen en ging dood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:39

dan heb je een ronde kom neem ik aan? goudvissen hebben 50 liter water per vis nodig, een kom is dus veel te weinig, daarbij is de zuurstof er heel snel uit, en bij een ronde kom vervormd de vis als je er voor staat, jij vervormd dus ook voor de vis.. dus dat is stressen voor de vis.. daarom worden ze vaak ook maar een paar jaar.. in een ruim aqarium of ruime vijver worden ze veel ouder
(dit is niet om je aan te vallen, alleen een tip Lachen )

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:42

ja ik snap je tip... maar dit is een vis.. die in de zomer buiten zit in een grote bloempot (1 meter hoog)
en in de winter binnen omdat deze anders kapot vriest... ga heirvoor geen speciale kom kopen..
snap dat het beter is maar hij kan snel weer naar buiten..
de vis die ik er bij gekocht had heeft maar paar weken geleefd.. reden weet ik niet

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:18

AstraGirlie schreef:
ik dacht dat kool aleen diende als je medicatie uit het water wilde halen ... om schadelijke stoffen (nitriet, ammoniak, ...) te verwijderen is water verversen toch ook goed? of niet.

Zoals je zegt, nitriet. Dat is een afvalstof van de vissen welke in kleine hoeveelheden al zeer dodelijk kunnen zijn voor de vissen. Evenals nitraat. Welke giftiger was weet ik niet. Doordat het aquarium te klein en teveel vis, zit dit er veel te veel in.

Annehoe, toch jammer om geen grotere bak te kopen. De winters in Nederland duren toch lang... Een paard dat in de zomer hele dagen op de wei staat, mag in de winter ook zo nu en dan een keer uit de stal omdat het anders zielig is. Idem voor de vis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:26

annehoe schreef:
ja ik snap je tip... maar dit is een vis.. die in de zomer buiten zit in een grote bloempot (1 meter hoog)
en in de winter binnen omdat deze anders kapot vriest... ga heirvoor geen speciale kom kopen..
snap dat het beter is maar hij kan snel weer naar buiten..
de vis die ik er bij gekocht had heeft maar paar weken geleefd.. reden weet ik niet

waarom neem je dan een vis? omdat het mooi staat in een bloempot of een kom? het is geen meubel! ik vind een vis niet minderwaardig aan een ander dier.. het zijn levende wezens, ze hebben allemaal gevoel. zou jij het leuk vinden om iemand die véél groter dan jou is, nog groter te zien? dat iemand met zijn hoofd voor jou hele huis gaat staan, dat jij weinig zuurstof hebt, en een té kleine ruimte? nee? waarom moet die vis dat dan wel, alleen omdat het mooi is..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:58

Ik gebruik voor de waterbalans goed te houden Easy Balance van TetraAqua. Het stabiliseerd de pH en KH waarden, verwijderd fosfaat en nitraat en voegt essentiele vitaminen, spoorelementen en mineralen toe.

Een vierkante bak vind ik een vereiste voor het houden van vissen.