Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Margreth schreef:Een pup op die leeftijd in in zoverre zindelijk, dat we weten wanneer we hem uit moeten laten (we weten dus wanneer hij meestal moet) Maar op die leeftijd geven ze nog niet echt uit zichzelf aan wanneer ze moeten.Net als met kinderen zindelijk maken, als je ze na het eten en op andere momenten waarvan je weet dat ze het normaal in luier of broek doen op de pot zetten en ze doen het dan netjes op de pot, wil dat nog niet zeggen dat ze zindelijk zijn, wij zijn alleen goed in timen![]()
Dus gewoon nog even in de bench (omdat hij normaal zijn eigen "nest"niet bevuild) Als je weg gaat. Daarna meteen uitlaten bij thuiskomst.
Onze nijna 5 maanden oude pup Duitse Herder pup Amai is ook "zindelijk" zolang we zelf goed op zijn signalen letten, maar zou ik hem niet in de bench zetten als we weg gingen,dan weet ik zeker dat hij enige " verrassingen " voor ons zou hebben
Mijn pup heeft hetzelfde gehad als die van de TS maar toen hij ongeveer 3,5 maand was, hij gaf vanaf 3 mnd al keurig aan wanneer hij moest maar 's nachts deed hij het nog gewoon overal omdat hij 'losliep'. We hebben hem toen 's nachts vast gedaan aan een ketting van 1,5 meter en vanaf de eerste nacht heeft hij alles opgehouden. Hij heeft tot hij 4,5 maand was 's nachts vast gezeten en toen we hem weer los deden is heeft hij nooit meer problemen gehad.
Ik vind het eerder vreemd dat een pup van 5 maanden het nog niet aangeeft als hij zijn behoefte moet doen, met 7 maanden zeker.
Margreth schreef:In feite doe je met vastleggen en in de bench leggen hetzelfde, nl zijn "nest" wat verkleinen. Aangezien ze normaal hun nest niet bevuilen zijn ze dan 's nachts/wanneer ze alleen zijn ook zindelijk. Naderhand gaan ze die hele ruimte als nest zien en bevuilen dus ook niet meer de ruimte waar ze liggen/wonen.
Ik vind een bench dan net wat veiliger dan vastleggen aan riem of ketting. Maar dat is ieder zijn eigen keuze. Amai vind de bench zelf ook fijn en gaat er zo ook af en toe lekker in liggen (veilig plekje/eigen territorium)
anneliesdj schreef:Margreth schreef:In feite doe je met vastleggen en in de bench leggen hetzelfde, nl zijn "nest" wat verkleinen. Aangezien ze normaal hun nest niet bevuilen zijn ze dan 's nachts/wanneer ze alleen zijn ook zindelijk. Naderhand gaan ze die hele ruimte als nest zien en bevuilen dus ook niet meer de ruimte waar ze liggen/wonen.
Ik vind een bench dan net wat veiliger dan vastleggen aan riem of ketting. Maar dat is ieder zijn eigen keuze. Amai vind de bench zelf ook fijn en gaat er zo ook af en toe lekker in liggen (veilig plekje/eigen territorium)
Wij hebben gekozen voor een ketting omdat erg een bench is waar een Duitse Dog nog in past als hij volwassen is, daarbij heeft hij aan een ketting nog wat meer ruimte. Wat het met veiligheid te maken heeft zie ik niet helemaal.
@ TS; ik denk toch dat je pup het niet prettig vind om alleen te zijn en daarom zijn behoeft niet op kan houden. Zoals al werd gezegd lijkt het mij ook een goed idee om flink te rennen ed voor je weg gaat, dan ligt hij de eerst tijd te slapen. Zorgen voor afleiding dmv speeltjes en kluifjes is ook een goed idee. Ga eerst een uurtje weg en bouw dat langzaam uit naar langere periode, als je toch lang weg moet laat dan iemand tussendoor even gaan kijken.
Heb je hem wel in de bench als je weg gaat?