Rat heeft opeens een bult!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rat heeft opeens een bult!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:28

Hannanas schreef:
Ik denk dat jouw rat een abces heeft. Waar zit de bult?
Een tumor kan eigenlijk niet zo ontzettend snel groeien. Dat zou dan echt zeldzaam en uitzonderlijk zijn.

De da zal je meer kunnen vertellen.

Nou, die van mij heeft echt een tumor, die erg snel groeit. Zit ook achter haar voorpootje. Operatie zal ze niet overleven (ze is erg oud en heeft allemaal kwaaltjes), dus ik hou nu in de gaten of het nog gaat.

primadura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:30

Moli schreef:
Bedankt voor alle reacties! Zijn naar de dierenarts gegaan, inderdaad een tumor. Hij vond haar alleen nog niet oud (dacht altijd dat ratten hooguit 3 werden, maar heb al vaker gehoord dat ze wel 4 a 5 worden). Ze krijgt daardoor morgen een operatie

succes vandaag.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:32

Ik denk dat jouw rat een abces heeft. Waar zit de bult?
Een tumor kan eigenlijk niet zo ontzettend snel groeien. Dat zou dan echt zeldzaam en uitzonderlijk zijn.

De da zal je meer kunnen vertellen.[/quote]

ben al naar de da geweest. Hij groeit zo snel omdat hij erg geod doorbloed is vertelden ze me. het zit vlak achter haar voorpootje.[/quote]

was helemaal niet voor mij bedoeld! stom! sorry!

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 12:38

bedankt voor alle reacties. Zij is nu nog bij de dierenarts. We kunnen haar begin vanmiddag hopelijk ophalen. Ook bedankt voor de tips zoals een handdoek en een kruik. De dierenarts zei dat het wel eens voor komt dat het opeens heel snel gaat. Eergisteren avond was het een bult, en gisteren ochtend was het opeens echt heel groot, bijna twee/drie keer haar hoofd, ging dus heel snel. Ik hou jullie op de hoogte

primadura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:47

is er al uitslag of de operatie al klaar is?
vind die tijd tot je de rat kan halen altijd zo lang duren (ben ongeduldig)
verwen haar super als ze thuis is..
sterkte de komende uurtjes

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:48

Hou er rekening mee dat, als het een damesratje betreft, de kans erg groot is dat tumoren terug komen als je ze niet laat steriliseren (eigenlijk is het castreren). Meestal krijgen damesratten borsttumoren en castratie voorkomt een nieuwe borsttumor.

Ik heb in alle jaren dat ik ratten heb helaas nog nooit een rat meegemaakt die 4 of 5 jaar oud werd. Mijn oudste dame is drie jaar en twee maanden oud geworden (mét twee operaties), maar de meeste sneuvelen toch echt rond de leeftijd van twee jaar. Momenteel heb ik ook een dametje van anderhalf uit de opvang die herstellende is van een tumoroperatie. We zijn nu bijna twee weken verder en ze is alweer helemaal hersteld. Gelukkig gaat dat ook snel met ratten Haha!.
Veel succes met jouw ratje!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:49

ik dacht ook aan een abces, mijn ratten hebben dat ook gehad, maar die hadden het bij de kaak...

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 17:41

Was tot nu toe de hele tijd bij haar, nu leet mijn zus even op haar. Het was een enorme tumor, schrok toen ik het zag. We krijgen pas wat later te weten of het allemaal goedaardig was. Ze is nog behoorlijk 'dronken' dus we hebben haar met een handdoek en een kruik in haar maandje zitten. Ze beweegt af en toe wel best veel, maar verder rust ze ook veel

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:15

Moli schreef:
Was tot nu toe de hele tijd bij haar, nu leet mijn zus even op haar. Het was een enorme tumor, schrok toen ik het zag. We krijgen pas wat later te weten of het allemaal goedaardig was. Ze is nog behoorlijk 'dronken' dus we hebben haar met een handdoek en een kruik in haar maandje zitten. Ze beweegt af en toe wel best veel, maar verder rust ze ook veel

Gelukkig dat het redelijk goed gaat.
Dat dronken is niet zo goed, je hebt haar niet 100% procent helemaal wakker meegekregen, maar met jou zorgen komt het vast helemaal goed. Een operatie is niet niks.
Gewoon goed in de gaten houden en idd in dit geval lekker een kruikje erbij, zoals je al hebt, kan ze kiezen wat ze wil en koelt ze niet af.

Hou maar goed in de gaten en kijk of ze over een paar uurtjes een hapje gegeten en wat gedronken heeft en bied het anders haar aan en kijk of ze wil.

Heel veel succes met je lieve ratje!