Vissenkom.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Re: Vissenkom.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:02

BabsieJana schreef:
Ik ga deze week even in de dierenwinkel kijken. Lachen

Kijk eens of ze een aquarium winkel in je buurt hebben ... die kunnen je beter adviseren dan een dierenwinkel Knipoog
Ik vind het super tof dat je voor een aquarium gaat kijken voor je visjes OK dan! Ze zullen je dankbaar zijn Knipoog

Laat je ons ook weten en zien wat voor leuks je ervan gemaakt hebt??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:03

Ik denk dat er genoeg advies gegeven is, Sabina Knipoog
Zoals je je visjes nu gehuisvest hebt doe je ze in ieder geval geen plezier

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 10:14

@ Cyntje, Ik ga voor een aquarium kijken deze week..

@ Baxter, Bedankt voor je reactie! Dan moet ik even op internet kijken voor een aquariumwinkel, ik weet er geen een hier in de buurt. Knipoog misschien weet iemand iets? ik woon vlakbij heerhugowaard/alkmaar (Noord Holland.) Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:37

warm water filter aquaria zijn idd. een veel beter alternatief dan de vissekom, de kleuren van je guppen zullen er veel mooier door uitkomen en ze zulllen veel beweeglijker worden. Belangrijk is om bij de opstart idd. niet gelijk de vissen erin te doen, maar een paar dagen ermee te wachten tot de goede bacteriën kunnen groeien hebben (diegene die ammoniak en nitriet verwijderen, hier bestaat ook het productje denitriet voor). Ook zou ik er een product als aquasafe of biotopol bij doen, die van kraantjes water goed viswater maakt. Nooit alle water eruit doen bij het verversen, slecht 1/3 of 1/4 met een keer. Maar met de filter vormt dit eigenlijk geen probleem. Als de bodem te vuil wordt kan je eens met zo'n speciaal water stofzuigertje aan het werk, ongeveer eens in de maand. Qua kostprijs weet ik daar niet veel van.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 13:44

Bedankt astragirlie. Lachen