Een eigen hond; poedel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: Een eigen hond; poedel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:26

zelf wil oko heel graag een hond.. alleen geen poedel.. daar ben ik niet zo weg van Haha! maar ja er zijn natuurlijk veel andere honden Haha!

je mag idd van geluk spreken met 2 paarden haha ik heb niet eens 1 Tong uitsteken (wil ik natuurlijk wek) haha maar ja willen er meer Tong uitsteken

misschien krijg je toch nog een hondje.. helaas heb ik ook niet veel verstand ervan Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:38

Lysette: Wat een leuke poedel!!

Wij hebben vroeger ook twee poedels gehad, abrikooskleurig en volgens mij dwerg of middel of iets ertussen in.
De eerste hadden wel al toen ik nog heeeel klein was, en dat was echt een hele lieve hond, je kon er ook alles mee doen. De tweede was net zo lief, maar die was waasrschijnlijk te ver doorgefokt dus die had wat vervelende kwaaltjes.
Borstelen deden we eigenlijk bijna nooit, nooit ergens problemen mee geahd. Ongeveer 2x per jaar werden ze geschoren, dat koste volgens mij maar een tientje ofzo. Maar we deden ook geen motiefjes, gewoon helemaal kaal. Wat was dat lelijk zeg! Was altijd blij als ze weer een beetje krulletjes kregen!

Ik vond het wel slimme honde, je kon ze alles leren als je wilde.
En zenuwachtig? Nooit wat van gemerkt!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:50

Ik heb 15 jaar lang een middenslag gehad. Schat van een beest. Best slim, maar die van ons was best lui Haha! Wel veel energie hoor, maar spelletjes hield hij niet van Clown Ballen mochten we altijd zelf ophalen Knipoog
Hij heeft in zijn laatste jaren onze kater nog opgevoed, die de hond de laatste maanden weer begeleid heeft wanneer hij door de kamer liep (op het eind was hij bijna volledig blind, de kat liep dan altijd stijf langs hem wanneer hij ergens heen liep, echt super!)

Ik zou later zo weer een poedel nemen! Wil dan wel graag een grote, alleen mijn vriend is er niet zo weg van helaas...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:11

Mijn man dacht eerst ook dat ze niet leuk waren, totdat hij er een zag en nu is het van: als onze 2 middenslag poedels er niet meer zijn komt er een Koning!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:34

Ik ken een poedel die nooit geborsteld wordt. MAar ze gaat wel 1x per jaar naar de trimsalon. Poedels zijn van oorsprong jachthonden, maar ze zijn veel intelligenter. Je kunt goed behendigheid met ze doen, maar niet te veel dezelfde oefening herhalen: dat gaat ze vervelen. Het zijn ideale honden, en als je allergisch bent voor honden,dan heb je daar bij poedels geen last van. En ze ruien niet!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:55

oudehinken schreef:
Ik ken een poedel die nooit geborsteld wordt. MAar ze gaat wel 1x per jaar naar de trimsalon. Poedels zijn van oorsprong jachthonden, maar ze zijn veel intelligenter. Je kunt goed behendigheid met ze doen, maar niet te veel dezelfde oefening herhalen: dat gaat ze vervelen. Het zijn ideale honden, en als je allergisch bent voor honden,dan heb je daar bij poedels geen last van. En ze ruien niet!

Zoo dat vind ik knap, nooit borstelen en dus maar 1x per jaar naar de trimmer. Collega op mijn stage heeft een grote poedel en die moet ze al elke week grondig borstelen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:48

Ik borstel mijn poedels ook niet dagelijks, worden wel iedere maand gewassen helemaal uitgeplozen en geknipt. Maar verder puur onderhouds borstelbeurt als het nodig is.
Poedels zijn super brave honden, leergierig en aanhankelijk. Mijn vriend had ook niks met poedels tot hij Pipi leerde kennen. Ik heb Pipi bij een erkende fokker gekocht en zij heeft dus ook papieren. Pipi was 3 maanden toen ik haar kreeg en week wijkt geen seconde van mijn zijde. Mijn vriend is door haar zo om dat er sinds vorig jaar een tweede poedel bij is gekomen JoJo. Hij komt uit een opvang. Met 3 maanden al afgedaan door de eerste eigenaars. Toen een maand in een opvanggezin en daarna bij ons. En beiden zijn heerlijke beesten, soms een beetje gek, in huis heerlijk relax en buiten lekker speels.
Dit zijn mijn twee poedels, moe en voldaan aan het uitpuffen op hun kussen.
Afbeelding

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:48

Draverlove schreef:
Zoo dat vind ik knap, nooit borstelen en dus maar 1x per jaar naar de trimmer. Collega op mijn stage heeft een grote poedel en die moet ze al elke week grondig borstelen

Beatle zag er altijd wel goed uit, verzorgde en schone vacht, geen klitten. MAar niet zo´n typisch poedelkapsel. Meer een `boomer kapsel`. Het hing gewoon.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:04

Draverlove schreef:
oudehinken schreef:

Ik vind dat niet knap, ik vind dat verwaarlozing. Want ik kan wel raden hoe die vacht er na een jaar uitziet en dat is echt geen lekker gevoel voor een hond. Als je geen zin hebt om enig vachtonderhoud te plegen moet je gewoon geen poedel nemen. Je hoeft van mij niet je poedel altijd in showtoilet te laten rondlopen, maar gewoon een beetje klitvrij houden is toch wel een minimale vereiste. En je maakt mij niet wijs dat een poedel na een jaar niet borstelen nog klitvrij rondloopt.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:06

Zoals ik al zei, die poedel zag er heel goed uit. Zat schitterend in haar vacht. Ze is 16 jaar geworden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:08

Onze poedels hebben een dusdanig dikke en krullende vacht dat ik ze wel dagelijks bij moet houden wil ik van het borstelen geen trek en martel gebeuren maken. De vacht krult echt tot op de huid ineen en is heel dicht, de trimster zegt dit ookk.
Wij hebben ze niet in een showtoilet geknipt maar een simpel modelletje, vergelijkbaar met de poedel van Lysette, Wij hebben dan wel de pootjes kort en het neusje wat korter.
Heb je geen zin in een regelmatige vachtonderhoud is een poedel niet helemaal je hond denk ik!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:02

Wij hebben thuis ook altijd dwergpoedels gehad. En ook die werden 2 of 3 keer per jaar gewoon helemaal geschoren (overigens aartslelijk). Geborsteld hebben we ze nooit. Sterker nog, ik lees nu voor het eerst dat dat zou moeten!

Mijn ervaring is dat het heel intelligente, gevoelige honden zijn die lang niet voor iedereen geschikt zijn. Als ze evenwichtig worden opgevoed, heb je er de leukste hond aan die je kunt wensen. We gingen altijd met de ponies en de poedel grote buitenritten maken. Als ze moe werd ging ze tegen de voorbenen van m'n pony opstaan, zodat ik haar voorop het zadel kon zetten. Ze kon zelfs galopperen. Wat een leuke tijd......

Heb ooit 'ns gelezen dat het de intelligentste en beste waakhonden zijn en geloof dat direct. Ooit komt er weer een poedel.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 21:59

Ik heb het er zeker voor over om mijn hond dan dagelijks te borstelen (lekker fluffy inderdaad Lachen )

Voor het model wil ik geen kaal model zoals je bij heel sommige poedels ziet (het officiele jacht kapsel, maar tegenwoordig gezien als een tut kapsel) maar wel gewoon opgeschoren pootjes, iets meer haar boven op het hoofd en dat er wel wat model inzit (kwestie van borstelen)

Wat uiterlijk beteft hou ik eigenlijk van alle echte typische poedels, dus alle soorten, koning poedels zijn wel erg gaaf moet ik zeggen, maar hier in de buurt hebben ze ook zo'n heel kleine (ik weet niet of dat dan een toy of middenslag is maargoed..) en die vind ik ook echt prachtig, mooi zwart Lachen

Ik ken één poedel en die is heel angstig, de koningspoedel, de andere (de kleine) is lekker eigenwijs en speels.

Mijn moeder heeft helaas echt een hekel aan poedels (ze heeft er een truttig beeld bij zoals vele anderen...) en dat vind ik echt super jammer, ik vind ze juist zo leuk door hun aparte karakter en mooie vacht Lachen

Ik zou mijn poedel wel willen meenemen op buitenrit bijvoorbeeld, mee naar de paarden in ieder geval.

Nu vraag ik me af, hoe houden jullie je honden met school/werk erbij? Hoe lang laten jullie je hond maximaal alleen zitten? Waar laten jullie je honden als jullie op vakantie zijn?

Ik vind een hond in huis echt super gezellig ook, maar ik heb ook vaak gehoord dat ze soms wel heel alstig zijn wanneer je het een tijdje erg druk hebt bijvoorbeeld. Ik vroeg me af of jullie dat ook zo ervaren?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 08:06

esperance schreef:
Ik werk ergens waar ze Poedels en labradoedels verkopen.. Lachen (En ook trimmen. Eigen trimsalon).Dat is een mix tussen labrador en poedel, ook heel leuk. Zie daar ook verschillende kleuren rond lopen. Wit wit/zwart/wit/bruin bruin zwart..

Poedels zijn 1 van de slimste honden.. Zijn lief en sociaal.
Uhmm voor de rest heb ik er nog niet zo veel verstand van..

Zou zeggen kom eens een keer kijken.. Is niet ver van EHV.. Lachen

Labradors zijn gaaf ja, en zo ook poedels.
Ik vind het (voor zover ik gezien heb dan) alleen niet zo'n heel geslaagde kruising. Maargoed, ik weet het niet zeker. Hebben ze daar ook Golden Doodles? (ofzoiets?)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 08:48

Ik ervaar de poedels die wij hebben absoluut niet als lastig. Ook niet als ze er eens een keer wat minder lang uit komen.
Ik laat ze meerdere malen per dag uit, heb wel het voordeel dat ik kantoor aan huis heb. 's morgen rond 06.45 de eerste keer even snel een plas tegen een boom, dan naar binnen en lekker eten (kan ik daarna lekker douchen en aankleden). Tegen 8 uur worden ze uitgelaten. Om half 1 gaan we een ronde maken van een half uur. Om 17 uur gaan we naar de brievenbus de post weg brengen ben ik gemiddeld ook een half uur onderweg met ze. Dan worden ze voor de nacht nog een keer goed uit gelaten.
We gaan niet dagelijks naar het bos maar wel een paar keer per week. In huis spelen ze vaak samen. Blafferig zijn ze niet, alleen als er iemand aanbelt en dat mag dan ook.
Ik krijg altijd van iedereen te horen dat wij erg gemakkelijke honden hebben, als ze bij ons binnen komen wordt iedereen vrolijk door ze begroet en daarna gaan ze hun eigen gang!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:26

Bij mij ook ik heb het kantoor niet aan huis maar bij mijn ouders aan huis. De honden gaan mee naar kantoor en amuseren zich prima. Verder laat ik ze ook wel eens thuis, als ik veel op afspraken ben en ook dat kunnen ze prima hebben. Als we op vakantie gaan gaan ze naar mijn ouders/schonmoeder of het pension. Ligt eraan wie kan of niet. De jongste waakt overigens wel, dus als er klanten komen blaft hij, maar dat is ook zo over.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:08

Als Jip een paar dagen minder lang naar buiten s geweest wordt ze behoorlijk hyper. Dat is ook de enige keer dat ze "sloopt" (papier scheuren). Ze heeft het echt nodig.
Ik streef er naar om ze niet langer dan 6 uur per dag alleen te laten. Ik loop nu hele dage stage maar mijn vriend is wel veel thuis. Gelukkig kunnen ze naar mijn ouders als we beide lange dagen hebben. Maar meestal zijn ze max. 4 uur alleen, en dat gaat prima!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:50

Oh help, poedels.... Wij hebben toen ik een puber was het oude poedeltje van mijn dementerende oudtante overgenomen. Dat beest was compleet geschift, nog nooit zoiets gestoords gezien, ik heb er echt een poedelfobie aan overgehouden. We hebben een paar jaar lang ons best gedaan, maar dat beest was helaas tot op het bot bedorven, wat een ellende...
Jarenlang kon ik alleen maar lachen als ik het woord "poedel" hoorde, tot ik iemand ontmoette met twee geweldige koningspoedels, jeetje, toen leerde ik dat het ook ontzettend LEUKE honden kunnen zijn Clown Maar zelf hoef ik ze toch niet, één keer in mijn leven was méér dan genoeg Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:25

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:26

ja ik zag het al Lachen
erg mooie foto's zeg!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 09:53

Jaimyliefje schreef:
esperance schreef:
Ik werk ergens waar ze Poedels en labradoedels verkopen.. Lachen (En ook trimmen. Eigen trimsalon).Dat is een mix tussen labrador en poedel, ook heel leuk. Zie daar ook verschillende kleuren rond lopen. Wit wit/zwart/wit/bruin bruin zwart..

Poedels zijn 1 van de slimste honden.. Zijn lief en sociaal.
Uhmm voor de rest heb ik er nog niet zo veel verstand van..

Zou zeggen kom eens een keer kijken.. Is niet ver van EHV.. Lachen

Labradors zijn gaaf ja, en zo ook poedels.
Ik vind het (voor zover ik gezien heb dan) alleen niet zo'n heel geslaagde kruising. Maargoed, ik weet het niet zeker. Hebben ze daar ook Golden Doodles? (ofzoiets?)
Ja die zijn er, Goldendoodle, wij hebben er 1 in de trimsalon, speciaal gefokt voor hulphond. Vader was een Poedel en moeder een Golden Retriever