Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
friezenfan2 schreef:mijn hamster heeft ook zo'n bal
maar hij gaat er alleen in als je de kooi verschoon
vroeger ging die wel eens een opbergdoos zonder deksel er op dan he
en daar ging die uit klimmen
Iris82 schreef:Mijn hammie vindt het echt leuk in dat ding. Ik let er wel op dat ik m er maar even in zet, maar hij klimt er vanuit zn kooi zelf in.
En inderdaad achter me aan lopen, de slaapkamer in lopen en dan niet meer weten hoe ie er weer uit moet, zn uiterste best doen om over de drempel heen te komen en buiten rondjes rennen..
Maar kan me voorstellen dat niet alle hammies het leuk vinden.
Wuis schreef:Nee, ze stappen er in uit nieuwschierigheid, en raken vervolgens zeer gestresst, maar dan merken de meeste mensen niet eens.
Uppojono schreef:Idd 4 uur is veel te lang.. Ik deed vroeger mijn hamster ook in zo een bal, dan ook niet langer dan een kwartiertje, maar hij ging ook hard rennen. Ik vind het verschil met zo een hamsterwiel niet heel groot, daar rende die van mij uren in rond. Ik heb dus niet het idee dat ik mijn 'kleine kruimeltje' heb mishandelt..
Maar 4 uur is veel te lang en bovendien gebruik je geen dieren als kunst..
Dennis schreef:Idd, haar kat was depresief, dus toen heeft ze er maar een tas van gemaakt......
Zo'n hamsterbal heb ik ook. Mijn hamster vind het geweldig, zodra ik met die bal aan kom springt hij er al in (dat terwijl het normaal niet echt een vriendelijke knuffel hamster is).
Maar alleen een klein half uurtje (als het al zo lang is) tijdens het schoonmaken van zijn kooi. Maar dan moet ik hem echt weer uit z'n bal halen, zelf gaat hij er vaak niet uit.
x_Marr schreef:Ja goh een hamster is nieuwschierig en daarom gaat ie de eerste keer er in, om te kijken wat het is, maar als ie eenmaal weet wat het is en er zelf dus graag in wil kan je mij niet vertellen dat het dan nogsteeds nieuwschierigheid is, want hij weet inmiddels wat het is.
WildWings schreef:Ze heeft haar kat inderdaad (laten, volgens mij) euthaniseren om er een handtas van te maken. Cru? Natuurlijk, maar waarom vinden we het zoveel erger dan een koe of vele andere dieren? Omdat een kat een huisdier is.. en dat was ook haar standpunt. Dat het wellicht ergens hypocriet is om daar zo van over je toeren te raken en vervolgens zonder nadenken je leren laarsjes aan te trekken en te gaan stappen. (Ik hoef geen bokt over me heen te krijgen; ik zet dat dit -volgens mij- haar standpunt was, niet zo zeer het mijne.)
Net als hierbij: als hamsterballen niet goed zijn / zielig zijn zou half hamster-houdend Nederland hierop aangekeken moeten worden en niet alleen zij bijvoorbeeld.
De manier waarop ze haar standpunt wilt overbrengen is uiteraard discutabel. Want er zijn ook andere dieren om iets duidelijk te maken zonder hamsters in bollen te stoppen... maar je moet haar wel meegeven dat ze keer op keer een hoop aandacht van de media verkrijgt met haar acties en dat het mensen vaak wel aan het nadenken zet.