Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fairytail schreef:Ja dat weet ik, maar haal eruit wat er verder inzit. Ik ben het eens met je ouders. En je zult lang van huis weg zijn en wat als je een keer met vriendinnen mee wil. Wie betaald die DA bijvoorbeeld?
Ik denk dat je ouders het al voor zich zien dat zij elke middag de hond uit moeten laten een hond moet minimaal 2/3 keer naar buiten. Als jij om 9 uur op school moet zijn sta je dan om 6 uur op voor je hond? Ga je smiddags in je tussen uur naar huis om hem uit te laten? En laat je hem savonds uit ook als je eigenlijk naar de film oid zou gaan?
Fairytail schreef:Er staat ook minimaal: en daar bedoel ik dan ook echt minimaal mee. Die van mij komt ook vaker buiten en bij mooi weer is hij de hele dag buiten. Ik bedoel er mee te zeggen dat dat echt een minimum van het minimum is![]()
Er zijn ook honden die het met een keer per dag moeten doen..
Rianne_ schreef:Nou zit ik al een paar jaar bij m'n ouders te zeuren om een hond..
Iemand tips hoe ik ze overhaal? Hun argumenten zijn altijd:
- Een hond kan niet in een rijtjeshuis.
- Je bent nooit thuis , dus wie moet 'm dan weer uitlaten? Ik (moeder)
- Ga jij er zondags ochtends vroeg af om 'm uit te laten?
Enz.
hestejente schreef:Dat een hond niet in een rijtjeshuis kan vind ik geen argument. Zolang je geen leonberger verlangt... in een flat kan ik me nog voorstellen maar in een standaard eengezinswoning lijkt het houden van een hond me geen probleem.
Rianne_ schreef:Elke dag 3 keer een halfuur uitlaten moet lukken , en 1 keer in de week langer ook hoor..
Rianne_ schreef:Elke dag 3 keer een halfuur uitlaten moet lukken , en 1 keer in de week langer ook hoor..
salsaentango schreef:onze hond kwam er 4x op een dag uit 2x een half uurtje en 2 keer wel anderhalf uur lekker spelen op het plein enz..
hond is idd net al een kind maar ja sommige denken er anders over en binden hun hond gewoon aan een boomdat zal iemand lang niet zo snel bij een kind doen..
maar ja gelukkig zijn hier wel dierenliefhebbers
@ rianne_ valt mij ook erg op dat op bokt niet altijd normale reacties komen.. zeuren heeft alleen niet echt bij iedereen zin maar toch gun ik je een hond wel.!
Mlies schreef:En weer om een slotje vragen als je niet de antwoorden krijgt die je wilt.
Zo werkt het niet.
Een hond is een levend dier, geen bankstel dat je maar weer weg doet als het toch niet helemaal bevalt.
De mensen die hier reageren hebben allemaal zelf een hond denk ik, en weten dus dat het meer is dan 3 keer per dag uit en een bak vreten voor z'n neus.
Rianne_ schreef:ja wij hebben hier het ook vaak over een hond en dan even op mp kijken of er nog een leuke boxer op staat maar ja 1x hadden we bijna eentje maar mijn broer wou hem niet en we moeten er allemaal achter staan.. naja dank je wel broer dan hahasalsaentango schreef:onze hond kwam er 4x op een dag uit 2x een half uurtje en 2 keer wel anderhalf uur lekker spelen op het plein enz..
hond is idd net al een kind maar ja sommige denken er anders over en binden hun hond gewoon aan een boomdat zal iemand lang niet zo snel bij een kind doen..
maar ja gelukkig zijn hier wel dierenliefhebbers
@ rianne_ valt mij ook erg op dat op bokt niet altijd normale reacties komen.. zeuren heeft alleen niet echt bij iedereen zin maar toch gun ik je een hond wel.!
Dankjewel.Ach, ik zeur er ook niet echt om. Ik heb 't gewoon wel eens met m'n ouders over de voor & nadelen.
fabbie schreef:nu nog een reden ook iin huis zul je veel meer moeten doen, wat denk je van verharen dat wordt dagelijks of bijna dagelijks stofzuigen, als hij een keer binnen plast of poept moet je dweilen en als je een reu hebt mag je de groene voorvocht klodders gaan verwijderen en bij een loopse teef met de dweil erachteraan lopen of steriliseren ( ook dat gaat je boven de 200,- kosten) dus denk nog even goed na waar je aan gaat beginnen (mijn baas zegt vaak tegen mij, de mensen denken er langer over na om een fiets te kopen, dan wanneer ze een hond kopen).
Citaat:ja wij hebben hier het ook vaak over een hond en dan even op mp kijken of er nog een leuke boxer op staat maar ja 1x hadden we bijna eentje maar mijn broer wou hem niet en we moeten er allemaal achter staan.. naja dank je wel broer dan haha
Rianne_ schreef:Rianne_ schreef:Elke dag 3 keer een halfuur uitlaten moet lukken , en 1 keer in de week langer ook hoor..
Daar reageerde ik trouwens op iemand anders hoor& als ik een hond had, denk je dan echt dat ik 'm lang binnen liet? Alsof ik geen gevoel heb.. Ik hou hartstikke veel van dieren, en jullie kennen me niet eens dus vind dat hier wel erg hard geoordeeld wordt. Als ik een hond heb, laat ik die ook uit. Ik heb er dan voor gekozen dus weet ook dat ik ze dan moet uitlaten..
Rianne_ schreef:.
Dit past niet in mijn denkpatroon? Zo, jij kent mij goed..