Hond verhaard heel erg!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lennox

Re: Hond verhaard heel erg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:11

Pff breek me de bek er niet over open. Wij hebben een Akita die echt gruwelijk verhaard. Die heeft een hele donzige ondervacht die aan het loslaten is. Ik kam 2x per dag en ze krijgt schapenvet. Maar het duurt nu al zeker 4 weken. Hele plukken komen eruit die echt overal aan blijven zitten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:21

Chubby schreef:
naadje24, In je eerdere bericht schrijf je dat voer geen invloed heeft op de vacht en de rui. In je tweede bericht bevestig je wat ik schrijf?

Goede voeding heeft een gunstige invloed op de vacht en ruiperiode. Vers vlees is m.i. het beste wat je je hond of kat kunt geven. Een goede tweede keus is een góede brok. M.i. is RC niet per definitie een goede brok..

naadje24 schreef:
Ik kan je zeggen dat het verharen van mijn honden echt niks te maken heeft met het voer maar toch echt wel degelijk met het veranderen van het weerbeeld.....

naadje24 schreef:
Nou ik kan je zeggen: ik ken mijn eigen honden wel hoor....als het voer slecht zou zijn dan zouden ze het hele jaar verharen en niet alleen seizoensgebonden..

uhm lees eens goed dan Knipoog
ik denk dat je mijn teksten verkeerd leest en ik het anders bedoel

mijn honden niet nee.....daarmee wou ik zeggen dat het niet perse aan het voer hoeft te liggen
kan bij de TS haar hond misschien wel zo zijn maar hoeft dus niet! want dat is bij mij namelijk ook niet zo Knipoog

mijn honden verharen momenteel ook wat (licht) maar goed ik heb dan ook van de week al met een herfstjasje rond gelopen zo warm was het met het zonnetje....heel verklaarbaar dus !

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:57

We zeggen hetzelfde denk ik..

Door de huidige temperaturen zijn veel meer dieren al vroeg in de rui. Paarden ook!