Met als gevolg dat ik ze maar op heb gevoerd aan mn slangen.
Ik koop ze nu maar weer in de winkel maar ga denk ik toch maar weer eens proberen met een koppel.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
areke schreef:Nicky wat geef jij die muizen, ik heb het dus echt voor elkaar gekregen om een koppel te kopen die niet wilde fokken
Ik koop ze nu maar weer in de winkel maar ga denk ik toch maar weer eens proberen met een koppel.
LiNdA1986 schreef:Groot nest met muizen heb je!
En een mooie slang, ik vind het alleen wel zielig om de muisjes dood te slaan op de tafel...
lana_te schreef:Jammer dat ze als voer zullen dienen, maar de slang moet ook eten he!super mooie diertjes wel, en echt zo veel!
dees_daan schreef:het is 'normaal' dat muizen hun jongen aanvreten hoor, wij hebben op stage ook wel een nesten, vaak zijn ze al aangevreten voordat wij ze vinden, we hadden deze week het eerste nest dat het overleefd heeft.
het heeft dus niets met het eerste nest te makenmaar meer de gewoonte van de muizen.. het is sneu, maar dat is de natuur.. wij hebben ze nog wel eens erger gevonden, zo ook met ratten, vorige week nog, een jonge rat, nou ja de kop was nog heel, verder was het alleen een velletje.. net een iniminie vloerkleedje..
ik vind het een hele mooie slangik vind het ook niet zielig dat ze eerst een tik krijgen, als je het in 1 x goed doet, voelen ze er niets van..
@blauw00gje, sommige dierenwinkels (waaronder mijn stage) hebben voederdieren, dus ratten en muizen, die als voer verkocht worden, die komen bij een speciale 'fokkerij' weg, waar deze beesten dus gefokt worden, het is dus een kleine kans dat daar gif in zit, aangezien ze puur voor het voer gefokt wordenmaar ik geef de ts ook groot gelijk dat ze zelf fokt, het is een stuk goedkoper denk ik.
Joanne_ schreef:Wat een ontzettend mooie slang!
Tallie_Ho schreef:Mooie slang en mooie babies!!Hou je er ook muizen van in leven voor een eventueel volgend fokprogramma, of heb je willekeurig 2 muizen bij elkaar gezet puur voor het voer?
* ik keur het niet af, maar ben gewoon nieuwsgierig*
Nicky2 schreef:LiNdA1986 schreef:Groot nest met muizen heb je!
En een mooie slang, ik vind het alleen wel zielig om de muisjes dood te slaan op de tafel...
Dank je wel! Ik heb ze nog nooit doodgeslagen. Als je het goed doet schijnt het ook zo over te zijn, maar eerlijk gezegt durf ik dat nog niet en mijn slang eet geen dood dus dan is het simpel
Nicky2 schreef:Dank je wel! Ik heb ze nog nooit doodgeslagen. Als je het goed doet schijnt het ook zo over te zijn, maar eerlijk gezegt durf ik dat nog niet en mijn slang eet geen dood dus dan is het simpel
oOoKellyoOo schreef:Hha ,m ouders hebben ook 2 korenslangen en ik heb dus de muizen, de babytjes worden dan ingevroren.
Ik ben aan het wachten op het eerste nestje.
Nicky2 schreef:areke schreef:Nicky wat geef jij die muizen, ik heb het dus echt voor elkaar gekregen om een koppel te kopen die niet wilde fokken
Het duurde bij mij ook twee weken voordat ze gingen fokken. De eerste week had ik ze in de schuur staan, maar dit was te koud daardoor gingen ze niet paren.
Als je mijn mannetje wilt lenen haha, die heeft er op het moment namelijk wel zin in![]()
De papa
oOoKellyoOo schreef:Hha ,m ouders hebben ook 2 korenslangen en ik heb dus de muizen, de babytjes worden dan ingevroren.
oOoKellyoOo schreef:oOoKellyoOo schreef:Hha ,m ouders hebben ook 2 korenslangen en ik heb dus de muizen, de babytjes worden dan ingevroren.
Hoe doen je dat dan met dat invriezen?
Ik vind rattenslangen ook wel leuk!
plientjuh schreef:Wat een droppies(die muisjes dan he, de slang vind ik eerder mooi)
Mas schreef:Leuk zeg die muisjes,
ik vind je slang ook prachtig, al zou ik er zelf geen in huis willen
Ik zou geen oog meer dicht doen, bang dat ie ontsnapt
Laat je hem/haar wel vaker door je huis kruipen/lopen/glijden?
Ziet er wel grappig uit ineens zo'n python in de kamer, goed tegen inbrekers ook
Nicky2 schreef:Bedankt voor de uitleg!
De babymuisjes maken het goed. Ik heb de grijze muis weg gehaald aangezien ze bezig bleef met kleintjes op eten. De witte zorgt nu voor de rest en de oogjes zijn al open. Nog even en dan springen ze de bak rond.