Zie je je zelf al lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie87

Re: Zie je je zelf al lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:22

nee wat dan moet je dat beestje maar in laten slapen terwijl hij kerngezond is en binnen misschien wel goed mee kan.
en als je nog andere honden hebt kan je dat niet altijd doen het tempo aan passen aan de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:23

Conga schreef:
@Ethelate: Als een hond niet meer kan en wil lopen heeft zo'n beessie dan geen recht meer op buitenlucht?

als een hond niet meer kan en wil lopen door ouderdom of ongenezeijke ziekte dan heeft het dier geen recht meer op leven bij mij, als een hond tijdelijk niet meer kan/ wil lopen (door een operatie o.i.d.) dan mag de hond lekker binnen blijven dan ga ik het ook niet in een wiebelwagentje doen om mee te wandelen, daar maak je zo'n dier ook niet happy mee volgens mij..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:23

conga, wel over honden die niet meer konden lopen, slecht ter been is wat anders, daar loop je gewoon wat minder mee, maar net als ethelate zegt, als je hond alleen nog maar voort gesleept kan worden met een buggy, nou dan kun je m net zo goed in laten slapen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:26

Bij ons op de ringtraining zit een stel die heeft een kleine kudde chihuahuas in zo'n ding. Ze zetten een enorm grote bek op als ik met mn Jack langs kom, mar als ze dr uit moeten zij ze te bang om een rondje te lopen...
Mijn honden hebben zelf poten, als ze door omstandigheden minder beweging kunnen hebben, pas ik de wandelingen en het tempo aan, maar ik zou nooit met een buggy gaan lopen... naar mijn idee moet je en hond een hond laten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:27

Ik houd helemaal niet van dit soort dingen. Een hond is een hond en dat moet ook zo blijven. Ik heb ook niks met hondenjasjes e.d.
Als is een hond nog zo schattig om te zien, een maltezer bijvoorbeeld, die vinden het ook gewoon lekker om door de prut te rennen. Een chihuahua ook, die wil gewoon uit en niet in een buggy.
En oude zieke dieren maak je echt niet blij met een hobbelrit in een buggy over het strand, die moet je lekker thuis laten liggen en een aangepast blokje mee om, het rondje wat ze altijd lopen waarschijnlijk, want dat vinden de meeste oudjes het fijnst.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:28

ik heb het alleen over buiten, mijn tante heeft een teckel van 16 jaar, ze is doof maar verder kerngezond, ook hebben ze nog 2 andere jongere honden en deze oudste teckel gaat nog graag mee de buitenlucht in, maar als je op haar moet wachten ben je na 3 meter een half uur verder, mijn tante heeft wel geen buggy maar een bolderkar waar deze oude bes heerlijk in zit, en er af en toe uitkomt om haar behoefte te doen. en de andere honden kunnen lekker loslopen in het bos of op het strand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:31

Dan nog vind ik het niks, en wel om de reden die ik eerder noemde.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:33

whaaahahaa ik dacht wat is dat??
loop je daar met je 'puppiewagen' Tong uitsteken komt dr iemand aan ooooh sinds waneer heb jij een kind?? kijkt diegene dr in zit er een hijgende hond in ROFL

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:34

als dat beestje er nou zichtbaar van geniet, dat is voor mij het belangrijkste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:35

als je nou door een onoverzichtelijk stuk loopt, waar agressieve honden lopen, en jij hebt een klein hondje, dan lijkt me dat geen fijn idee, dan is dit een handige oplossing vind ik. hondje kan er op overzichtelijke stukken gewoon uit

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:39

idd, dit heeft verschillende bruikbare functie's

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 23:42

Gelukkig, meer mensen die snappen dat een hond een hond is en begrijpen dat ik niet elk kwaaltje wil bestrijden met inslapen Knipoog

Moniekk, dat dacht ik dus ook. In zo'n dorp hier, ziet iemand je met een kinderwagen lopen, ben je meteen de roddel van de dag joh *LOL*

Mijn oude hond kon ook niet meer de grote wandelingen mee, dan ging hij toch een kleiner blokje om. Ook een oude hond wil gewoon snuffelen en zijn terratorium (reuen dan) afzetten.

Lady *LOL* Met je DD in zo'n wagen
*ziet het helemaal voor zich* *LOL*

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:44

pinuts schreef:
keetie: Ik vind dat jij een gevaarlijke hond heb, als ie kleine kinderen zomaar bijt..:S Verder vind ik dat je een hond HOND moet laten. Een hond moet leren om alleen te zijn, dus dat moet je langzaam opbouwen.. Ik weet niet of je dat geprobeerd heb..

Dan zijn onze meningen hierover verdeelt. Ik zou ook niet willen dat iedere vreemde me een aai over me bol zou geven dat zou ik ze op den duur ook een klap verkopen. Ze waarschuwt als je aankomt al met grommen en kom je gewoon door dat geeft ze een grauw. De meeste kinderen komen gewoon aangelopen en vragen niets, maar gaan ervan uit dat ze niets doen. Ik vind dat ze het maar moeten vragen, dat heb ik vroeger geleerd.
En ze zit niet alleen thuis wij hebben 4 honden, maar zij jankt als enige alles bij elkaar, zo erg dat de buren al geklaagd hebben. Dus als oplossing nemen we haar gezellig overal mee naar toe. Ze zit erg op haar gemak in d'r buggy en kan alles zien. Meestal ligt ze languit te slapen. Wij vinden dit een superoplossing en van het gedrag van onze Beppie uitgaande, is zij er ook blij mee.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:48

Conga schreef:
@Ethelate: ow dus als je hond niet meer wil lopen omdat hij/zij het gewoon weg niet bij kan houden moet je maar met hem naar de DA gaan??? snap jou logica niet helemaal sorry.

ik ook niet!
mijn hond kan nog wel lopen maar geen lange afstanden meer, wij lopen graag door het bos en hij wil dolgraag mee maar trekt het op lange afstanden gewoon niet.
Afbeelding

dus maar naar de DA?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:49

de hond ( is nuinmiddels overleden) van mn tante was altijd echt ontzettend energiek en enthousiast met wandelen.
echter, na elke wandeling liep hij ontzettend mank (regelmatig bloedde zijn poten zelfs door de inspanning/overbelasting) maar nog steeds wilde hij doorgaan..gewoon omdat hij het gezellig en leuk vond om mee te gaan en absoluut niet achter wilde blijven terwijl wij met de andere (jongere) honden gingen wandelen..
voor hem zou zo'n ding een uitkomst zijn geweest voor t einde van de wandeling ( in theorie dan..ik denk niet dat ie zou blijven zitten in zo'n ding:P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:54

Ethelate schreef:
Gelukkig, meer mensen die snappen dat een hond een hond is en begrijpen dat ik niet elk kwaaltje wil bestrijden met inslapen Knipoog

Moniekk, dat dacht ik dus ook. In zo'n dorp hier, ziet iemand je met een kinderwagen lopen, ben je meteen de roddel van de dag joh *LOL*

Mijn oude hond kon ook niet meer de grote wandelingen mee, dan ging hij toch een kleiner blokje om. Ook een oude hond wil gewoon snuffelen en zijn terratorium (reuen dan) afzetten.

Lady *LOL* Met je DD in zo'n wagen
*ziet het helemaal voor zich* *LOL*

hier ben ik het ook mee eens, als de hond helemaal niet meer kan lopen buiten, dan vind ik dat geen hondwaardig bestaan, kan hij nog wel stukken lopen, maar met pauzes, dan vind ik dat ik dat, dat wel een een hondwaardig bestaan is Ja (ik zou het uitlaten dan aanpassen, maar goed)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:59

dees_daan schreef:
(ik zou het uitlaten dan aanpassen, maar goed)

Dat bedoel ik dus, daar is een hond meer bij gebaat dan in een buggy stoppen.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:20

Mijn chihuahua heeft een cronische ontsteking in zijn linkerschouder,en word dus stukje sneller moe als mijn jack russel en keeshond.
Dus wij hebben ook een buggy gekocht zodat hij toch mee kan wandelen,hij geeft het zelf aan als hij in de buggy wil.
Hij wil er graag in dus,en voelt zich de koning te rijk dat hij toch mee kan/mag doen met zijn grote broers...
Dus ik vind het een uitkomst.
Je mag ook veel sneller een winkel in of zelfs een restaurant,dus op vakantie is het ook ideaal.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:23

Ik zie heel vaak mensen lopen in het centrum met van die buggies. Ook mensen die het gewoon leuk vinden om met een buggie te lopen met een hond er in Verward
Als je je hond meeneemt om medische redenen of iets in die richting, vind ik het normaal. Maar niet als je het doet omdat je het leuk vind staan..

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:29

Ik zag hem vorige week bij de intratuin, in het roze! Was opslag verliefd ( Whoosh! Nagelbijten / Gniffelen )en ben er heel charmant achter gaan lopen terwijl mijn moeder mij met een blik aankeek van 'wat doe jij nou weer, ik ken je niet hoor'. Hahahaah

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:32

De buren van mijn zus hebben een Maltezer leeuwtje, en die hebben de vierdaagse met de hond gelopen, hond liep zelf ook stukjes en andere stukken in de buggy. Die hebben ook zo'n hondenbuggy.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:36

als je nu een ouder hondje hebt en je kan m zo naar zijn geliefde grasveldje brengen zodat die daar nog wat energie heeft om leker te banjeren ..ja daar zie ik wel wat in

al ben ik bang dat die vooral gebruikt zal worden
door mienmutsjes met een hondje die ze als baby
klden en "mis"handelen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:42

ik vind het voor oudere honden die niet meer goed te been zijn maar wel mee willen naar t bos etc wel n leuke uitvinding

maar jammer genoeg is dit wel weer iets wat mensen met kleine hondjes gaan gebruiken omdat ze vinden dat deze constant opgetilt en beschermd moeten zijn.
Ik heb n pincher gehad en die heb ik gewoon als hond behandeld, dus zelf laten lopen zei was nooit bijterig etc.
Ik vind n hond moet n hond blijven als dat dankzei deze buggy kan is het goed (daar bedoel ik mee dat n oudere of hond met afwijking ook mee kan naar t strand of bos etc)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:08

laat je een hond niet in de eerste plaats uit omdat honden graag eens rondrennen?

Eneuh sorry hoor, maar oude hondjes die niet meer te been zijn in een buggy gaan steken? Wat is het nut van dat beest zn leven nog als hij blijkbaar zo opgeleefd is dat ie zelfs geen klein wandelingetje meer kan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:15

oh kom... oma kan niet goed meer lopen of beter.. ze kan nog niet eens haar bed meer uitkomen laten we haar dan meteen 'in laten slapen' en ja tuurlijk zit er wel een verschil tussen een mens en een dier, maar als dat beest geen pijn lijd en het nog naar z'n zin heeft wat is dan het probleem dat mensen hun hond in een buggie doen? je doet mensen toch ook in een rolstoel etc als ze niet meer kunnen lopen?