Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daar heeft onze vorige hond nooit last van gehad . Hij was niet gecastreerd en is 14,5 jaar geworden. helaas wel prostaatproblemen, waardoor hij op 14 jarige leeftijd een damwandbreuk heeft gekregen, waardoor hij steeds slechter zijn ontlasting kwijt kwam. Breuk werd steeds groter en opereren op die leeftijd was geen optie meer. Uiteindelijk werden de verstoppingen zo erg en pijnlijk voor hem, dat we hem op 14,5 jarige leeftijd in hebben moeten laten inslapen.Citaat:Hij had vroeger ook last van voorhuidontsteking, maar dat heeft elke hond wel, dus ik weet niet of castratie hier veel bij geholpen heeft
DenK4ever schreef:Ik wil graag dit topic weer even onder de aandacht brengen... ik zit nu namelijk zelf ook heel erg in de twijfel fase voor wat betrefd castratie van mijn bijna 16 maanden ouder Duitse Dog...
gevoel zegt: waarom een gezonde hond onder het mes leggen...
verstand zegt: als hierdoor mijn hond weer lekker los kan lopen zonder ongewenst gedrag tegen andere reuen te voorkomen...
En ik ben ook wel nieuwsgierig wat TS uiteindelijk besloten heeft...
DenK4ever schreef:Ola, bedankt voor jullie informatie!
ik ben er vandaag ook maar weer druk mee gweest om het een en ander op te zoeken erover en heb het nog uitvoerig besproken met mijn vriend...
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar neig toch steeds meer naar castratie... omdat ik toch denk dat het voor mij, maar vooral ook voor mijn hond beter zou zijn als hij niet meer "geplaagd" wordt door zijn hormonen...
sandr0 schreef:ik denk dat t opluchting zal zijn voor jullie allebei
Mikkie schreef:Maar de twijfels slaan ook toe. Helpt castratie bijvoorbeeld wel? Zorgt het ervoor dat zijn klachten over gaan? En wat doet het met zijn karakter?
Daarnaast ben ik ook behoorlijk "bang" dat hij een castratenvacht krijgt en dikker wordt (natuurlijk is dat bijzaak, ik wil dat hij gezond is, maar toch) Hij staat momenteel al op een redelijk streng dieet.
Daarnaast is hij inmiddels 4 jaar. Niet echt oud, maar hoe zit het met een castratie op die leeftijd? Moet ik dan met bepaalde zaken rekening houden?
DenK4ever schreef:Ik wil graag dit topic weer even onder de aandacht brengen... ik zit nu namelijk zelf ook heel erg in de twijfel fase voor wat betrefd castratie van mijn bijna 16 maanden ouder Duitse Dog...
gevoel zegt: waarom een gezonde hond onder het mes leggen...
verstand zegt: als hierdoor mijn hond weer lekker los kan lopen zonder ongewenst gedrag tegen andere reuen te voorkomen...
En ik ben ook wel nieuwsgierig wat TS uiteindelijk besloten heeft...