Vreemd (gevaarlijk!) gedrag van hond, verklaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

Re: Vreemd (gevaarlijk!) gedrag van hond, verklaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:17

ik vind dat je goed handelt, mischien kun je proberen te trainen, maar tja vrees dat hij alsnog het blijft proberen, omdat hij van zijn eigen baasjes geen enkele vorm van leiding krijgt zo te horen.

lastig, hopelijk werkt het, veel succes Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:34

Tja, daar zit dus het hoofdprobleem inderdaad.
Het begint bij de baasjes, helpen die niet mee, is er weinig te beginnen.

En idd geen gewone halsband nemen, maar gewoon aan de slipketting laten hoor!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:27

een vraagje aan de ts :

Hoe reageer jij wanneer de hond springt/wanneer er een gemotoriseerd voertuig aankomt?
*edit* met de hond aan de lijn erbij bedoel ik dan he

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:37

Mijn hond doet dit ook, maar het is een klein exemplaar en met behulp van een cursus (vooral om mij alles beter te laten begrijpen) is het nu zo goed als over.
Het is vooral de combinatie van herrie, en de snelle beweging die maakt dat ze direct in de aanval gaan om zichzelf en jou te beschermen terwijl dat niet nodig is. Hoe meer je je opwindt, des te meer de hond denkt dat hij gelijk dat hij zich druk maakt om die voertuigen.
Die mensen, en evt jij, moeten echt ene cursus volgen. De kaakdruk van een rottweiler en de hang naar dominantie is iets waar je niet te licht over moet denken. Je wilt niet dat iemand straks een stuk been mist door toedoen van die hond.
Direct actie ondernemen, en je niet laten wijsmaken dat het allemaal wel meevalt. Dit kan van kwaad tot erger gaan.
En met zo'n ijzersterk ras is dat ronduit gevaarlijk.
Succes!

ps: dergelijke lessen bij een plaatselijke hondenclub zijn echt niet zo duur en je hebt vaak maar een handvol lessen nodig.

March

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 16:43

Wanneer er iets aan komt houd ik er wel rekening mee dat hij gaat springen, ben wat meer op mijn hoede, maar probeer wel zoveel mogelijk te doen alsof er niks aan de hand is, of ik ga een eind de berm in en laat hem daar zitten en probeer hem zijn aandacht op mij te laten vestigen.
Als hij ervoor probeert te springen dan word ik boos Vork Stem verheffen, terug trekken en dan krijgt ie op zijn kop. Negeren, alleen stem verheffen en een ruk terug geven, uitgebreid op zijn kop geven, rustig laten merken dat zijn gedrag ongewenst is, ik heb het op verschillende manieren geprobeerd maar er is niks wat echt 'indruk' maakt. Hij is zich er absoluut niet van bewust dat hij iets verkeerd doet volgens mij, en lijkt het een seconde na de daad alweer vergeten te zijn Vork

@ Ninx: ik heb al meerdere keren tegen ze gezegd dat ze dat moeten gaan doen ja, maar elke keer is er wel een excuus als geen tijd, geen geld, geen zin, weet niet waar, e.d. Ik kan wel met hem naar een cursus gaan, maar als zij vervolgens niks met het geleerde doen is het zonde van de tijd en de centen die ik in een hond steek die niet eens van mij is en ook nooit de mijne zal worden.
Laatst bijgewerkt door March op 19-01-08 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:43

iets aanleren bij een hond is makkelijker dan iets afleren.

Ik neem aan dat hij het commando zit kent? Als je een brommer/fietser/etc. aan ziet komen, laat hem dan zitten en geef hem wat lekkers en ben met hem bezig (op een positieve manier). hierdoor moet hij op jou letten en niet op het verkeer dat langs komt.