Wanneer er iets aan komt houd ik er wel rekening mee dat hij gaat springen, ben wat meer op mijn hoede, maar probeer wel zoveel mogelijk te doen alsof er niks aan de hand is, of ik ga een eind de berm in en laat hem daar zitten en probeer hem zijn aandacht op mij te laten vestigen.
Als hij ervoor probeert te springen dan word ik boos
Stem verheffen, terug trekken en dan krijgt ie op zijn kop. Negeren, alleen stem verheffen en een ruk terug geven, uitgebreid op zijn kop geven, rustig laten merken dat zijn gedrag ongewenst is, ik heb het op verschillende manieren geprobeerd maar er is niks wat echt 'indruk' maakt. Hij is zich er absoluut niet van bewust dat hij iets verkeerd doet volgens mij, en lijkt het een seconde na de daad alweer vergeten te zijn 
@ Ninx: ik heb al meerdere keren tegen ze gezegd dat ze dat moeten gaan doen ja, maar elke keer is er wel een excuus als geen tijd, geen geld, geen zin, weet niet waar, e.d. Ik kan wel met hem naar een cursus gaan, maar als zij vervolgens niks met het geleerde doen is het zonde van de tijd en de centen die ik in een hond steek die niet eens van mij is en ook nooit de mijne zal worden.
Laatst bijgewerkt door March op 19-01-08 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt