Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MisMartine schreef:Ik vraag me af wat je dan met die hond wilt bereiken? Een hond is een gezelsschap dier. Maar als je dat niet kan geven kun je hem beter weg doen!
Ik bedoel, jij wilt toch ook niet 8 uur opgesloten zitten totdat je baasje thuis komt?
freespirit schreef:ik vind het ook ronduit zielig !!
Helaas kunnen honden niet praten....
Mijn honden kunnen het ook erg lang ophouden als het moet, maar vraag me niet hoevaak ze per dag, óók wel eens 'snachts, bij de deur gaan zitten omdat ze moeten plassen/poepen.
Ik ga nooit langer dan 3 max 4 uur van huis zonder oppas te regelen voor m'n dieren. Heb járen gewacht om ein-de-lijk een hond te kunnen nemen, na jaren kon ik pas e.e.a. met werk regelen. Schofterig vind ik het, ál die honden die de hele dag op 'baasje' zitten te wachten, soms opgesloten in een flatje of kamer. Och, baasje is zó'n dierenvriend![]()
Serieus, de plannen om een paardenhoudersbewijs in te voeren gaan me nog láng niet ver genoeg...
Midasje schreef:Honden horen geen 8 uur alleen te zitten
Chubby schreef:Het gaat er mij om dat het de hond moet passen. Er zijn honden die niet alleen kunnen/ willen zijn en dat laten merken door te janken of te slopen.
Er zijn ook honden die het fysiek of mentaal niet aankunnen met andere honden samen te zijn.
TS heeft een blinde hond. Ik denk niet dat die meekan met bijvoorbeeld de hondenuitlaatservice? Maar misschien kun je met je baas bespreken dat je hond mee kan naar kantoor?
Ilzjuh schreef:Goed uitlaten voordat je weggaat en ze kunnen het prima zo lang ophouden. Slaap jij nooit uit?
.
Chubby schreef:Situaties kunnen ook veranderen en je moet roeien met de riemen die je hebt.
Als ik alleen al naar mezelf kijk: toen Simba kwam studeerde ik nog en woonde samen met iemand die niet van 9 - 5 werkte. Inmiddels ben ik samen met iemand anders en werken we beiden ver van huis. Moet ik dan de hond herplaatsen, of naar een asiel brengen? Of kan ik gewoon gebruik maken van het feit dat Simba zo moeilijk niet is en het prima vindt om 's avonds en in de weekenden wat meer aandacht te krijgen?
Of bij mijn vroegere schoonouders: zij was hele dagen thuis, hij werkte. Uiteindelijk werden beiden erg ziek en konden -ondanks dat ze hele dagen thuis waren- geen fatsoenlijk blokje meer om met hun hond.
Overigens ben ik nu bezig om voor mezelf te beginnen en dan kan de hond hele dagen mee naar de zaak. Wie weet kan er dan ook eindelijk een pup bijkomen!
Judith_ schreef:Het is mogelijk om hem op de speelplaats te doen, maar als je het niet aandruft kan hij natuurlijk ook alleen in een kennel.
freespirit schreef:Als je nu bezig bent voor jezelf te beginnen zou ik zéker al niet overwegen om er nog een pup bij te nemen. Je hebt nu al een probleem met je huidige hond. Ik neem aan dat je een succesvole zaak wil hebben....dat kost tijd en energie, die je maar één keer kunt besteden.
Beste Chubby, het is zeker niet de bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, jij bent tenminste nog iemand die er over nadenkt, dat spreekt voor je.
Ik gebruik jouw reactie om te reageren op iedereen in die situatie....please no hard feelings.
Chubby schreef:Judith_ schreef:Het is mogelijk om hem op de speelplaats te doen, maar als je het niet aandruft kan hij natuurlijk ook alleen in een kennel.
Wat is daarvan het positieve in vergelijking tot een eigen huis?freespirit schreef:Als je nu bezig bent voor jezelf te beginnen zou ik zéker al niet overwegen om er nog een pup bij te nemen. Je hebt nu al een probleem met je huidige hond. Ik neem aan dat je een succesvole zaak wil hebben....dat kost tijd en energie, die je maar één keer kunt besteden.
Beste Chubby, het is zeker niet de bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, jij bent tenminste nog iemand die er over nadenkt, dat spreekt voor je.
Ik gebruik jouw reactie om te reageren op iedereen in die situatie....please no hard feelings.
No hard feelings hoorIk hou wel van een beetje discussie
![]()
Overigens: ik wil een dierenwinkel starten, of: ik gá een dierenwinkel startendus dat is m.i. dé uitgelezen mogelijkheid dat mijn hond(en) meekunnen de hele dag!