hond verveelt zich

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superrizzo

Re: hond verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:41

onze honden cairnterrier's zitten 1x per week 8 uur alleen en 1x per week 6 uur.
ze zijn wel met zijn 2e dus vervelen doen ze zich niet.

en die 8 uur houden ze met gemak hun plasje op hoor.

verder als we wel eens uitslapen van 23:00 tot 11 a 12 uur poepen en plassen ze 13 uur niet.

wij zijn beneden maar onze honden liggen dan nog prinsheerlijk op bed verder te slapen.

dus het niet uitlaten vind ik opzich niet zielig,maar het is natuurlijk niet fijn dat de hond zich gaat vervelen misschien is een uitlaat dienst iets zit hij toch niet hele dagen alleen en kan hij lekker spelen en ravotten met andere honden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:43

Ik vraag me af wat je dan met die hond wilt bereiken? Een hond is een gezelsschap dier. Maar als je dat niet kan geven kun je hem beter weg doen!

Ik bedoel, jij wilt toch ook niet 8 uur opgesloten zitten totdat je baasje thuis komt?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:45

De Kong is het enige wat ik kan bedenken. En daarnaast kun je symptomen bestrijden zodat je huis en huisraad heel blijven: dus inderdaad opsluiten in een beperkte ruimte, sloten op de deuren of draaiklinken (niet de deurklinken omhoog zetten!).

Mijn hond (9) is 5 dagen per week alleen thuis overdag, en ivm reistijd vaak ook wel langer dan 8 uur. Gelukkig heeft ze gezelschap van 2 katten, die echt haar vriendjes zijn en bij haar in de mand slapen. Maar dit is dan wel een hond die door haar leeftijd niet meer zoveel beweging nodig heeft en die het niet erg vindt alleen te blijven.

Als we thuis zijn, slaapt ze ook de meeste tijd in haar eigen kamer. Niet eens bij ons in de woonkamer Clown

We hebben een andere hond gehad, maar die vond het afschuwelijk om "alleen" (dus met andere hond en katten) thuis te zijn. Hij blafte, jankte en sloopte de plinten van de muur.. Uiteindelijk hebben we voor zijn bestwil een nieuw baasje gezocht, hoe moeilijk dat voor ons ook was..

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:47

MisMartine schreef:
Ik vraag me af wat je dan met die hond wilt bereiken? Een hond is een gezelsschap dier. Maar als je dat niet kan geven kun je hem beter weg doen!

Ik bedoel, jij wilt toch ook niet 8 uur opgesloten zitten totdat je baasje thuis komt?

onze honden kunnen in die tijd het hele huis gebruiken.
elke dag 8 uur alleen vind ik niet kunnen dan moet je geen hond nemen maar 1 keer in de week is geen probleem.

of zie ik het verkeerd ?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:56

Mijn hond was 5 dagen in de week overdag alleen. Werd sochtends wel minstens 3 kwartier uitgelaten en sliep overdag. Hij vond het wel prima.. HIj is geen knuffelhond en wordt liever met rust gelaten. Een opvangadres of honden uitlaat service is misschien een idee.. en anders speeltjes die hem flink bezig kunnen houden..

Toch is het met deze hond misschien wel anders.. houd van aandacht en is juist liever niet alleen, verveeld zich snel.. Een huismaatje erbij.. (een ander hondje bijv.. ) Waarmee hij kan spelen..

En anders misschien voor deze hond een ander tehuis vinden en een ander hondje nemen.. Dat is heel erg moeilijk daar ben ik me van bewust.. ik heb mijn hond vorige week in moeten laten slapen..

Maar misschien is dat toch voor hem het beste omdat jullie niet de tijd voor hem hebben die hij als individu toch nodig heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:59

onze hondjes gaan naar de dagopvang in Gorredijk, daar werken verstandelijk gehandicapten met de honden, en als de honden bij andere honden kunnen, komen ze met anderen in de huiskamer, ze vervelen zich daar totaal niet (hebben ze geen tijd voor) en ze kunnen naar buiten op een groot stuk land, worden ze erg vies, dan wassen ze de honden. ik vind het ideaal Ja

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:02

als eerste een paar spelletjes die honden kan bezighouden = overal in huis zijn voer gaan verstoppen, i.pv. de bak gewoon te vullen en hup klaar ermee. Dan heb je ook nog de Kong zoals al gezegd, die kan je zo moeilijk maken dat ze er echt uren mee zitten te rollen en te likken. In dat zelfd genre heb je de snackball of de voerkubus, ook zeer goede anti-verveel dingen. Voorts kan ik je een proffesionele uitlaatdienst aanraden, die minstens een uur per dag gaat wandelen met de hond. Bij voorkeur laten ze ook de honden los en kunnen ze naar hartelust spelen. Dat kost wel wat, maar zo hou je de hond toch mentaal gezond. Dat rijmt Lachen En idd. liever een vieze gelukkige hond, dan een beeldschone rotverveelde hond.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:24

ik vind het ook ronduit zielig !!

Helaas kunnen honden niet praten....

Mijn honden kunnen het ook erg lang ophouden als het moet, maar vraag me niet hoevaak ze per dag, óók wel eens 'snachts, bij de deur gaan zitten omdat ze moeten plassen/poepen.

Ik ga nooit langer dan 3 max 4 uur van huis zonder oppas te regelen voor m'n dieren. Heb járen gewacht om ein-de-lijk een hond te kunnen nemen, na jaren kon ik pas e.e.a. met werk regelen. Schofterig vind ik het, ál die honden die de hele dag op 'baasje' zitten te wachten, soms opgesloten in een flatje of kamer. Och, baasje is zó'n dierenvriend Boos!

Serieus, de plannen om een paardenhoudersbewijs in te voeren gaan me nog láng niet ver genoeg...

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:26

Honden horen geen 8 uur alleen te zitten

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:27

freespirit schreef:
ik vind het ook ronduit zielig !!

Helaas kunnen honden niet praten....

Mijn honden kunnen het ook erg lang ophouden als het moet, maar vraag me niet hoevaak ze per dag, óók wel eens 'snachts, bij de deur gaan zitten omdat ze moeten plassen/poepen.

Ik ga nooit langer dan 3 max 4 uur van huis zonder oppas te regelen voor m'n dieren. Heb járen gewacht om ein-de-lijk een hond te kunnen nemen, na jaren kon ik pas e.e.a. met werk regelen. Schofterig vind ik het, ál die honden die de hele dag op 'baasje' zitten te wachten, soms opgesloten in een flatje of kamer. Och, baasje is zó'n dierenvriend Boos!

Serieus, de plannen om een paardenhoudersbewijs in te voeren gaan me nog láng niet ver genoeg...

OK dan!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:28

Het is juist wel zielig als je ze niet smorgens bij tijds uit laat, een hond past zich snel aan maar het hoort niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:33

Midasje schreef:
Honden horen geen 8 uur alleen te zitten

Ik hoor ook geen 8 uur op kantoor te zitten.. Knipoog

Ik snap je punt wel hoor. Maar het leven gaat nu eenmaal niet alleen om wat je graag zou willen. Soms is het niet anders en doe je als baas gewoon zo goed mogelijk je best.

Ik denk dat veel honden hier die 8 uur alleen zitten nog altijd beter af zijn dan honden elders..

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:35

Dat is natuurlijk gel*l als je niet veel aandacht aan je hond kunt schenken dat je hele dagen werkt moet je gewoon geen hond aanschaffen.

Ik wil ook graag een hond maar ik werk 32 uur leer 7 uur in de week en heb ook nog 3 paarden ik heb er simpelweg geen tijd voor.

er wordt niet meer nagedacht voordat er dieren worden aangeschaft.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:40

Situaties kunnen ook veranderen en je moet roeien met de riemen die je hebt.

Als ik alleen al naar mezelf kijk: toen Simba kwam studeerde ik nog en woonde samen met iemand die niet van 9 - 5 werkte. Inmiddels ben ik samen met iemand anders en werken we beiden ver van huis. Moet ik dan de hond herplaatsen, of naar een asiel brengen? Of kan ik gewoon gebruik maken van het feit dat Simba zo moeilijk niet is en het prima vindt om 's avonds en in de weekenden wat meer aandacht te krijgen?

Of bij mijn vroegere schoonouders: zij was hele dagen thuis, hij werkte. Uiteindelijk werden beiden erg ziek en konden -ondanks dat ze hele dagen thuis waren- geen fatsoenlijk blokje meer om met hun hond.

Overigens ben ik nu bezig om voor mezelf te beginnen en dan kan de hond hele dagen mee naar de zaak. Wie weet kan er dan ook eindelijk een pup bijkomen!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:43

ja heb je ook een punt in als je er iid zo over nadenkt als dat jij doet.
Maar er zijn mensen zat die denken ik wil een hond en gewoon hele dagen werken en dat beest dan maar de hele dag aan het wachten is.
Verdrietig zielig vind ik dat.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:47

Het gaat er mij om dat het de hond moet passen. Er zijn honden die niet alleen kunnen/ willen zijn en dat laten merken door te janken of te slopen.

Er zijn ook honden die het fysiek of mentaal niet aankunnen met andere honden samen te zijn.

TS heeft een blinde hond. Ik denk niet dat die meekan met bijvoorbeeld de hondenuitlaatservice? Maar misschien kun je met je baas bespreken dat je hond mee kan naar kantoor?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:51

Chubby schreef:
Het gaat er mij om dat het de hond moet passen. Er zijn honden die niet alleen kunnen/ willen zijn en dat laten merken door te janken of te slopen.

Er zijn ook honden die het fysiek of mentaal niet aankunnen met andere honden samen te zijn.

TS heeft een blinde hond. Ik denk niet dat die meekan met bijvoorbeeld de hondenuitlaatservice? Maar misschien kun je met je baas bespreken dat je hond mee kan naar kantoor?

dan denk ik dat we het eens zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:01

Ilzjuh schreef:
Goed uitlaten voordat je weggaat en ze kunnen het prima zo lang ophouden. Slaap jij nooit uit? Clown
.

In mijn ogen is dat iets waar je voor kiest. Nee, ik slaap dus nooit uit. We hebben 3 honden en paarden die ook graag hun eten willen.

Honden zullen niet snel hun eigen plek bevuilen, en als ze het eenmaal geleerd hebben ook niet snel het huis. Fijn dat een hond de halve dag alles op kan houden. Hoef je hem maar twee keer te laten plassen op een dag en je bent klaar Nagelbijten / Gniffelen

Onze honden gaan om 23 uur uit en dan om 7 uur weer. De jongste om 3 uur al weer.

Een blinde hond is 'lastig' wat dat betreft, een uitlaatservecie zal waarschijnlijk niet een hond komen op halen om deze een uur lang in zijn eentje uit te laten.

Een hondenpension? Wij hadden altijd een hondje die een aantal dagen in de week bij ons kwam, baasje bracht die s'ochtens en haalde hem s'middags op. Het is mogelijk om hem op de speelplaats te doen, maar als je het niet aandruft kan hij natuurlijk ook alleen in een kennel.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:02

Chubby schreef:
Situaties kunnen ook veranderen en je moet roeien met de riemen die je hebt.

Als ik alleen al naar mezelf kijk: toen Simba kwam studeerde ik nog en woonde samen met iemand die niet van 9 - 5 werkte. Inmiddels ben ik samen met iemand anders en werken we beiden ver van huis. Moet ik dan de hond herplaatsen, of naar een asiel brengen? Of kan ik gewoon gebruik maken van het feit dat Simba zo moeilijk niet is en het prima vindt om 's avonds en in de weekenden wat meer aandacht te krijgen?

Of bij mijn vroegere schoonouders: zij was hele dagen thuis, hij werkte. Uiteindelijk werden beiden erg ziek en konden -ondanks dat ze hele dagen thuis waren- geen fatsoenlijk blokje meer om met hun hond.

Overigens ben ik nu bezig om voor mezelf te beginnen en dan kan de hond hele dagen mee naar de zaak. Wie weet kan er dan ook eindelijk een pup bijkomen!

Natuurlijk kunnen situaties veranderen, maar als je jong bent zou je je dát ook van te voren kunnen bedenken en is het misschien beter om te wachten met aanschaffen van een dier totdat het leven wat 'rustiger' is geworden.

Fijn dat je hond het prima vind om alleen savonds en in het weekend wat meer aandacht te krijgen, de mijne heeft het nog nooit tegen mij gezegd.

Als je nu bezig bent voor jezelf te beginnen zou ik zéker al niet overwegen om er nog een pup bij te nemen. Je hebt nu al een probleem met je huidige hond. Ik neem aan dat je een succesvole zaak wil hebben....dat kost tijd en energie, die je maar één keer kunt besteden.

Beste Chubby, het is zeker niet de bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, jij bent tenminste nog iemand die er over nadenkt, dat spreekt voor je.
Ik gebruik jouw reactie om te reageren op iedereen in die situatie....please no hard feelings.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:05

Aangetoond is dat langer dan 6 uur ophouden voor de nieren van een hond erg belastend is. Het zou niet mijn keuze zijn voor mijn honden. Ik zou proberen om hulp in te schakelen als ik in deze situatie terecht kwam.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:11

Judith_ schreef:
Het is mogelijk om hem op de speelplaats te doen, maar als je het niet aandruft kan hij natuurlijk ook alleen in een kennel.

Wat is daarvan het positieve in vergelijking tot een eigen huis?

freespirit schreef:
Als je nu bezig bent voor jezelf te beginnen zou ik zéker al niet overwegen om er nog een pup bij te nemen. Je hebt nu al een probleem met je huidige hond. Ik neem aan dat je een succesvole zaak wil hebben....dat kost tijd en energie, die je maar één keer kunt besteden.

Beste Chubby, het is zeker niet de bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, jij bent tenminste nog iemand die er over nadenkt, dat spreekt voor je.
Ik gebruik jouw reactie om te reageren op iedereen in die situatie....please no hard feelings.

No hard feelings hoor Knipoog Ik hou wel van een beetje discussie Haha!

Overigens: ik wil een dierenwinkel starten, of: ik gá een dierenwinkel starten Knipoog dus dat is m.i. dé uitgelezen mogelijkheid dat mijn hond(en) meekunnen de hele dag!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:18

Chubby schreef:
Judith_ schreef:
Het is mogelijk om hem op de speelplaats te doen, maar als je het niet aandruft kan hij natuurlijk ook alleen in een kennel.

Wat is daarvan het positieve in vergelijking tot een eigen huis?

freespirit schreef:

No hard feelings hoor Knipoog Ik hou wel van een beetje discussie Haha!

Overigens: ik wil een dierenwinkel starten, of: ik gá een dierenwinkel starten Knipoog dus dat is m.i. dé uitgelezen mogelijkheid dat mijn hond(en) meekunnen de hele dag!

hahaha...geweldig ! Haha! Veel succes !

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:25

Eenmaal per week zit mijn hondje in dezelfde situatie. Ze is dan een dag alleen thuis. Ze vind het prima (gaat gewoon slapen), al is het natuurlijk niet ideaal. Mijn situatie is echter veranderd (ik kan nu niet meer tussen de middag naar huis) dus ik kan er weinig aan doen. Mijn hondje is ook zo klein, dat zij niet samen met andere honden uitgelaten kan worden. Daardoor verdwijnen alle oplossingstrategieen.

@TS, mijn hondje zit in een bench. Nu heb ik voor haar een soort van konijnenren, waarin zij alle ruimte heeft. Voor een grotere hond is dit natuurlijk lastiger. Ik vond jouw idee van een traphekje lang niet verkeerd.
In de dierenwinkel hebben ze kauwbotjes met daarin iets lekkers. Geen brokjes, maar een soort spul dat ze eruit moeten schrapen. Daar zijn ze wel even mee bezig. Je hebt ze ook met geitenvet, maar dat kan ik niet aanraden (dat stinkt!!).
Probeer veel speeltjes neer te leggen, die je regelmatig afwisseld. Daardoor blijven ze interessant. Nieuwe speeltjes zijn ook altijd leuker. Op verschillende plekken in de kamer brokjes verstoppen is ook een leuke bezigheid. Vinden ze het vandaag niet, dan komt het morgen wel terecht. Misschien kunnen ze je in de dierenwinkel nog wel verder helpen. Veel succes!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:31

Weetje wat ik erg vind in deze situatie.. iedereen is bezig met 'het is zielig', 'zolang ophouden kan niet' en ga zo maar door...

TS vraagt toch duidelijk of mensen een oplossing weten. Dus hele discussies over zielig of niet gaat daar toch helemaal niet over.

Ze vraagt om hulp. Niet om commetaar

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:33

Er zijn toch al enkele tips gegeven?!