geschikte kat voor ziekenhuisbezoekjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Re: geschikte kat voor ziekenhuisbezoekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:03

Ellebel schreef:
Ragdoll was ook het eerste wat bij mij opkwam. Maar wel wat wollig dus misschien minder hygienisch. Sphynxen vind de meeste mensen naar mijn ervaring niet echt knuffelig, vanwege t velletje.

let wel een hoop ragdolls hebben echt een eigen karakter en voldoen absoluut niet altijd aan de rasstandaard ik ken 6 ragdolls waarvan er maar 1tje echt voldoet aan de knuffelige kat die men er vaak in denkt te zien... Daarnaast is het mijn ervaring dat oude mensen en kleine kids vaak schrikken van de blauwe ogen... de mensen die bij mijn ouders over de vloer kwamen zijn regelmatig op het eerste gezicht van de Ragdoll geschrokken ...
Maincoons daarintegen zijn vaak veel aanhaliger...

maar een asiel kan je idd vaak verder helpen die hebben ook katten die absoluut voldoen aan het eisen pakket. Sterker nog ik heb in december nog eentje bij de wissel in leeuwarden gebracht die daar perfect aan zou voldoen !!!
Het is een zwart witte kleine poes die daar omgedoopt is tot Philly !!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:47

Toen mijn dochtertje in het ziekenhuis lag kwamen er ook wel eens dieren op bezoek.
Dat was echt een feest voor die kinderen.
Dan waren ze zeg maar even niet ziek meer,maar gewoon een kind dat lekker knuffelde met een konijntje.
Ik heb de ideale kat die jij zoekt.
Is gewoon een huis tuin en keuken kat die alle schoolpleinen hier in de buurt tijdens de pauzes afgaat om geaaid te worden.
Gaat met me mee de school in om mn oudste dochter naar der klas te brengen,rijd mee in de auto om even bij oma een bakkie te gaan doen,gaat mee naar de supermarkt.
Noem maar op.
Ik denk dat je gewoon mazzel moet hebben met een kat en van Ragdolls klopt het wel dat ze vaak iets aaibaarder zijn als een normale kat.
Veel succes met het vinden van een kat en nog meer plezier en succes gewenst met jullie project.

nikki_candy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:58

@Meetje22: verhuur je je kat ook? Tong uitsteken Dat is dus echt precies de kat die wij zoeken!
Ja kinderen kunnen inderdaad gewoon weer even kind zijn..
Daar doen we het voor..de geweldige reacties van kinderen, ouders en ouderen!

We gaan gewoon op zoek naar een geschikte asielknuffelkat..
Vangen we 2 vliegen in 1 klap: een fijn plekje voor een asiel kat en een knuffelkat voor ons project.
Het is inderdaad een beetje mazzel hebben maar we nemen gewoon de tijd om te zoeken..
Mischien gaan we binnen kort wel even lang de wissel in leeuwarden!

Bedankt voor de reacties allemaal!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:24

Maine coon is nou al twee of drie keer genoemd. Ik vraag me af: is dat niet een beetje zwaar bij een kind op schoot?

Wat de leeftijd betreft zou denk ik een niet-kitten handiger zijn, dan ken je het karakter al en zo'n kat heeft al wat meer gezien. Een kitten is natuurlijk wel heel lief maar als ze iets nieuws & spannends willen onderzoeken terwijl iemand ze wil aaien zitten ze niet bepaald stil! Wriemel wriemel...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:27

Mijn eerste gedachte is een siamees. Kennissen van mij hebben er een paar en die beesten zijn zo ongelooflijk lief en aanhalig. Ze gaan regelmatig uit logeren en hebben daar helemaal geen moeite mee. Mss zijn dit uitzonderingen hoor, ik heb verder niet echt verstand van siamezen.

Super leuk project trouwens.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:32

Siamees was mijn tweede gedachte (na ragdoll), maar je moet idd net de goeie treffen. En er zullen vast ook wel mensen zijn die een siamees eng vinden (blauwe ogen, foreign bouw)

Laat je weten wat 't is geworden als jullie wat hebben gevonden? En succes met het project!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:35

Heb net even het filmpje gekeken, echt een SUPER goed initiatief! Top dat er mensen zijn die de moeite nemen iets voor anderen te doen! OK dan!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:52

nikki_candy schreef:
We gaan gewoon op zoek naar een geschikte asielknuffelkat..
Vangen we 2 vliegen in 1 klap: een fijn plekje voor een asiel kat en een knuffelkat voor ons project.
Het is inderdaad een beetje mazzel hebben maar we nemen gewoon de tijd om te zoeken..
Mischien gaan we binnen kort wel even lang de wissel in leeuwarden!

Super! Hier kan ik me helemaal in vinden!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:32

nikki_candy schreef:
@Meetje22: verhuur je je kat ook? Tong uitsteken Dat is dus echt precies de kat die wij zoeken!
Ja kinderen kunnen inderdaad gewoon weer even kind zijn..
Daar doen we het voor..de geweldige reacties van kinderen, ouders en ouderen!

Je mag em zo komen lenen hoor Haha! vind ie wel leuk ook,lekker dagje op stap met de auto.
Ik heb de mijne bij een boerderij vandaan toen ie 3.5 week oud was.
Veel te jong natuurlijk maar hij mocht onder geen beding daar nog een week blijven( ook niet tegen betaling)
Afijn wij hebben hem dus eerst nog zelf met de hand gevoed en meteen opgevoed.
Ik kan me geen leukere kat bedenken.
Hij kan pootjes geven,knuffeltje als je huggie zegt,netjes zitten op commando,kusje geven,kopje geven allemaal op commando,aporteren,en op zn achterpoten lopen.
Zal proberen vandaag nog een filmpje van hem te maken waarin je kan zien wat ie allemaal kan.
Ik weet echter niet of een extreem jong katje een garantie is voor volledige betrouwbaarheid en aanhankelijkheid.
Misschien zit er idd wel een geschikte kat in een asiel.
Veel katten hebben natuurlijk ook een verleden,dus blijft een heel klein risico.
Je zou er wel een kat erg gelukkig mee maken.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:52

wij hebben een heilige birmaan van 5 jaar en een ragdoll van 6 maand. ok de ragdoll is echt een poes die je kan pakken en die zich gewoon slap laat hangen, niet tegenspartelt, maar tis wel een poes met karakter die van ons. maar met haar momenten zeer knuffelig. de birmaan is gewoon de grootste knuffel kont die ik ooit gehad heb, zo een lieve poes heb ik zelden gezien. dus die rassen zou ik je aanraden. natuurlijk dan wel goed de vacht onderhouden zodat ze niet teveel haren verliesen.

succes met je project

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:24

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:53

Ik moest ook gelijk aan birmanen denken. Die van ons zouden al die aandacht prachtig vinden maar ik weet natuurlijk niet of alle birmanen zo braaf zijn. Onze coons zou ik ze niet aan willen doen want die zijn zo gek als een deur Haha!
Ik ken ook mensen met HTK's die alles best vinden trouwens. Gewoon goed zoeken.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:01

Wat een mooi initiatief!

en mijn katten zouden er niet geschikt voor zijn, maar zoals jij al zei, in een asiel kan je vast een gezellig kat krijgen!!!

nikki_candy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 12:58

@cissy, we hebben de ragdoll op de site even bekeken en we vinden haar wat te oud. Dan zou ze nu nog moeten wennen aan al de kinderen en ouderen. Denk niet dat dat eerlijk is tegenover haar.

Ik denk dat we het beste een kat kunnen nemen van 1 of 2 jaar. Dan kunnen we die aan alles laten wennen en weten we het karakter al wel een beetje.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:16

kwa katten zou ik niet eens direct op ras gaan zoeken

ik heb hier in huis ene simpele huis tuin en keuken(en sinds maandag jeweetwel Clown ) kater , dat is de grootste kroelkat mogelijk, vind iedereen lief leuk en aardig en je kun hem letterlijk ondersteboven door het huis heen sjouwen of met je voet , of de bezem, of de dweil, door de kamer heen schuiven , hij gaat alleen maar harder spinnen

het voordeel van een ouder dier is dta je weet wat zijn karakter is , en je weet of hij geschikt is of niet

bij kittens kun je een goede inschatting maken, maar het blijft een inschatting , hoewel het voordeel weer is \
ze kunnen van kleinsaf wennen aan hun werk zeg maar