[HK]Het bouvier topic !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raudkas

Re: Het bouvier topic !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:05

meld me ook even Tong uitsteken
wij hebben ook een bouvier. is nu 11 jaar oud.
het is een schat van een hond!! voor ons gezin en wat familieleden en vrienden, maar voor vreemde moet hij zich eens 2x bedenken of hij die binnen laat. maarja daar hebben we hem ook voor. we hebben genoeg plaats achter het huis waar hij kan ravotte met zijn bal.

hij heeft sinds eind juni een vriendinnetje. een Australian Shepherd. ze is nu 8 maanden, dus hij moppert wel eens vaker op haar. maar voor der rest kunnen ze het goed met elkaar vinden gelukkig.

hoop dat mijn jonge nog lang mee zal gaan.
Afbeelding

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:08

Haay gezellig dat je er bij komd!!
leuke hond alleen een beetje keine foto jammer genoeg..
Clown

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:13

dwertje schreef:
Ik heb ook een bouvier maar mot nog even foto,s zoeken,zodra ik deze heb zet ik ze op bokt.
Ik heb een reu genaamd kay,hij heeft 4 witte poten en een grijs lijf zijn oren zijn zwart.
Ik dacht dat hij 5 jaar is maar dat moet ik ook even nakijken.

Met 4 witte poten ben wel benieuwd hoe die eruit ziet.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:17

Ja, ik ook
de mijne heeft er 1 Tong uitsteken

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:34

Tja, onze schildpadden ontsnappen regelmatig uit de vijver, en toen zat hij opeens voor Boy's neus.. die keek echt zo van, wat moet ik hier nou weer mee?

Hij is trouwens grijs gestroomd met een beetje bruin in z'n snuit

@ loyce_ : Jouw 'boef' lijkt heel erg op onze vorige hond, die had ook van die pluimpjes op haar oren (ze was zelf zwart/bruin en haar pluimpjes waren blond Pling ) Ze was kruissing Briard x Bouvier, alleen had ze iets meer van een bouvier in zich.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:40

Natasja_87 schreef:
Tja, onze schildpadden ontsnappen regelmatig uit de vijver, en toen zat hij opeens voor Boy's neus.. die keek echt zo van, wat moet ik hier nou weer mee?

Heb ik iets gemist met die schildpadden Clown

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:42

Glover schreef:
Natasja_87 schreef:

Heb ik iets gemist met die schildpadden Clown

haha, op de vorige blz. de 2e foto van Boy, daar zat een schildpad voor z'n neus, daarom kijkt hij ook zo dom

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:43

Vorige bladzijde enerlaatste reactie Knipoog

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:44

Natasja_87 schreef:

@ loyce_ : Jouw 'boef' lijkt heel erg op onze vorige hond, die had ook van die pluimpjes op haar oren (ze was zelf zwart/bruin en haar pluimpjes waren blond Pling ) Ze was kruissing Briard x Bouvier, alleen had ze iets meer van een bouvier in zich.

Dankje heb even foto van de Briard opgezoecht en misschien is onze ond daar ook wel kruising van ja Clown (had er eerst *nooit van gehoor Tong uitsteken )

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:46

Maar ik ga doeiii
Lovers

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:47

loyce_ schreef:
Maar ik ga doeiii
Lovers

Doeii Kusje

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:57

nou hier is mijn bouvier met 4 witte poten
Afbeelding

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:15

Wat een mooie boef! Echt prachtig Kwijl

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:37

Dank je voel me vereerd Bloos .
Het is best wel een aparte boef,veel mensen spreken je aan als we aan het wandelen zijn.

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:25

Wees er maar trots op Ja 't lijkt net alsof hij met z'n poten door bleekmiddel is gelopen ofzo Knipoog Echt heel mooi!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:29

Nee hoor er is geen bleekmiddel aan te pas gekomen.Dit is echt puur natuur en zo geboren.
Deze hond komt ook uit belgie want in nederland zie je ze zo bijna niet.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:27

dwertje schreef:
nou hier is mijn bouvier met 4 witte poten
Afbeelding

Echt apart zeg ook erg mooi Tong uitsteken

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:28

dwertje schreef:
Dank je voel me vereerd Bloos .
Het is best wel een aparte boef,veel mensen spreken je aan als we aan het wandelen zijn.

Mij spreken ze ook aan als ik aan het wandelen ben maar meer om te vragen wat voor soort DING (dat zeggen ze dan meestal) ik aan m'n lijntje heb lopen Tong uitsteken heb zelfs wel eens de vraag gehad of dat het wel een hond was Clown

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:38

Wat een mooie foto's van boeffies.
Ik heb 16 jaar van mijn bouvier genoten!!Het was de laatste uit een nest die niemand wildde hebben omdat ze een navelbreuk had.Ik heb helaas geen foto's op de pc.Ze is 5 jaar geleden overleden en ik mis haar nog regelmatig,ze was niet makkelijk met andere dieren,maar met mensen was ze goud waard!!!Toen de kids nog klein waren was zij mijn oppas...zij heeft mijn oudste leren staan.
Ik heb wel weer een andere hond,maar durfde geen bouvier meer te nemen,ik was bang dat ik zou gaan vergelijken!Ik heb nu een vuilnisbakkenras en ook super lief,maar toch .....als ik een bouvier zie,dan smelt ik!!

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:42

crabbybitch schreef:
Ik heb 16 jaar van mijn bouvier genoten!!Het was de laatste uit een nest die niemand wildde hebben omdat ze een navelbreuk had.Ik heb helaas geen foto's op de pc.Ze is 5 jaar geleden overleden en ik mis haar nog regelmatig,ze was niet makkelijk met andere dieren,maar met mensen was ze goud waard!!!Toen de kids nog klein waren was zij mijn oppas...zij heeft mijn oudste leren staan.
Ik heb wel weer een andere hond,maar durfde geen bouvier meer te nemen,ik was bang dat ik zou gaan vergelijken!Ik heb nu een vuilnisbakkenras en ook super lief,maar toch .....als ik een bouvier zie,dan smelt ik!!

16 jaar dat is oud zeg hoop dat die van mij dat ook word Haha!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:49

Glover schreef:
crabbybitch schreef:

16 jaar dat is oud zeg hoop dat die van mij dat ook word Haha!

Dat is ook bijzonder oud...ze was wel ziek,maar ik had nog hoop en de Da ook,maar zij wou zelf niet meer!!Haar "graf"had ze al gemaakt in de tuin...tijdens het laatste rondje in de tuin ,heeft ze alles nog eens goed in zich opgenomen en bij de achterdeur nog een keer omgekeken en is ze op haar vaste plek voor de kachel gaan liggen en daar is ze niet meer vanaf gekomen..ik heb de DA nog gebeld en die kwam eraan.Ondertussen kreeg ik telefoon van de directeur van de school van mijn kids,die wildden naar huis omdat ze voelden dat de hond doodging!!We hebben met zijn allen afscheid kunnen nemen.Heel bijzonder!!!

Het was een nog gecoupeerde bouvier,maar ik vind ze ongecoupeeerd mooier!!!Ik smelt voor die met die witte benen,maar die van de ts is ook prachtig!!!Wat een lieve ogen!!

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:01

Nou laat ik me dan ook maar melden.
Ik heb 2 bouviers allebei reutjes.
Valco is 10 jaar en King wordt van de zomer 8 jaar.
Het zijn beide raszuivere bouviers met papieren.

Ik zal van de week even fotos van ze zoeken.
Ondanks dat de honden familie van mekaar zijn zijn ze wat betreft hun karakter totaal verschillend.

Valco is bijvoorbeeld een hele dominante hond en observeerdt nieuwe mensen langdurig voor hij er heen gaat.
King daarin tegen is een bouvier met een heel open karakter en heel lief voor kinderen vooral voor mijn zoontje.

Fotos volgen snel.
Groetjes Natasja

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:55

Hier ook twee bouviers. Waren er tot voor kort 3, maar helaas hebben we op 1e kerstdag afscheid moeten nemen van onze oudste Boef.
De twee die we nu nog hebben komen allebei uit werklijnen en met de jongste van de twee ben ik nog actief in de IPO-africhting.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:15

crabbybitch: Dat is inderdaad wel bijzonder zo te horen is je hond wel op een mooie manier gestorven.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:47

Welkom alle nieuwe!!
mooi hond met die witte pootjes!! Tong uitsteken
crabbybitch: heel bijzonder ja !!...
onze hond bogon ook te graven toen hij erg ziek was..
en Kola ook (de half bouvier)
Zij was ook heel erg ziek en kon de volgende dag dood zijn! Bloos! maar zij is gelukkig geopareerd en het gaat nu erg goed met haaR!!