Hele drukke kanarie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hele drukke kanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:57

Een kleed erover is absoluut geen oplossing en erg dieronvriendelijk.
Parkieten zijn zwermvogels, dus dan is het logisch dat hij contact met je wilde maken Lachen

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:57

dat kan, de mijne doen dit ook gewoon als een soort snaveltje kuisen, maar het kan ook zijn dat hij dit doet uit stress.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 21:02

dees_daan schreef:
het is ver weg, anders had ik gezegd kom hem maar brengen, kan hij nu wel bij mijn diamantduifjes in (en zou er dan nog een kanarie bij halen) en in de lente lekker de voliere in.. maar ik zou toch een voliere zoeken, het krijsen en het zo druk zijn, is gewoon een teken dat het beestje dood nerveus is..

ik vind het wel goed van je dat je toch je best doet voor het diertje, en zoveel vraagt, dat is wel een teken dat je ook aan het welzijn van de vogel denkt

Ik woon momenteel in Zeist, dichtbij Utrecht. Dus ik weet niet of dat ook ver bij jou vandaan is? En anders heb ik mogelijk nog wel twee mensen. Ja die indruk heb ik ook. Hij heeft ook wel momenten dat hij rustig stil zit. Maar overdag is het gewoon een wervelwind. Ik heb de kanarie ook puur genomen om de vorige eigenaar te helpen. Dus ik wil er ook alleen maar het beste voor Lachen. Maar het is me dus wel duidelijk dat een voliere beter is. Een tweede kanarie kan ik ook wel overwegen alleen ik heb nooit de bedoeling gehad om echt vogels te houden. Dus misschien is een voliere eerlijke voor hem. Dat ik hem nu nam was puur dat hij een plekje kreeg Lachen. Maar heel erg bedankt voor alle informatie!

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:05

leuk dat je zal doen wat het beste is voor de vogel!

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:06

Cayenne schreef:
Een kleed erover is absoluut geen oplossing en erg dieronvriendelijk.
Parkieten zijn zwermvogels, dus dan is het logisch dat hij contact met je wilde maken Lachen

Dit is ons verteld door de fokker waarvan we hem hebben gekregen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:07

ik woon in Friesland, een behoorlijk eindje rijden dus, als dit 2 weken eerder was geweest, dan had ik hem op kunnen halen Lachen maar ik denk toch dat dit te ver weg is. mischien kun je tot de lente een vriendje voor hem kopen, en ze dan allebij in de voliere doen? maar dat is maar net wat je zelf wil Lachen

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 21:10

De voliere is niet van mijzelf dus ik geef hem dan aan een college van mijn vader die meerdere vogels heeft. Ik meen ook kanaries maar dat weet ik niet zeker Lachen maar ik ga wel eens informeren binnenkort Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:14

let je er wel op, dat als het parkieten zijn, die de kanarie's kaal kunnen pikken? Lachen wij hebben parkieten (gras en valk) apart zitten van de diamantduifjes. omdat die het anders moeten ontgelden, daar zou ik wel rekening mee houden Lachen

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 21:16

Oke, bedankt voor de tip Haha!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 14:58

De kanarie kan bij een kennis terrecht. Hij heeft een grote voliere met meerdere kanaries en een goed nachthok. Bedankt voor de informatie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:01

top! OK dan! goed dat je niet het beste voor jezelf wil, maar aan het welzijn van het dier!