Ik mag geen hamster! :')

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Ik mag geen hamster! :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:23

Voor een hond of een kat ook niet, die belandden ook op marktplaats omdat ze spontaan vals worden. zelfde geld voor hamsters.
Waarom is een hamster in godsnaam zoveel minder waard dan een ander dier? Waarom wordt er geen hol om gegeven hoe dat beest wordt verzorgd en bij een pony is het direct dierenmishandeling als hij de hele dag in een stal staat?

slimmerik

Meetje22 schreef:
Ja idd nu word er net gedaan alsof je gestudeerd moet hebben om een hamster te houden.

Tja maar als ze begint met het verhaal dat ze zelfs in de schuur geen hamster mag... dan heb ik toch mijn vraagtekens bij de aanschaf. Hamsters moet je bij kamertemperatuur houden.

Flabbergast

Hahahahaha Haha!. Geniale opmerking Clown.
Nou mijn hamster heeft toch een jaar of 4.5 geleefd op zo'n zakje met een hamstertje erop, dus zal wel goed geweest zijn Vork

Veirl, dat meisje heeft hem toch om te knuffelen? Of ben ik nou gek? Leek mij een vanzelfsprekend iets.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:24

DresslOver, ik weet niet of je ooit een hammie hebt gehad... maar de meeste hammies zijn toch écht niet zo van het ''aaien'' en ''knuffelen'' hoor... de aaibaarheidsfactor LIJKT veel groter dan hij is....

De verzorging stelt niets voor, maar de lol die je ervan hebt... tja, ik zie vaak te hoge verwachtingen daarvan. Eind van het liedje is dat er na een paar weken niet meer naar hammie omgekeken word, ''want hij doet niets anders dan slapen''...
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 13-01-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Een hamster is niet om te knuffelen..

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:24

Ezumii schreef:
Veirl schreef:
Je wilt ineens een hamster... Ooit wel eens verdiept in de beestjes oid ?

Nou sorry, maar alle jonge meisjes willen toch een hamster/ratje/cavia/konijn Clown? Ik heb vroeger ook heel wat hamsters gehad, en die leefden allemaal lang en gelukkig hoor, en nee ik had me er níet in verdiept.
Een hamster overleeft het wel met hamstervoer, een grote kooi, een huisje en radje.

Jonge meisjes Clown Jaja, voor iemand die al 14 is Vork

Marleen

BrittKitt schreef:
Wat een bullshit, hamstervoer is lang niet altijd hamstervoer..

Ik moest hier toch wel even om lachen.. Wat is hamstervoer dan?
Als je gewoon bij de dierenwinkel om een zak met hamstervoer vraagt, krijg je (neem ik aan ) toch ook gewoon een zak met hamstervoer?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:25

Wie zegt dat hij dan de hele dag in een kooi zit? dat maken jullie ervan. Pff, laat dat kind blij zijn met een hamster.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:27

Sorry, ik voel me nu een klein kind. En er hoeft geen ruzie te ontstaan. Mijn vraag was eigenlijk ook hoe ik ons mam kan omkrijgen om toch een hamster te kunnen kopen Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:27

PSje... Als je graag een leuk knuffelknagertje wil, kies dan voor een dagdier zoals een cavia... die zijn doorgaans veel ''gezelliger''. Lachen

En wat je moeder ''omkrijgen'' betreft... ik verwacht eigenlijk niet dat dat gaat lukken. Als ze het niet wil, houd 't op...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:29

_Lynn schreef:
Sorry, ik voel me nu een klein kind. En er hoeft geen ruzie te ontstaan. Mijn vraag was eigenlijk ook hoe ik ons mam kan omkrijgen om toch een hamster te kunnen kopen Knipoog

Blijven zeiken.
"Mama, weet je wat nu echt leuk zou zijn..."

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:30

Ik mocht ook geen hamster. Todat mn ex vriend voor de deur stond met een hamster + kooi Tong uitsteken

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:33

Ik denk toch wel (en vroeger dacht ik er héél anders over) dat ouders een reden hebben om geen huisdieren aan hun kinderen te geven en dat heeft alles te maken met verantwoordelijkheid.
We hebben vroeger wel hamsters en cavia's gehad, maar toen ze dood gingen kwam er geen een meer in huis. *Waarom niet, we hebben ze toch altijd al gehad!*
Zo wilden we ook een hond, maar die kwam er ook nooit.
Mijn zusje en ik waren niet verantwoordelijk genoeg.
Dat heeft voor een hoop onvrede gezorgd.
Jaren later hebben we toch een hond gekregen omdat zowel mijn zusje als ik ouder en wijzer waren.
Moraal? Mijn inziens kun je niet meer doen dan tonen dat je verantwoordelijk genoeg bent. Zo niet.. Tsja dan heb je toch echt pech..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:34

Nu te koop via marktplaats:

Citaat:
Te koop mijn hamstertje omdat wij geen klik met elkaar hebben.
Als ik wakker ben slaapt hij en andersom,hij heeft dus weinig interesse in me en is sociaal gezien dus geen leuk vriendje.
Ook wil hij niet samen onder de douche en begaf het bijna bij een temperatuur van 42 graden,een echte koukleum dus.
Wel is ie dol op mn geur,kan namelijk niet van mn lerenrijlaarzen afblijven.
Is tevens ook dol op de kabels van mn broertjes computer,dus ook dat moet je em zeker te bieden hebben.
Is gek op patat,pindakaas,chips,chocolade,hard gekookte eieren en drinkt vooral fanta en cola.
Wil wel elke dag even uitgelaten worden op het plaatselijke speeltuintje.
Is vriendelijk voor andere dieren maar vind grote honden nog weleens eng.
Je mag em alleen afhalen als je een universitaire hamsteropleiding hebt afgerond op niveau 4 aanvullend met universitaire opleiding hamsterkooi schoonmaken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:44

Nakisha schreef:
DresslOver, ik weet niet of je ooit een hammie hebt gehad... maar de meeste hammies zijn toch écht niet zo van het ''aaien'' en ''knuffelen'' hoor... de aaibaarheidsfactor LIJKT veel groter dan hij is....

De verzorging stelt niets voor, maar de lol die je ervan hebt... tja, ik zie vaak te hoge verwachtingen daarvan. Eind van het liedje is dat er na een paar weken niet meer naar hammie omgekeken word, ''want hij doet niets anders dan slapen''...

Tenzij je een hamster hebt zoals de mijne.. Die komt overdag ook gewoon zijn slaaphokje uit als ik hem roep Haha! Is ontzettend tam, bijt nooit en is gewoon ontzettend grappig en stoer.. Haha!

BrittKitt schreef:

Ben ik het mee eens, mijn hamster zit nooit stil!! Clown

Maar wat ik er mee wil zeggen, iedere hamster die je van jongs af aan houd kan je enigsinds tam krijgen Tong uitsteken

Wat betreft het voer, ik haal ook gewoon hamstervoer in de dierenwinkel. Ik geef hem af en toe wat zonnepitten en heel soms krijgt hij een meelworm.

Ik denk dat je je moeder gewoon niet kunt overhalen als ze ze eng vind. Blijven proberne is natuurlijk nooit een slecht idee, maar ik denk niet dat het veel uit zal halen Clown

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:45

@ meetje: prachtige advertentie Lachen.

@ ts: Wat vervelend dat je geen hamster mag hebben van je moeder. Het enigste dat ik jou kan aanraden is blijven zagen en haar proberen te overtuigen.
(Maar eerst moet je universitaire hamsteropleiding hebben afgerond (grapje, sorry)).

In ieder geval veel succes, en hopelijk krijg je een leuk knaagdiertje, persoonlijk heb ik betere ervaringen met een rat.

edit: spellingsfout
Laatst bijgewerkt door lindake op 13-01-08 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:45

Meetje22 schreef:
Nu te koop via marktplaats:

Citaat:
Te koop mijn hamstertje omdat wij geen klik met elkaar hebben.
Als ik wakker ben slaapt hij en andersom,hij heeft dus weinig interesse in me en is sociaal gezien dus geen leuk vriendje.
Ook wil hij niet samen onder de douche en begaf het bijna bij een temperatuur van 42 graden,een echte koukleum dus.
Wel is ie dol op mn geur,kan namelijk niet van mn lerenrijlaarzen afblijven.
Is tevens ook dol op de kabels van mn broertjes computer,dus ook dat moet je em zeker te bieden hebben.
Is gek op patat,pindakaas,chips,chocolade,hard gekookte eieren en drinkt vooral fanta en cola.
Wil wel elke dag even uitgelaten worden op het plaatselijke speeltuintje.
Is vriendelijk voor andere dieren maar vind grote honden nog weleens eng.
Je mag em alleen afhalen als je een universitaire hamsteropleiding hebt afgerond op niveau 4 aanvullend met universitaire opleiding hamsterkooi schoonmaken.

Aan de ene kant grappig, aan de andere kant gewoon zielig voor het dier..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:50

BrittKitt schreef:
Waarom is een hamster in godsnaam zoveel minder waard dan een ander dier? Waarom wordt er geen hol om gegeven hoe dat beest wordt verzorgd en bij een pony is het direct dierenmishandeling als hij de hele dag in een stal staat?

Dat vraag ik me dus ook af. Als ik zie hoe laconiek en spottend sommigen hier mee omgaan. Bloos

@ TS: je moeder zal er echt achter moeten staan, eerder denk ik niet dat je het voor elkaar krijgt. Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:54

Welshcobfan schreef:
Daar kun je naar fluiten Nagelbijten / Gniffelen of je moet op je zelf gaan wonen (al mag je vaak van een huisbaas ook geen huisdieren Tong uitsteken)

Vissen... op jezelf mag je vissen... Heel leuk, maar niet bepaald spannend

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:55

BrittKitt schreef:

Inderdaad! Hamsters zijn nachtdieren en slapen dus overdag, en hoe vind jij het om uit je slaap gewekt te worden om aandacht te krijgen?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:56

LiNdA1986 schreef:
Inderdaad! Hamsters zijn nachtdieren en slapen dus overdag, en hoe vind jij het om uit je slaap gewekt te worden om aandacht te krijgen?

Ligt eraan wie het is Vingers aflikken

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:57

Ezumii schreef:
LiNdA1986 schreef:

Dat gaat niet echt op voor een hamster..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:59

Dan moet er niet gevraagd worden hoe wij het zouden vinden Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:59

Ezumii schreef:
Dan moet er niet gevraagd worden hoe wij het zouden vinden Knipoog

Haha! Scherp Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:02

Ezumii schreef:
LiNdA1986 schreef:

haha dás een goede Knipoog

De enige reden waarom sommige mensen er lacherig om doen is omdat ándere mensen er zo verdómd serieus over doen.
@Lynn: Als ik jouw was zou ik gewoon proberen aan je moeder te bewijzen dat je wel goed kan zorgen voor je hamster. Gewoon laten zien dat je verantwoordelijk bent. Hebben jullie misschien een hond ofzo? Ga daar 's wat vaker mee wandelen, check eens wat vaker of hij nog voer en drinken heeft, borstel hem eens wat vaker, neem hem eens een keer mee een veld in om met een bal of stok te gaan gooien ofzo. Dat soort dingen, dan gaat het je moeder vanzelf opvallen dat je daar goed mee omgaat en dan kan je er nog een keer over beginnen.

Edit; En zou de rest nu ook on-topic kunnen blijven?