Toen ik je reactie las dacht ik eerst "haha, wat een onzin, stinkdieren komen hier echt niet voor" maar na even googlen vond ik tot mijn verbijstering dit: http://www.stichtinghetstinkdier.nl/ Nouja, met andere woorden, het stinkdier schijnt dus ook als huisdier gehouden te worden, dus misschien heeft je buurman wel een stinkdier die ontsnapt is ofzo.
Mijn eerste gedachte was een bunzing, die ruiken heel sterk weeeig, zoetig. Ik ben benieuwd, laat je het even weten?
een stinkdier dat tam wordt gehouden zal vast wel ontdaan zijn van die klieren. een jonge marter of bunzing (haal ze altijd door elkaar) krijgt toch een gevlekte vacht bij het verharen volgens mij? dus wellicht is het zoiets..
Arrabel: stinkdieren leven niet in het wild in Nederland Een fret zou het natuurlijk ook kunnen zijn, want ik kan me voorstellen dat als je moeder in paniek is geraakt, het beestje ook in paniek is geraakt en 'ie toen is gaan stinken.
Het beste kun je even een vogel- en/of egelasiel bellen. Die mensen weten het beste hoe ze zo'n beetje moeten vangen, vooral als het om een wild dier gaat.
wat dacht je van een wasbeer? Die schijnen ook gewoon los gelaten te worden als ze niet meer te hanteren zijn als huisdier en komen ook vuilnis bakken plunderen als ze niets te eten kunnen vinden.. k ben ook beniewd wat het is!!
ik vind het wel sneu voor 'het beest' hoor diertje heeft hoogstwaarschijnlijk meer reden bang te zijn voor de moeder van TS, dan dat de moeder bang hoeft te zijn voor het 'beest' . hopelijk komt het dier snel weer in zijn normale omgeving en kan het zijn dagelijks leventje daar voortzetten
Jemig das lang wachten! Tot maandag....!!! Ik ben stiknieuwsgierig! Ik denk dat het trouwens gewoon zo'n vieze, smerige rioolrat is, met van die enge rode ogen enzo!
even een stipje, ik ben echt té nieuwschierig . Ik dacht ook meteen aan een marter oid, en daar blijf ik bij Als er een of ander beest was ontsnapt uit Artis had je moeder dat vast wel geweten.
En dat te bedenken dat maandag pas het antwoord komt (als het dier niet al weg was voordat de TS geariveerd was.)
Een stinkdier zou kunnen, maar dan moet die wel ergens ontsnapt zijn. Dan snap ik best dat de moeder van de TS bang is want die dieren kunnen ook erg dreigend overkomen. Gelukkig stinken ze pas echt in noodsituaties oehh 1x die lucht geroken en dat is echt juk kan je op een kilometer afstand al ruiken
Hoor ook al een wasbeer voorbij komen. Die zijn wel erg leuk maar die wil je écht niet in je kamer hebben. Dus hoop dat dat niet het geval is want dan kan je de hele kamer opnieuw gaan inrichten want die slopen echt alles
Ik gok op een marter of bunzing.
Edit: Hebben jullie niet eens Artis gebeld om te vragen of ze een dier misten. Misschien dat er tijdens de verbouwingen iets fout is gegaan
Ik vind eigenlijk alle plaatjes die zijn langsgekomen wel schattig...Een wezel klinkt heel erg aannemelijk, maar zou het ook niet een eekhoorntje kunnen zijn? Ik bedoel, als je een kamer binnen komt en er schiet ineens iets langs (en je hebt bv geen bril op), dan kan ik me indenken dat een schattig eekhoorntje voorkomt als een monsterbeest.Hoevaak mijn moeder al niet op de stoel heeft gestaan voor een plukje shag...
Ik ben ook heel benieuwd of TS wel weet wat ze teweeg heeft gebracht...
Het stinkt enorm, is bruin met wit en hangt. Klinkt bijzonder veel als de kat van de buren!
Waar is de kat van de buren eigenlijk...
Ik gok ook op bunzing of marter, die zou je gezien de woonomstandigheden nog het meest verwachten. Als TS het nog leest: je kunt he tbeste de DB of de dierenambulance bellen om hem te pakken, maar liever zelf niet aan gaan kloten, als het je bijt kun je in veel gevallen best ver van huis zijn!