Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
katiavl schreef:Heb nog nooit een dierenwinkel gezien die de persoon even uitvraagt voor hij het dier mag meenemen
Cayenne schreef:Dat is erg netjes![]()
Ik lees nu net bijvoorbeeld weer een topic over iemand die 2 hamsters bij elkaar heeft gezet op advies van de dierenwinkel
Wuis schreef:Ok ik vraag raak.Welke hamstersoorten verkoop jij, waar haal je ze weg en welke soorten adviseer je samen te houden en welke niet? Zie je het verschil tussen een campbelli, rus, of hybride?
katiavl schreef:Al zitten ze goed in de winkel, negen op de tien is helemaal niet selectief naar de persoon die komt kopen. En dat is voor mij een even groot struikelpunt. Heb nog nooit een dierenwinkel gezien die de persoon even uitvraagt voor hij het dier mag meenemen
Chubby schreef:katiavl schreef:Heb nog nooit een dierenwinkel gezien die de persoon even uitvraagt voor hij het dier mag meenemen
Ik wel!Eén hele keer!
Bij de Faunaland op het Alexandrium in Rotterdam. Daar kocht ik een prachtig uberschattig cinnamon dumborex ratje van een week of 4. Bij de kassa aangekomen werd me gevraagd of ik meer ratjes had, anders kreeg ik haar niet mee..
Ik had inderdaad meer ratjes, en dat vertelde ik hen ook. En dan ben ik eerlijk, hoeveel mensen zeggen dat ze weten waar ze aan beginnen? Er zijn héél véél mensen die zelf liever een rat alleen houden en dondersgoed weten dat dat niet zo hoort.
Marijkjuh schreef:Ik heb al een aantal hamsters en ratjes gehad en ja die kwamen uit de dierenwinkel, ook de cavia van m'n zusje komt uit een dierenwinkel. Ik vind de hamsterhokken in dierenwinkels niet echt extreem klein, konijnenhokken zouden wel groter mogen. Wij zijn trouwens toen we m'n 2 ratjes kochten wel geadvisseerd (vandaar dat er ook uiteindelijk 2 kwamen)
rozahorse schreef:Hallo
Ik heb een konijnen/cavia opvang in zoetermeer.
Veel dieren zitten hier omdat ze geen goede of onvoldoende info hebben gehad.
Denk aan de verkoop van 2 mannetjes konijnen.
Die gaan niet bij elkaar maar de dierenwinkel denk alleen maar dan ben ik ze kwijt.
Of ja hoor dat zijn 2 vrouwtjes.
Later komen ze er dan achter dat het een mannetje en vrouwtje zijn en daar zijn de ongewenste nestjes.
Ik merk dat er vaak ook over de grootte gelogen wordt.
Wat als dwerg wordt verkocht komt hier vervolgens als middenslag dier binnen.
of mensen die een dier nemen speciaal voor de kinderen.
soms zitten de konijnen 2 maanden later weer bij mij.
De kinderen kijken er niet naar om.
Vaak vindt ik de dieren er niet lekker bij zitten in de dierenwinkel.
ik vindt het dus niet goed.
katiavl schreef:Ik vind wel dat je mede verantwoordelijk bent om wat je verkoopt, het zijn levende dieren
[***] schreef:rozahorse schreef:Hallo
Ik heb een konijnen/cavia opvang in zoetermeer.
Veel dieren zitten hier omdat ze geen goede of onvoldoende info hebben gehad.
Denk aan de verkoop van 2 mannetjes konijnen.
Die gaan niet bij elkaar maar de dierenwinkel denk alleen maar dan ben ik ze kwijt.
Of ja hoor dat zijn 2 vrouwtjes.
Later komen ze er dan achter dat het een mannetje en vrouwtje zijn en daar zijn de ongewenste nestjes.
Ik merk dat er vaak ook over de grootte gelogen wordt.
Wat als dwerg wordt verkocht komt hier vervolgens als middenslag dier binnen.
of mensen die een dier nemen speciaal voor de kinderen.
soms zitten de konijnen 2 maanden later weer bij mij.
De kinderen kijken er niet naar om.
Vaak vindt ik de dieren er niet lekker bij zitten in de dierenwinkel.
ik vindt het dus niet goed.
En ligt dit aan de dierenwinkel dat dieren na 2 maanden weer gedumpt worden omdat kinderen er niet naar omkijken?
Of dat ze in het hoofd hebben dat een konijn zo klein als een cavia en zo schattig blijft en als het dier niet aan de verwachting voldoet of teveel werk blijkt dat het dan naar de opvang gebracht wordt?! Dat slaat toch nergens op! Waar een dier wegkomt heeft daar niks mee te maken maar alles met de mensen die ze kopen.
Overigens vind ik katten en honden niet in een dierenwinkel thuishoren.