Normaal dat katten geen blikvoer/vlees lusten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Normaal dat katten geen blikvoer/vlees lusten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:43

Mystica schreef:
Wuis schreef:
Maar hij eet wel brokjes zeg je. Dat is voldoende hoor (mits het geen whiskas ofzo is Nagelbijten / Gniffelen )

Hoezo geen Whiskas dan? *LOL* Ze krijgen kitten brokken van Royal Canin btw. Lachen Ik denk niet dat haar wat brokjes geven werkt, aangezien die zo wie zo altijd op de plek staan waar de anderen ook eten. Wel wil ze altijd een stuk sla als ik de muizen en hamsters voer. Nagelbijten / Gniffelen DAT gaat er dan wel weer in Haha!

Geen whiskas om dat dat gewoon kwalitatiet erg slecht voer is met als hoofdbestanddeel graan (= goedkoop opvulmiddel die een kat er zo weer uit schijt Knipoog ).
Royal Canin is goed. Lachen

Sla etc. zou ik niet geven, een kat is een echte carnivoor en kan planten niet verteren.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:46

mijn kat wordt 20 dit jaar en die heeft heel af en toe is trek in vlees. (lees: hondenvlees) dan staan ze samen de hondenbak leeg te eten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 12:20

Daar zou ik wel mee oppassen Ladygiroc. In hondevoer zitten dingen die niet goed zijn voor katten. Ze kunnen er oa sneller blaasgruis van krijgen. Als ze het heel af en toe eens jatten, zal het wel meevallen, maar er zijn mensen die hondenvoer geven omdat dat goedkoper is.

@ Wuis: Mijn katten lusten idd ook geen Whiskas hoor. *LOL* Ja, junior gaat er bij de oudere katten wel in. Wat betreft de sla, katten hebben wel grove vezels nodig, en volgens mij kan dat prima met sla. Buiten eten ze immers ook gras en planten, en dat is niet alleen als ze moeten kotsen. Haha! Ik heb ieg liever dat ze een stuk sla steelt, als dat ze de (misschien giftige) kamerplanten plunderd. Nagelbijten / Gniffelen

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:24

De katten van mijn ouders eten ook heel slecht, de ene dag eten ze met tegenzin wel wat blikvoer maar de andere dag laten ze het liggen. Vooral de kater is een hele moeilijke eter, hij eet wel wat brokjes maar dan steeds een paar en dan meerdere keren per dag. De kittens van mij eten wel alles, merk, smaakje, maakt niks uit alles vinden ze lekker. Makkelijk hoor!!