konijn helderrode urine

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re: konijn helderrode urine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:17

Die van ons had het ook, en dat was toch echt helaas baarmoederkanker. Heb haar toen inlaten slapen. Ze was pas 3 jaar. Daarvoor nog wel een kuurtje geprobeert, maar toen het zo goed als over was, lag het erineens weer volop. Allemaal bloedplekken. Helderrood.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:11

plakpoep komt vaak door teveel gemengd konijnenvoer, hoeveel en wat geef je? Door plakpoep kunnen ook wondjes ontstaan (door vochtigheid kloofjes ed) dus daar kan het bloed ook vandaan komen. En pas op met entingen combineren, als een konijn al ziek is kan de enting te zware belasting zijn!
ben je al bij de da geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:21

Mijn konijn heeft ook rode urine, maar niet bloedrood. Ik zou gewoon even langs de DA gaan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:54

Kunnen ook nierstenen zijn, zelfs dat ze al in de urinebuis zitten en die schuren dan tegen de wand wat de bloeding veroorzaakt. Dat is hartstikke pijnlijk!!! (mijn caafje had dat ook)
Ik neem aan dat je inmiddels toch wel bij je DA bent geweest?! Als dit al 2 maanden duurt ... begrijp niet goed dat je (vriend) dan uberhaupt nog geen DA heeft geraadpleegd (of heb ik iets niet goed gelezen).

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:24

Geef je haar wortelen?