Goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:31

maar door blikvoer wel en daar was ook sprake van van blikjes.
vlees is wel goed voor honden ja daar ben ik het helemaal mee eens.maar ik zou de eerste tijd en zowiezo niet constant vlees of iets extra's door de brokken doen, ik ken zat mensen die dat dus wel hebben gedaan en de dat de hond nu alleen nog maar brokken met iets er door heen eet

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:32

Ik voer mijn boerenfox franks pro gold. Hij doet het daar nu heel goed op. Volgens onze dierenwinkel is dat een middenmoot voer. Zit tussen de duurdere en de goedkopere merken in. Maar heeft een tijdje heel slecht gegeten. Mijn insziens lag dat meer aan zijn mentaliteit, aangezien hij, nu hij structuur in de maaltijden heeft, perfect heeft. Merk het meteen dat als de structuur anders is, bijvoorbeeld in het weekend, dat hij dan slechter gaat eten.

Wat betreft vlees erdoorheen. Ik ben daar ook geen voorstander van. Je hond gaat eraan wennen en eet straks niets meer zonder vlees. Heb ik bij die van mijn ouders gezien en dat wil niet.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:35

goed voer hoeft ook niet altijd duur te zijn. mijn zus 2 boxers en die hebben heel lang op brokken van purina gedaan en zo'n grote zak was €17 ongeveer en deden het er prima op alleen heeft ze nou wel andere brokken wanrt ze begonnen minder te eten en de vacht werd ook dove enzo.
en nee ben er geen voorstander van vlees dor het eten te doen. dan zou ik nog eerder doen alleen brokken en daarna wat vlees of iets dergelijks.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:45

mij is in ieder geval altijd geleerd om vlees en brokken niet door elkaar te gooien, dit omdat het beiden een andere verteringssnelheid heeft en idd omdat je je hond anders gaat "verpesten", dat ze dus geen gewone brokjes meer willen eten.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:46

kekaro schreef:
mij is in ieder geval altijd geleerd om vlees en brokken niet door elkaar te gooien, dit omdat het beiden een andere verteringssnelheid heeft en idd omdat je je hond anders gaat "verpesten", dat ze dus geen gewone brokjes meer willen eten.

Daar ben ik het volkomen mee eens.

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 02:26

kekaro schreef:

Nee mag je zeker niet doen, idd omdat het allebei anders verteerd. Hier ook alleen maar vers vlees eters Haha!
Ik voer helemaal geen brok alleen maar diepvries vlees, wel compleet uiteraard. Van de merken carnibest, duck, rodi, smuldier, energique en soms runner. Ze doen het er super op.

Maar vind dat iedereen moet kijken naar waar zijn of haar hondje het goed op doet Knipoog

Maar zou dan wel voor een betere brok kiezen farmfood en nutro zijn daar een goed voorbeeld van Ja

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 11:00

Ik heb dat vlees erdoorheen omdat toen ik haar kreeg ze totaal niets at. Ik kreeg van de fokker Brinta mee dat zou ze volgnes hun eten maar ze at dat absoluut niet. De merkloze brokjes ook niet en de hill's ook niet. De dierenwinkel raadde me toen aan om vlees erdoorheen te doen en dat heb ik gedaan. Na 2 keer at ze de brokjes ook gewoon droog. Eigenlijk krijgt ze meestal gewoon vlees 's middags maar soms doe ik er wat brokjes doorheen. De normale brokjes eet ze gewoon goed nu.

Mag ik vragen waarom jullie vers vlees voeren? Ik weet dat zoiets waarschijnlijk een eindeloze discussie is (heb het vaker gezien) maar ben toch nieuwschierig. Ik dacht dat brokken ook nodig waren voor de tanden namelijk. (of iig, ook goed waren voor de tanden)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:55

Harde brokken en kluiven zoals bijvoorbeeld een oor of bullepees zijn zeer goed voor de tanden en het tandvlees. Dit is zeg maar een natuurlijke manier van tandenpoetsen.
Bij mij krijgen de honden 's morgens Rodi schijven en 's avonds harde brokken. Onze honden hebben eerst Hills gekregen maar onze ene hond haalde niet alle voedingstoffen eruit en de andere wel, omdat ik 1 soort brok om te voeren makkelijker vind ben ik overgestapt op een andere brok waar ze wel allebei alles uit haalden. Dit zegt niets over de kwaliteit van Hills maar meer wat over hoe de hond de brok verteerd/verwerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:00

wij hebben voor onze honden speciale botten, van een soort nylon. deze mogen ze niet afbijten en doorslikken, maar gewoon kauwen kan geen kwaad, deze zijn speciaal om het gebit in een goede conditie te houden, waardoor ze minder last van tandsteen hebben/ krijgen. die gewone vleesbotten vind ik eigenlijk niets, ze stinken, en als ze er niet goed tegen kunnen, gaan ze overgeven met veel slijm, de nylon botten zijn ook veel sterker, onze vorige hond beet al haar botten meteen dwars door, het nylon bot heeft ze niet eens opgekregen, en die hebben de 2 andere hondjes nu Lachen

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:14

Heb niet alle reacties gelezen dus weet niet of het er al bijstaat.
Maar kijk naar de ingredienten, of het hoofdingredient vlees is. En er moeten natuurlijk niet teveel kleur, geur en smaakstoffen inzitten!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:17

Mijn teckel eet Royal Canin, de andere eet Smolke. Bevalt allebei goed.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:33

Onze pup krijgt nu Nutro Choice (27% gedroogd kippenvlees).
11,50 voor 2 kilo, mijn moeder verklaarde mij voor gek Clown

In de dierenwinkel hadden ze ook veel Eukanuba (IAMS) maar dat weiger ik te voeren. Ooit bij Radar een documantaire gezien over hoe zij hun voer lieten testen en dat was echt afgrijselijk! Link met uitleg (de filmpjes zijn niet aan te raden). Ze zeggen nu op een andere manier te testen maar daar is nog geen bewijs van. Via deze link kan je verschillende verklaringen/reacties van andere merken lezen. Ik kan alleen niks over Nutro Choice vinden. En alleen een brief is ook geen kei hard bewijs maar een merk waar zoveel bewijs van is, dat voer ik absoluut niet.

Onze vorige hond heeft altijd huismerk-supermarkt brokken gehad en was altijd in goede conditie en had op 14,5 jarige leeftijd nog steeds een schitterende vacht.
Het ligt dus heel verschillend per hond, de een heeft meer nodig dan de andere.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:15

Uit een test van de Consumentenbond ofzo is gebleken dat hondenvoer van Aldi het beste is.
Ik geef dit ook aan mijn hond samen met 1 schepje Frolix (te koop bij de Albert Heijn). Beiden zijn dit droogvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:20

is dat niet onder supermarktvoer? sorry, maar ik geloof niet dat het Aldi voer beter is dan Denkadog, ProPlan, Hills, en Royal Canin.. dat geloof ik écht niet!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:25

Het heeft ook te maken met de zouten en afvalstoffen e.d hoe meer van dat aanwezig is in voer hoe slechter voor de hond!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:35

dees_daan schreef:
is dat niet onder supermarktvoer? sorry, maar ik geloof niet dat het Aldi voer beter is dan Denkadog, ProPlan, Hills, en Royal Canin.. dat geloof ik écht niet!

Weet niet of dit supermarkt voer is. Het is tenminste wel het beste voer.
Het is dus blijkbaar wel beter dan al die A-merken.
En je hoeft niet met mij hierover in discussie te gaan, doe dat maar lekker met de Consumentenbond Haha!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:39

Onze hond krijgt trouwens 's ochtends een droge boterham, 's avonds 2 scheppen droogvoer, en 1 schep Frolix. Ze is een HuskyxPyreneese Berghond (zeer groot)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:48

en van wanneer is die test dan? Lachen het lijkt mij dat dit getest in onder supermarkten? dus het huismerk van de aldi, ons huismerk is bij. Perfect, lijkt me dat ze dat bedoelen Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:00

Mag ik vragen waarom 's ochtends een droge boterham? Bloos

Ik heb toevallig net wat van die worsten gehad van Rodi. Lam & rijst. Bedoelen jullie deze?

Hoeveel kan ik hiervoor het beste aan mijn pup geven? (en zijn ze uberhaubt geschikt voor pups?)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:03

wij hebben voor onze hondjes (ook pups) meestal Royal canin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:05

wij verkopen het meest diepvries vlees van Rodi en enerique, dat kan een pup wel hebben, die worsten weet ik niet, staat dat er niet op? ik zou er niet te veel van geven..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:09

Er staat op bij een volwassen hond 20 gram per kilo lichaamsgewicht. Maargoed ik heb geen volwassen hond. Knipoog
Is dit dan wel gewoon dat vers vlees waar jullie het over hebben?

Onze duitse herder heeft er net van gehad en hij vind het errug lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:11

volgens mij is dat idd gewoon vers vlees Ja ik voer het onze honden niet, we verkopen het alleen, en ik heb me er ook nog niet echt in verdiept Bloos maar ik weet zeker dat een pup het diepvries vlees van Rodi gewoon mag hebben. Ja de worst weet ik niet, er staat ook niets over pups op dus? hoe oud is de pup?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:35

Een pup kan het zelfde eten als een volwassen hond

Gepeste brok is beter dna geexpandeerde(gebakken/crokant voer)
Dit omdat deze expantie brokken uitzetten in de maag dus meer belastend zijn.

Goede geperste brokken zijn, prins (standaard) Cavom of fokker geperst
Voor honden tot maatje labrador is Farmfood ok wel goed, grotere rassen reageren hier vaak niet zo goed op

Het allerbeste is natuurlijk vers vlees.
Duck zit vrij veel graan in
Rodi vindt ik persoonlijk net karton, je moet hier ook veel meer vna geven dan va neen ander merk
Prins heeft ook vlees, maar is erg duur
Carnibest, goed maar duur.
Energiqie vindt ik erg goed
Zelf voer ik smuldier, prima spul en zeer betaaldbaar ( ik heb 4 duitse doggen die bijna niks anders krijgen.
Let bij vlees erop dat je de komplete variant hebt!!!

Voer een pup zeker 1 a 2 dagen per week vers vlees om een goede darm flora op te bouwen, een hond wordt namelijk zonder geboren.
Mocht je vragen hebben stuur me gerust een pbtje!
Heel veel plezier met je pup!

O,ja voer wat langer houdbaar is dan een maand of 8 AFBLIJVEN!!
Zit vol met kankerverwekkende houdbaarheidsmiddeltjes (ook al staat het niet op de zak!)

ff nog een aanvulling
Gooi die brinta maar weg, een hond is ee ncarnivoor Vlees eter dus en heeft niets aan graan.
Brokken zijn niet goed voor de tanden een hond kauwt zijn voer namelijk NIET!
Geef hem maar ene kluif, buffelhuid of rawhide ofzo, veeeeel beter!
Laatst bijgewerkt door Lady1969 op 06-01-08 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:36

Ik weet niet of ik je kan helpen.

Zarah (mijn hond) doet het erg goed op ProPlan. Ze krijgt de zalmvariant.
En regelmatig vers/barf (pens, rauw vlees enz).