Tinkermuts schreef:ik heb in het verleden al vaker een labrador moeten weigeren door geflipt gedrag dan een staffachtige.
Zou dat kunnen komen doordat er iets meer labradors dan stafjes zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinkermuts schreef:ik heb in het verleden al vaker een labrador moeten weigeren door geflipt gedrag dan een staffachtige.
meissielief schreef:wat een verhaal tinkermuts, ik vraag me af wat ze gedaan hadden als dit om een ander soort hond ging bv een rotweiler of stafford,
slimmerik schreef:Tinkermuts schreef:ik heb in het verleden al vaker een labrador moeten weigeren door geflipt gedrag dan een staffachtige.
Zou dat kunnen komen doordat er iets meer labradors dan stafjes zijnEen opmerking die gebaseerd is op verkeerde percentages
Knavia schreef:.
Ze werden als statussymbool gebruikt, op dezelfde manier als dat een crimineel z'n pistool of mes liet zien en ze zagen er zo geweldig stoer uit. En ze werden bewust agressief gemaakt door opvoeding en door selectie in de fok. Door RAD is het veel moeilijker gemaakt om met deze rassen te fokken en om er een te houden. In de hoop dat zo alleen de echte liefhebbers overblijven, en niet de crimineeltjes of de domme asoo'tjes.
Snoevie schreef:en dat is het erge.
als je een staf of wat voor hond dan ook wil,dan zal je toch het geduld op moeten brengen.
als je dat niet kan moet je geen hond nemen(maarja,vertel dat de illegale eigenaren maar)
en niet iedereen heeft zo'n hond om er stoer mee te doen,er zijn ook nog mensen die gewoon om die honden geven.
soms heb je je voorkeur voor een ras.
je hebt toch ook je favoriete paardenras(wel wat anders natuurlijk,maar ieder heeft een persoonlijke voorkeur)
Snoevie schreef:nou dat zou lekker zijn zeg
nu hou ik toevallig helemaal niet van herders,gewoon mijn ras niet
Snoevie schreef:ik vind duitse doggen ook cool,zulke leuke honden zijn dat ook.
tja ik hou gewoon van de wat grotere rassen,ik heb helemaal niets met kleine hondjes.
al vind ik jack russels vanwege het pittige karakter wel weer erg leuk
meissielief schreef:dat was bij een klein deel je moet niet iedereen over een kam scheren
Snoevie schreef:ThePast03 dat de mensen die stamboomloze honden kopen dat doen vanwege het stoerzijn ben ik denk ik wel met je eens,
de mensen die €1000 of wel meer neertellen voor een hondje met papieren zullen dat wel uit liefde doen denk ik