Mens onvriendelijke konijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Mens onvriendelijke konijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:00

ik zou dan gaan voor een hok met zo'n plastic bovenkant er op,kan ie ook niet meer knagen Knipoog
die tralies zijn vaak heel uitnodigend voor konijnen om aan te knagen.
als je nijn beweging genoeg krijgt eten genoeg en hooi,takken genoeg dan zit er denk ik niks anders op dan een ander hok dat ie nergens zijn tanden in kan zetten?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:02

voor een konijn vind ik het een erg klein hok.

lijkt wel een haas trouwens ! mooi beest Lachen

wilgentakken is idd een goed idee Ja en een maatje erbij, maar dan moet er echt wel een groter hok komen.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:03

ellepel schreef:
ik zou dan gaan voor een hok met zo'n plastic bovenkant er op,kan ie ook niet meer knagen Knipoog
als je nijn beweging genoeg krijgt eten genoeg en hooi,takken genoeg dan zit er denk ik niks anders op dan een ander hok dat ie nergens zijn tanden in kan zetten?

Die hokken zijn echt bijna mishandeling te noemen. Die zijn namelijk niet voor konijnen en daarom veel te laag.

Kijk eens op deze site.

http://www.bunnybin.nl/

daar staat heel veel info over konijnen en hun gewoontes.
Laatst bijgewerkt door essiedepessie op 03-01-08 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:05

Zit je konijn niet alleen? Anders heeft het misschien daarmee te maken. Konijnen zijn echte groepsdieren.

In een 'dichte' kooi vinden ze ook wel weer wat om aan te knagen en ze zijn ook klein voor een konijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:07

Ik vind het hok veel te klein en te laag, ik hou zelf mijn konijnen altijd buiten, ik heb nooit last gehad dat ze ergens aan knaagden, ja aan het hek, maar toen kregen ze wilgentakken en toen was het over.
Ik zou haar echt naar buiten zetten van het voorjaar en dan in een hok wat een stuk groter is, want dit is meer cavia hok. Stuk wilgentak is misschien ook wel lekker

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:51

benangelique schreef:
het is een erg klein hok volgens mij en je nijn heeft duidelijk behoefte aan meer beweging en afleiding.
ik zou er een maatje bijzetten en er toch langer uit de kooi laten als dat kan. ook kan sterriliseren helpen, veel voedsters worden daar veel rustiger van.

je kan ook wilgentakken e.d. in de kooi leggen, dan kan ze daar haar knaagbehoefte op botvieren.

Hok is erg ruim! Dus niet zo'n kleintje! Neemt helft van me kamer in beslag Clown
Sterriliseren zou ook wel een optie zijn..

Knuffel heeft ze al in de kooi Huilen van het lachen

Arme Jäni als ik haar nat zou moeten spijten Nagelbijten / Gniffelen Ze krijgt dan de schrik van haar leven Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:53

ellepel schreef:

Kan ze dan nog wel lucht krijgen? Nagelbijten / Gniffelen Of zitten er luchtgaten in zo'n bovenkant?

Wilgentakken hmm ga er gauw naar op zoek!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:17

ik vindt het wel erg knap dat mensen van een foto die niet eens het hok zelf laat zien maar alleen het tralies, kunnen zeggen dat het hok veelste klein is, verder zou ik ook zeggen lin haal je vader over en doe haar in het voorjaar naar buiten met een ren eraan

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:32

natspuiten helpt vaak niet. nijnen vinden het niet erg om nat te worden namelijk, ze schrikken er alleen van.
proberen kan natuurlijk altijd, maar mij is het op die manier niet gelukt om mijn nijnen van de planten af te laten blijven helaas.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 15:37

Ik doe het liever niet. Ben zo bang dat ze zich dan zo erg rotschrikt.. En ja ben ik dus echt een mietje in dat ik bang ben dat er iets gebeurt, bv ee hartstilstand door schrok ofzo Bloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:41

Kun je de ruif niet verwijderen?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 15:45

Jewel, maar wat moet ik er dan voor inplaats doen? Iemand ideetjes?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:46

ken het probleem mijn konijn (nu inmiddels dood en nee had hem niet zn nek omgedraait) deed dit ook had een zelfde kooi en ik lag nachten wakker. heb op den duur zo'n hok gekocht met helemaal tralies. aan de onderkanten zette ik er aan de buitenkant doorzichtig plastic tegenaan zodat niet al het vuil eruit kwam en het probleem was opgelost.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:52

Geef hem eens een kartonnen doos, die van mij blijft nu ook van de kooi af. Gaan ze mee gooien, in graven, mee bijten enz.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 15:53

Ik heb hier bij de dierenspeciaalzaken gekeken naar zo'n kooi (die zijn trouwens erggg mooi groot Bloos! ) Maar 70 euro. Maar gaf 1 tik ertegen aan en hele echo gelijk Tong uitsteken Maar plastic ertegenaan is ook wel een optie, maar dan ben gauw 90 euro kwijt in totaal denk ik? En ja dat kan ik op het moment niet opbrengen..

Heb wc rolletjes erin! en s'avonds vul ik 1 rol met hooi en doe daar snoepjes in. Met de hooi en snoepjes doet ze niks, maar me de lege wel. erg leuk om te zien Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:55

2de hands zijn ze wel om te doen. had er 1 met allerlei kleirtjes kon je ook inklappen. jammergenoeg is ie al weg anders had je hem zo mogen komen halen. plastic valt ook wel mee gewoon ergens adresje zoeken die van wat stukjes af moeten.

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:55

hee!! ik ken het probleem ook, heb ook een ontzettend terror konijn.. ik had ook zo'n antirommel hok met plastic en zo'n dakje van tralies.. Mijn konijn heeft het gepresteerd om net zolang tegen de bovenkant aan de beuken dat alle 4 de hoeken zijn afgebroken waar de tralies aan vastzitten.... Het hok was te laag waardoor ze niet op haar achterpootjes kon staan dus ging ze maar het dak eraf beuken... Nu heb ik gewoon een normaal tralie kooi in de kamer staan, hij is echt enorm, maar het konijn is wel een stuk rustiger geworden nu ze wel gewoon op haar achterpootjes kan staan in het hok.. ze probeert er nu ook niet meer uit te komen door op de tralies te knagen...Ik zie nu een vrolijk konijntje dat 'savonds altijd los mag lopen door de kamer en dan met 4 pootjes tegelijk de lucht inspringt en keihard rondjes rent..
Misschien is dat dus je probleem met het hok, dat je konijntje niet haar normale bewegingen kan maken (op haar achterpootjes staan) en daarom het dak eraf wilt... Het is maar een idee Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:56

kijk je pa heel lief aan, zeg dat je elke 2 weken de auto voor hem gaat wassen en vraag voor je verjaardag zo'n hok:

Afbeelding

maar dan moet je konijn wel buiten Haha!

op marktplaats staan ook buitenhokjes.
mijn konijnen lopen dagelijks een paar uur in de tuin los, gelukkig is alles omheind dus kunnen ze niet weg.
alsnog vreten ze wel aan de binnenkant van het hok,tja het blijven knagers denk ik?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:57

Ik heb het topic doorgelezen, en kan je toch echt maar 1 tip geven.

Zorg ervoor dat ze 's nachts kan rondlopen, koop een rennetje die je neerzet, dan kan ze gewoon 's nachts een beetje huppelen als ze wilt, de kooi waar ze nu in zit is eigenlijk te klein, aan de foto te zien. Als een konijn zich verveelt gaat het tralieknagen. Enigste manier om het op te lossen is eigenlijk gewoon door haar/hem meer ruimte te geven.

Als een konijn binnen zit, kan je hem niet zo makkelijk buiten zetten, kunnen ze echt heel ziek van worden!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:58

buiten zetten kan vanaf dat de nachttemperaturen boven de 10 graden blijven.
dan kunnen ze veilig naar buiten.,maar ja haar vader wil dat niet en tot die tijd moet ze toch wat verzinnen dat ze slapen kan Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:59

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:01

Paarden schrapen om aandacht te krijgen en omdat het vaak een stenen/betonnen vloer is maakt dat herrie en ga je ze op een gegeven moment aandacht geven (positief/negatief) Leg een rubberen mat in de stal en het maakt geen geluid meer als ze dat doen dus de lol is er dan ook vanaf. Denk als je zoiets probeert maar dan in de zin van een kooi met jouw koniijn dat het vrij snel over is Lachen en idd lekker los laten lopen (buitenren met hok)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 16:02

Ben wel bijna jarig Huilen van het lachen
Maar een erge mooie hok is dat!! Maar denk wel dat het goedkomt met me pa. Hij gaat naar Engeland, dus heb het rijk dan alleen. Hij zegt dat zo'n hok met een konijn erin de tuin verpest (nou zijn moestuintje is gezellig Huilen van het lachen )
Maar als ik eenmaal hok neer heb gezet + konijn erin, en ren eromheen kan hij moeilijk terugkrabbelen toch? Nagelbijten / Gniffelen
Alleen nadeel is.. Houd er niet zo van om het achter zijn rug om te doen.
Ga wel nog een keer met hem om de tafel zitten, en laat deze foto als voorbeeld zien hoe het er ongeveer uit komt te zien!

lonniejj het is niet uit verveling dat ze het doet! Als ze mij of me vader ziet, is er helemaal niks aan de hand! Het is meer van: Hey jij daar, ik wil aandacht alsof ik het nooit krijg Clown
Hehe nee ze is echt een gezelschapsdier, vanmorgen hele tijd rondgelopen weer, en daarna lekker languit in hok gelegen, en nu ligt ze tegen me aan. Zolang ze ons gewoon ziet is er dus niks aan de hand! Heb haar op me kamer gehad, en heb met licht aangeslapen dan zag ze me. Niks aan het handje. Alleen ja vind het niet fijn om met licht aan te gaan slapen, want dan slaap ik niet snel!

En van in 1x naar buiten kunnen ze indd ziek worden Ja
Ben ook niet van plan om haar pats boem naar buiten te doen! Lekker geleidelijk aan beginnen Ja

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 16:03

Equidea schreef:
Je zou eventueel op mczoo.nl (of com) kunnen kijken, daar hebben wij een enorme kooi voor 80 euro vandaan. (voor binnenshuis).

Deze heb ik in het blauw. ik heb een dwergkonijn dus kun je nagaan hoe die verdwijnt in het kooitje.
http://www.mczoo.nl/product_info.php?info=p2122_Pet-Star-Nepomuk-XL--Groen.html

Die is wel erg hip!!!! Leuk met 2 verdiepingen zo! Ook niet zo heel duur nee Lachen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:05

ja, ze probeert aandacht te krijgen, en als ze dat niet krijgt gaat ze het op een negatieve manier doen, tralieknagen. Erg vervelend maar geloof me, een konijn van mij deed dat ook altijd, heb er toen een ren bijgekocht, ze kon erin wanneer ze wou. Ze heeft daarna nooit meer lopen knagen.