Nerveuse hond, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Nerveuse hond, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:31

een reden? een soort van voerbaknijd denk ik, heeft mijn hond alleen als ze in dr bench zit er last van, ook als de katten langslopen, en als ze doorheeft dat de kat wat lekkers krijgt wil zo ook nog wel eens beginnen, maar bij ons loopt dat niet uit de hand!!

bench moet je niet doen, om deze reden, en bench moet een huisje zijn en geen strafhok, voor mijn hond is de bench het veiligste plekje in huis, en dat is de bedoeling daar ook van.
maar helaas gebruiken veel mensen het als strafhok!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:57

Ik moet even zeggen dat ik het heel goed vind dat je niet bij Martin Gaus loopt.
Verder zou ik ook echt geeeeen antiblafband of iets in die richting omdoen, daar gaat het echt niet van over en krijg je straks helemaal een hond die over de zeik is.
Wat je kan proberen is een plantenspuit of waterpistool bij je in de buurt leggen en als ze dan hapt naar de kat even een flinke straal tegen haar aan spuiten. Probeer haar niet te laten merken dat jij degene bent waar die straal vandaan komt, en ga haar ook niet troosten als ze schrikt, want dan krijgt ze weer aandacht.
Je mag haar dan natuurlijk daarna wel belonen als ze zich daarna gedraagd.
Op welke hondenschool loop je eigenlijk wel? Ik dacht dat er maar 2 waren in Hellevoet, die naast het Helinium en Martin Gaus.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:00

Ik zou gewoon de kat weghalen tijdens het eten. Kan ze ook niet in de fout gaan en hoef je haar ook niet te straffen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:53

Ik ga mee met Billy.

Verder is het probleem met het 'hoekje' dat het geen leuke plek is. Beter is dat je haar idd naar een eigen leuk plekje kunt sturen.

Is het een optie om ZELF weg te gaan als ze zo begint anders?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:27

@billy; er lopen hier vier katten rond en hebben niet echt een afgelosten plek waar de katten heen kunnen. Vergeet niet dat ze het bij al het eten doet. Dan zouden we steeds de katten weg moeten halen, ookal drink ik een glas melk Clown Maar, ik houd deze optie zeker in mn achterhoofd, alleen verhelp ik hiermee niet het probleem en de rede van haar gedrag.

@rochwitch; nooit dat ik naar die vent zou gaan Clown.
Plantenspuit truuk ook al geprobeert, alleen het nadeel is dat ze, zodra ze n spuit water naar haar toe krijgt, ze nog harder begint te piepen en dan helemaal niet meer stopt Clown

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:31

Je haalt haar focus weg. Op het moment dat ze een tijdlang rustig kan eten zonder dat ze op de katten reageert, went ze dat gedrag af. nu houdt dat zichzelf in stand omdat ze zich elke keer opfokt Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:37

Zelf kan ze rustig eten, want dan eten de katten ook. Heeft ze er dus geen last van. Het is puur als wij eten of iets te drinken hebben oid. Dan pas fokt ze zich op.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:45

Nikki__ schreef:
@Sieppus; onze honden hebben niet echt hun eige plaats Clown
Krengen zijn gewoon teveel verwend. We zetten haar geregeld in het hoekje neer (is op afstand van eten).
Alleen zitten we dus met het probleem van negeren. Dit gaat lang goed, maar dan gaat ze happen naar de katten. Dít mag absoluut niet en wil dit ook niet negeren. Dan denkt zij naar mijn idee, dat ze gewoon naar de kat kan happen. Dan moet ik dus wel ingrijpen. Ook gaat ze onmiddel terug naar dr hoekje als ze dat doet.

Het is belangrijk dat ze een plekje heeft in huis, waar ze veilig is. Dat ze naar de katten hapt is een vorm van frustratie. Dan krijgt ze toch aandacht!! Ook al is deze negatief....