Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Susan_ schreef:Misschien een heel stom idee, maar kun je de hond niet iets om de voorpptjes doen zodat hij zich niet meer kan krabben.
Ik bedoel als jullie gaan slapen kun je daar niet meer opletten.
Josa schreef:Ylana kun je me iets meer vertellen over collie nose? Ik lees nu enge dingen over dat het leidt tot kanker enzo. Erg eng!
Wilawander schreef:Heb even gegoogeld en Sterilon is Chlorhexidine. Wat wij in de dierenartsen praktijk gebruiken bij o.a. huidproblemen. Gebruik het op het moment bij mijn herder die een wond op de rug heeft.
Er staat ook dat het gebruikt wordt ter desinfectie van kleinere wondjes/huidproblemen.
Je zou ook even je dierenarts kunnen bellen om raad. Daar zijn ze tennslotte voor.
Josa schreef:Hmm moeilijk! De dierenarts zei slechts ontsmetten met gekookt water en koelen met koude washand!
Hmm moeten morgen afwachten denk ik zo, ik check iig vannacht nog een paar keer (moet toch standaard 3 keer naar de wc en bij de badkamer liggen de honden).
Iig bedankt dat jullie zo meedenken! Enne wilawander even terzijde: wat een onwijs mooie fotos van die honden! WOW!