Pup aan het eten krijgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Re: Pup aan het eten krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 12:23

Cayenne schreef:
Volgens mij is het hier trouwens geen brokken vs vers vlees discussie, maar vraagt de TS om tips om haar hond beter te laten eten.

Precies Knipoog

Maar hij is ondertussen goed aan het eten Lachen
Wat ik mij trouwens wel afvraag wat jullie dan echte goede hondenbrokken vinden.
Ik heb nu een zak van Nutro Choice.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:56

Ik denk dat als hij nu goed eet, dat je het zo moet laten. in ieder geval tijdelijk. Kun je altijd nog kijken wat de beste brokken zijn.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:02

sorry heb geen zin om alle berichten na te lezen, maar probeer de brokken te mengen met een hamburger van Rodi.

dit zet je 10 minuten neer. Na 10 minuten niet gegeten, gewoon weghalen. (heel zielig, maar zo is het) Na een uur ofzo weer die bak er 10 minuten neerzetten en weer weghalen.

Op een gegeven moment krijgt hij vanzelf honger en gaat hij wel eten. Omdat hij begrijpt dat die bak ook weer weggaat. Belangrijk is hier wel bij dat je hem geen andere dingen tussendoor geeft.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:07

Hij eet alweer nicci...

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:08

choice is best voer krijgen die van mij ook en s'avonds vers vlees

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:22

Brokken kunnen prima kwaliteitsvoer zijn, mits je de goede uitkiest.

Orijen is hier al genoemd, dat is 75% vlees, wat kruiden ed, maar volledig granen en glutenvrij. Knap wanneer je daar tegenop weet te voeren met vers vlees.

Enfin, waar het topic om draait: je hond aan het eten krijgen.
Inmiddels heb je hem al weer zover geloof ik, maar net als zindelijkheidstraining moet je sommige honden ook 'eettraining' geven.
Dus zoals al eerder gemeld: bak voer neerzetten (let ook op dat je niet teveel geeft) en deze na 10 minuten weer weg halen. Ik weet niet of je een bench hebt, maar doe deze voor het gemak dan dicht. Geef duidelijk het commando : eten.
's Avonds doe je weer hetzelfde.
Een hond kan makkelijk een aantal maaltijden overslaan, immers, in de natuur was er ook niet altijd eten voor handen en het spijsverteringsstelsel van onze honden is nog steeds niet zodanig aangepast dat het om 3 maaltijden per dag staat te springen.
Zolang je hond goed groeit en niet teveel invalt zou ik me ook geen zorgen maken over het 'niet eten'.. Vaak krijgen ze, vooral wanneer ze tussendoor verwend worden, echt wel wat binnen.
Of het GOED is wat ze binnen krijgen, ligt aan jezelf.

Brood met leverworst is echt wel funest. Brood=granen, leverworst=superzout. Gevolg=verwende en ongezonde hond.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 03:45

wow, op commando eten........ hoera ;-( Z'n leven lang ofzo? Wat een ellende

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:46

Rosita schreef:

Ik heb geen ellende hoor, de hond ook niet.
Een commando betekent voor een hond ook toestemming om te eten, misschien een lesje hondenpsychologie volgen Lips are sealed ?? Een hond mag pas eten wanneer de baas/leider dat toestaat Haha!
Dat een trimster dat niet weet

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:57

@corine1981: Mwah, mijn hond krijgt eten van mij als ik daar zin in heb. Wel 2 keer per dag hoor, maar zijn ontbijttijd kan ruim voor 7 uur 's ochtends zijn, maar ook pas om 10 uur. En hij mag zo lang voor die bak zitten tot ik zeg dat hij mag eten (doorgaans 5 seconde hoor Knipoog ). Een commando om te eten is niet nodig. Wat een onzin ook. Een hond zou zijn eten lekker moeten vinden, die zou je niet moeten vertellen dat hij MOET eten. Dan zit er in mijn ogen toch iets fout.

Eva, ik ben ook voor vers vlees, maar ik begrijp dat jij daar absoluut niet voor bent, mag ik vragen waarom? (Niet om je over te halen hoor, maar gewoon benieuwd Knipoog ).

Om antwoord te geven op je vraag: brokken die ik goed vind zijn Farmfood, Carocroc en Prins. Nutro is op zich ook wel goed, maar mijn hond kreeg daar ongelofelijke jeuk van, voor Tip was het dus niets.
Eigenlijk ben ik vooral voorstander van merken die hun geld in het voer steken en niet in onnodige reclames. De grote merken, Royal Canin, Eukanuba, Hill's en dergelijke zijn naar mijn mening gewoon te groot en steken wat teveel geld in publiciteit. Ik haal mijn spul dan liever bij Prins, een klein familiebedrijf met 30 werknemers Knipoog . (Tip krijgt trouwens de kvv van prins)

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 03:15

corine1981 schreef:
Rosita schreef:

Een commando betekent voor een hond ook toestemming om te eten, misschien een lesje hondenpsychologie volgen Lips are sealed ?? Een hond mag pas eten wanneer de baas/leider dat toestaat Haha!

Deze trimster leest niet van die oude boeken Knipoog en gaat ook niet militairistisch met haar (en andermans) honden om.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:27

Rosita schreef:
corine1981 schreef:

Deze trimster leest niet van die oude boeken Knipoog en gaat ook niet militairistisch met haar (en andermans) honden om.

Dan wordt het tijd dat je eens wat nieuwe boeken leest.
Het is helemaal niet erg om je hond wat te laten doen voor zijn eten. Hij hoeft niet alles "gratis" te krijgen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:34

Bloos

Als je je hond echt wilt laten werken voor z'n eten zou je 'm vers kunnen geven: kunnen ze lekker kluiven enzo ROFL

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:05

Chubby schreef:
Bloos

Als je je hond echt wilt laten werken voor z'n eten zou je 'm vers kunnen geven: kunnen ze lekker kluiven enzo ROFL

Dan zijn ze gelijk een tijdje zoet in plaats van in 5 minuten klaar Vingers aflikken

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:43

Uhm, wie heeft het over werken om te mogen eten?

Die interpretaties hier.
Een militaristisch handboek voor honden?
Ik kom echt uit een hele andere tijd geloof ik Clown

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:49

corine1981 schreef:
Rosita schreef:

Ja klopt, onze hond eet ook op commando. en dan meer op de manier van dat we hem roepen om te eten, * heb je honger, falco eten e.d kent ie al dondersgoed Lachen en het rammelen met zijn etensbak ook. Het commanco is gewoon een sein dat hij eten krijgt. Als hij dat sein niet hoort schooit ie ook niet, ook al is het een uurtje later dan normaal.
Bovendien wacht hij ook altijd netjes voor zijn voerbak tot dat ik zeg wanneer hij mag eten. Zo creer je ook dat de hond naar je luisterd. als hij aanvalt namelijk dan is het gevolg dat zijn bak weg haalt, dus luisterd ie,

Iig fijn dat je Pup weer eet!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:39

Citaat:
Zo creer je ook dat de hond naar je luisterd. als hij aanvalt namelijk dan is het gevolg dat zijn bak weg haalt, dus luisterd ie,

Ook zo'n oud boek zeker?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:51

Rosita schreef:
Citaat:
Zo creer je ook dat de hond naar je luisterd. als hij aanvalt namelijk dan is het gevolg dat zijn bak weg haalt, dus luisterd ie,

Ook zo'n oud boek zeker?

Ik vraag me toch af onder welke kei jij gelegen hebt de afgelopen 45 jaar...
En of je nieuwe boeken gelezen hebt Haha!
Sommige inzichten veranderen nu eenmaal.
En wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.
Een hond is heus niet zielig of ellendig omdat hij geleerd heeft wanneer hij mag eten.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:06

Citaat:

ja onder andere het inzicht dat een hond als straf zijn eten afgepakt wordt. Misschien heb je een bronvermelding daarvan?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:17

Gelukkig dat de hond van de TS weer wilt eten

over dat commando. Mijn hond krijgt ook een soort commando. eerst moet hij zitten, dan zet ik zijn bak neer en hij mag pas beginnen aan z'n brokken als ik (of iemand anders, de gene die hem voert) hem 'vrij' geef. Dit om te voorkomen dat hij die bak uit m'n handen rukt en de brokken echt overal liggen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:40

Lijkt mij eigenlijk niet meer dan normaal om je hond te leren om te wachten met eten.
Niks is vervelender als een hond die al tegen je aan springt omdat je een bak eten in je hand hebt en hem bijna uit je handen trekt.
Mijn pup moet ook netjes wachten tot ik de bak neerzet en als ik het zeg mag ze eten.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:54

Mijn hond moet ook wachten tot ik het commando geef dat ze mag gaan eten.
En maandag ochtend moet ze er echt voor werken, dan krijgt ze 's morgens geen eten en mag ze tijdens de training haar voertjes verdienen.
Zielig? Valt wel mee vind ik.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:32

Rosita schreef:
Citaat:

ja onder andere het inzicht dat een hond als straf zijn eten afgepakt wordt. Misschien heb je een bronvermelding daarvan?

Als je fatsoenlijk bijleest zie je dat ik dat niet geschreven heb. Maar sommige mensen staan toch niet open voor andere inzichten.

Overigens ben ik er idd voor om wanneer de hond na ong. 15 minuten zijn bak nog niet leeg is hem weg te halen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:18

Ik ben niet tegen vlees voeren. Maar het is nu geen optie.
Mijn hond heb ik in oktober moeten laten inslapen, iedereen had er verdriet van en miste hem zo. Hoewel er altijd gezegd was dat het de eerste en laatste hond was, kwam mijn moeder (die dat altijd het hardste riep) na een paar weken toch met het verhaal dat ze graag weer een hondje wilde enz. Maar ja, ze zijn veel op vakantie, enz. Goede afspraken gemaakt, dat ik hem gekregen heb, zolang ik nog niet de ruimte heb (hier in het studentehuis ga ik geen pup houden Knipoog ) woont hij bij hun en ben ik er verantwoordelijk voor als zij op vakantie zijn, dan ben ik daar toch. Zowieso, ben ik nu vrijwel elk weekend en vakantie enz. thuis. Volgens mij heb ik daarom een pup gekregen Knipoog
Nou heb ik laatst Nutro brokken gekocht en mijn moeder verklaarde mij al voor gek vanwege de prijs. Onze vorige hond heeft altijd huismerk brokken gehad en deed het daar super op, dus zij vind dat goede brokken Knipoog En om haar zo ver te krijgen dat ze versvlees voor hem klaar maakt.. denk dat dat nog even duurt. Al is ze helemaal weg van hem, roept nu al dat ik over een paar jaar wel een nieuwe hond krijg enz.. Over 2 weken zijn ze weer een paar weken op vakantie en dan kan ik best wat vlees in de vriezer leggen (en voeren uiteraard). Misschien dat ik ze dan makkelijker overtuig krijg Knipoog Maar zolang Sjors nog bij mijn ouders woont, gaat niet alles zo als ik het zou willen, maar goed, dat accepteer ik maar Knipoog

Grote kans trouwens dat mijn broertje dan ineens iets staat te frituren wat voor Sjors bedoeld is *LOL*

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:04

Ach, da's wel gezond hoor. Hoog kwaliteitsvlees *LOL*
Haha, ik zie het ook gewoon helemaal voor me Clown

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:21

mijn hond moet ook wachten tot IK zeg dat hij mag eten, anders heeft ie zijn hoofd al in de bak, als ik em nog in mijn handen heb.
En dat wil ik niet hebben.