Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sylvie schreef:ik heb mijn hond uit cran canaria van de organisatie hondenzondertoekomst.nl
Erg leuke en goeie mensen.
De meeste honden zijn al in Nederland in pleeggezinnen zo als zij dat noemen.
Waar je langs kan komen om te kijken.
( dus je komt dan gewoon bij mensen thuis )
Je kan kiezen tussen puppy's hondjes van een paar maanden ( die al zindelijk zijn) en oudere honden.
Gaat het niet moet je de hond terug geven aan de organisatie.
Elke week staan er weer nieuwe honden bij , ook verhalen van mensen die een hond geadopteerd hebben.
Ik heb hier een hele goeie ervaring mee gehad en heb echt een top hond!!
dees_daan schreef:ik heb net even informatie gevraagd over 5 hondjes op de site van Sylvieverschrikkelijk hoe ze daar soms met hondjes omgaan, ik hoop dat ik een antwoord terug krijg
scoobydoe schreef:Honden uit het asiel hebben een verleden. Dus pas dara me euit. Ik ben een keer gaan kijken in het asiel. op de website plakken ze een heel lief hondje. Mara toen ik daar was >>>>>
Ik zou het persoonlijk niet doen
LADPR schreef:Vind dat een vreemde redenatie eerlijk gezegd. Ik neem toch aan dat je eerst gaat kijken welk ras bij je leefomstandigheden past en dan op zoek gaat naar een passende hond. En of je die dan in het asiel vind of bij de fokker dat komt daarna pas naar mijn mening.
sylvie schreef:ik denk niet dat je wat kan veranderen op crancanaria !
Hoe makelijk daar de honden vermoord worden is niet normaal.
Dat is normaal daar en mensen gaan er echt niet anders over denken als jij zecht dat het zielig en gemeen is.
En als je bekijkt hoe de honden daarin eeen asiel zitten en hier ... hebben de honden hier in de asiels het veel beter!!
http://www.hondenzondertoekomst.nl/NL_h ... CF0068.JPG
vind dribbel een leuk hondje dees [naam]!!
dit is luka heb ik 4 maanden geleden geadopteerd http://85.17.151.79/151900001-151950000 ... _JyTc.jpeg
naadje24 schreef:Wuis schreef:Ik heb het idee dat sommige mensen hier een slecht beeld hebben van asielhonden, wat volkomen onterecht is. En dat medewerkers informatie achterhouden slaat al helemaal kant noch wal, we willen juist voor iedere hond of kat de perfecte baas vinden, en zijn daarom juist heel eerlijk over het dier zodat er een goede beslissing genomen kan worden en het dier niet weer teruggebracht hoeft te worden.
Maar mag ik heel eerlijk stellen /vragen...
Als medewerker van een asiel hebben jullie je handen vol aan het verzorgen van al deze dieren want ja ik weet het zit vol bij jullie
Jullie verzetten bergen goed werk en proberen het beste aan de dieren te geven .
Maar...jullie hebben geen tijd om echt met de honden en katten om te gaan zoals een baasje dat zou doen...een thuissituatie met kinderen...vreemde katten...enz..
wel kunnen jullie testen doen ...maar dat geeft toch geen 100% beeld....
Dat beeld komt uiteindelijk pas wanneer de hond eenmaal gesettelt is op zijn nieuwe plek en dan kan het wel eens niet goed klikken.
Mijn russel lana zou namelijk in een asiel geen goed beeld van zichzelf geven..dit omdat er zoveel vreemde honden zijn en zij dan in een kooi zit...Zij zal zo een mega debiele overhitte ADHD russel gedrag tonen..terwijl zij dus zo helemaal niet in elkaar steekt
Ik heb diep respect voor wat jullie doen en zal absoluut geen slecht woord over jullie asiels praten maar ik bijvoorbeeld geef liever de voorkeur aan een hond die bij mensen in huis is genomen voor bemiddeling ofzo,daar is toch een beter beeld gecreeerd...
Een kat daarintegen zou ik weer wel uit het asiel halen, daar heb ik gewoon erg goede ervaringen van gezien
IK hoop ook van harte dat veel mensen de stap nemen om voor een 2e rangs te gaan en niet een pup te nemen (al is die keuze verdomde moeilijk want ik heb eerst ook weer gekozen voor een pupsel)
Mijn volgende hond zal zeker een herplaatser zijn!
naadje24 schreef:Maar mag ik heel eerlijk stellen /vragen...
Als medewerker van een asiel hebben jullie je handen vol aan het verzorgen van al deze dieren want ja ik weet het zit vol bij jullie
Jullie verzetten bergen goed werk en proberen het beste aan de dieren te geven .
Maar...jullie hebben geen tijd om echt met de honden en katten om te gaan zoals een baasje dat zou doen...een thuissituatie met kinderen...vreemde katten...enz..
wel kunnen jullie testen doen ...maar dat geeft toch geen 100% beeld....
Dat beeld komt uiteindelijk pas wanneer de hond eenmaal gesettelt is op zijn nieuwe plek en dan kan het wel eens niet goed klikken.
Mijn russel [***] zou namelijk in een asiel geen goed beeld van zichzelf geven..dit omdat er zoveel vreemde honden zijn en zij dan in een kooi zit...Zij zal zo een mega debiele overhitte ADHD russel gedrag tonen..terwijl zij dus zo helemaal niet in elkaar steekt
Ik heb diep respect voor wat jullie doen en zal absoluut geen slecht woord over jullie asiels praten maar ik bijvoorbeeld geef liever de voorkeur aan een hond die bij mensen in huis is genomen voor bemiddeling ofzo,daar is toch een beter beeld gecreeerd...
Een kat daarintegen zou ik weer wel uit het asiel halen, daar heb ik gewoon erg goede ervaringen van gezien
IK hoop ook van harte dat veel mensen de stap nemen om voor een 2e rangs te gaan en niet een pup te nemen (al is die keuze verdomde moeilijk want ik heb eerst ook weer gekozen voor een pupsel)
Mijn volgende hond zal zeker een herplaatser zijn!
Citaat:sorry hoor, maar wat een complete onzin !!! net zoals zadelmakers, winkels, hoefsmeden, heb je goede en slechte asiels.
Een van de redenen dat er zoveel honden in asiels zitten, is omdat mensen juist een pup nemen en er gewoon NIET MEE OM KUNNEN GAAN dus gaan ze slopen, blaffen heel de dag etc. en wij kunnen dat weer fijn oplossen. Geweldig is dat als je een "echte rashond"binnen krijgt die met 8mnd nog niet zindelijk is. Ja mensen, ga vooral voor een pup !!
Honden met dergelijke problemen worden bij vrijwilligers in huis geplaatst (bij ons tenminste) en verder wordt er op de site van http://www.dierenasiels.com gemeld hoe de voortgang is van dit soort dieren die binnenkomen. Het is namelijk gebleken dat sommige mensen WEL tijd en energie willen stoppen in deze "probleemdieren" veroorzaakt door "onnozele" mensen. Dus hoe sneller ze geplaats zijn bij een goed gezin of persoon, des te beter, komt er weer een plaats vrij.
En voor de goede orde, met onze honden wordt 2x per dag een uur gelopen over landweggetjes ...en als we daar tijd voor hebben nemen we ze naar bos of strand- vreselijk zielig he ? beter 3x per dag een blokje om de straat toch ? bijkomend voordeel is dat wij altijd weten of ze met andere honden samen kunnen, of ze los kunnen lopen.....maar nee, laat mensen een pup zelf maar grootbrengen, en als het even kan...haal er een bij een broodfokker, die zijn goedkoper en dan kunnen die mensen hun praktijken tenminste ook voortzetten !