Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marian_ schreef:een border-collie
inteligent en heel leergierig
Marloes__ schreef:Marian_ schreef:een border-collie
inteligent en heel leergierig
Dus jij raadt een border aan, aan iemand die op zoek is naar een leuke, niet al te moeilijke hond en zo te zien niet erg veel honden ervaring heeft?
Zucht...
Marloes__ schreef:@Meghann: Maar ook weer is een Schotse Collie een werkhond
MissyTara schreef:Ik weet niet of het inmiddels al gezegd is, maar met een Toller wordt een Nova Scotia Duck Tolling Retriever bedoeld. Dit is dus familie van de Golden Retriever en de Labrador. Ze zijn iets kleiner dan een Golden, en hebben roodbruin halflang haar. Heel leuke honden die absoluut nieuwsgierig zijn, maar ik heb wel het idee dat ze iets feller (en daarmee bedoel ik enthousiaster, niet waaks of vals oid) zijn dan de Golden (dat zie ik tenminste bij de drie Tollers in mijn kennissenkring). Maar het zijn absoluut leuke honden die voor jou het overwegen waard zijn. Ze zijn nog wel zeldzamer dan de Golden en ook een stuk duurder in aanschaf om deze reden. Succes ermee!
Meghann schreef:Onze vorige hond was ook een Kortharige schotse collie en wij hebben daar niet mee gewerkt. Het was een perfecte huishond.
Enigste wat wij er mee gedaan hebben zijn keuringen verder geen Fly-Ball of iets dergelijks!!!
Meghann schreef:Nou verschillende fokkers doen er ook alleen maar keuringen mee en verder geen sport of iets dergelijks. Dat ligt helemaal aan de persoon die de hond koopt!
Marloes__ schreef:@Tantjeuh: Amen
Edit: Wat een ongelovelijk mooi bordertje heb jij in je profiel staan. Even stiekem gespiekt hoor, als mede border eigenaar