Faniek schreef:Als een konijntje met 6 weken amper nog eet is die echt niet verstoten door de rest. Dat gebeurd niet, dan zal er van binnen wat mis zijn geweest of hij had gas of een verstopping of iets anders, maar dat zal het niet zijn. De meeste voedsters beginnen overigens niet direct na de dekking met een nest, maar op het laatste moment. Ik ben voorstander van wel elke dag jongen bekijken en wegen, maar aangezien dit een schoolkonijn is en jullie ze dus niet goed kennen zou ik het inderdaad niet doen.
Het had een geinvagineerd stuk darm, dat wel maar meestal is dit wel het gevolg van iets. Wat weet ik niet precies, hij had iig niet/niet veel meer gegeten de laatste dagen. Dierenarts zei dat het kon zijn doordat de jongen te groot werden en dat hij niet genoeg mocht eten. Ze hoeven nl niet lang te stoppen met eten om darmproblemen te krijgen. Maar er kan ook nog iets anders geweest zijn, alleen moeilijk om te vinden bij die kleintjes;
Idd de meeste voedsters beginnen niet onmiddelijk met een nest, maar er zijn er dus die het wel doen.
Elke dag de jongen bekijken zou ik ook niet doen, tenzij je de voedster goed kent. Ik keek overigens wel +/- elke dag om te kijken of er geen dode jongen waren. Die haal je er het best uit. Tenzij de voedster die eruit haalt.