Jen33 schreef:ze zei al dat Joep een hekel aan de bench had dan zou ik hem er echt niet indoen, dan zal hij zich echt niet veilig voelen..
Dat stukje heb ik gemist, waar staat dat? Ik heb alleen gelezen dat ze het een keer geprobeert had en hij er niet in wilde stappen
en ja de mensen die ik ken met een bench die stoppen de hond er in als ze geen zin hebben in de hond. En dan word het steeds vaker, ik ken honden die er alleen uit gaan sochtends 5 min om zn behoefte te doen en savonds weer even... daarom heb ik een hekel aan de bench omdat veel mensen het als gemakzucht gaan zien en de hond er onder leid.. dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden, maar ik weet wel dat er veel mensen zijn die geen hond verdienen. maar omdat puppy's zo leuk zijn................
Je zult altijd mensen hebben die de bench misbruiken, dat vind ik mensen die ik sowieso geen hond waardig acht. Maar bij goed gebruik, kan het een veilige haven zijn voor je hond, een plekje voor hem zelf waar hij zich terug kan trekken. Onze hond gaat nooit meer in de bench. Alleen als we op vakantie zijn, dan zetten we de bench neer en het deurtje open, hij gaat er dan altijd zelf in liggen.
+ dat ik voor het zindelijk maken de kranten methode de beste manier vind.. ipv. dat mensen zeggen dan leert hij het wel af als hij in zn eigen strond zit, dan heb ik zo iets van moet een hond eerst een poos in zn eigen strond zitten om het af te leren? kranten duurt langer ja maar dat vind ik gewoon vriendelijker...
Zindelijk maken door in zijn eigen stront te laten zitten helpt idd niet en dat soort mensen hoeft van mij dan ook geen hond aan te schaffen. Zelf ben ik niet weg van de krantenmethode, maar dat is ieder voor zijn eigen. Ik heb mijn pup na elk dutje buiten gezet en ja dat moet dan wel meer dan 20x per dag soms, maar het werkt wel.
en idd gewoon trainen en mischien een keer net doen alsof je weg gaat maar hem dan stiekem in de gaten houden en dan erg boos worden als hij wat doet?en gauw naar buiten doen zodat hij het buiten doet..
Vaak heeft een hond feilloos door wanneer je er bent hoor, ook al denk je dat je geruisloos bent vertrokken