Hoe kunnen wij dit oplossen met onze Joep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Re: Hoe kunnen wij dit oplossen met onze Joep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:31

pansor schreef:
wat grappig, wij hebben ook een labrador joep Haha!

haha maarja, dit is neit leuk
wat mijn vader altijd deed, ja klinkt heel banketstaaf
onze hond deed dat ook altijd... was gewoon zindelijk alleen als wij wegwaren dan was het huis een puinhoop, bench hielp niet want hij blafte de hele buurt bij elkaar
hij deed als we thuiskwamen en hij zag een drol of plas liggen riep hij de hond en hield hij zijn hoofd heel dicht boven de drol of plas, en dan.. wat is dat, mag niet etc.
en dan snel naar buiten brengen en plassen roepen dat hij leert dat hij gewoon moet wachten zegmaar Tong uitsteken

succes Lachen

dat zou ik dus echt niet aanraden Knipoog
Net als iedere hond moet je alleen zijn aanleren, en een neus ergens doorheen halen of bijhouden zijn echt ouderwetse praktijken die nergens toe lijden.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 01:47

pansor schreef:
wat grappig, wij hebben ook een labrador joep Haha!

haha maarja, dit is neit leuk
wat mijn vader altijd deed, ja klinkt heel banketstaaf
onze hond deed dat ook altijd... was gewoon zindelijk alleen als wij wegwaren dan was het huis een puinhoop, bench hielp niet want hij blafte de hele buurt bij elkaar
hij deed als we thuiskwamen en hij zag een drol of plas liggen riep hij de hond en hield hij zijn hoofd heel dicht boven de drol of plas, en dan.. wat is dat, mag niet etc.
en dan snel naar buiten brengen en plassen roepen dat hij leert dat hij gewoon moet wachten zegmaar Tong uitsteken

succes Lachen
Nee dat helpt niet Lachen dan weet hij nog niet echt waarvoor hij gestraft wordt, hij ruikt het wel etc. maar het beste is om de hond op het moment te straffen, maar dat wil niet aangezien hij het doet als we weg zijn.

----

We gaan nu eerst zelf een ''wekker'' zetten om hem op echt vaste tijden uit te laten. We doen 1 hele grote wandeling van min. 1uur. en nog 5 wandelingen van 20 min. dan heeft hij opzich genoeg tijd om wat te doen. Vandaag was het koopzondag, en zijn mijn vriend, ouders, en ik met joep naar het winkelcentrum gelopen. Ook daar wouden we kijken hoe hij reageerd. Dat ging tot onze verbanzing super goed. Toen mijn ouders een winkel in gingen, zijn mijn vriend en ik buiten blijven wachten met joep. Hij moest toen even liggen, en dat deed hij super. Alleen toen mijn vader visjes ging halen, moesten wij wachten tussen een viswinkel, en een snackbar, nou dat was geweldig natuurlijk. En toen liepen er nog duiven voor zijn neus die erg interessant waren. En later kwam zelfs de kerstman in een koets met 2 friezen. Ook dit was leuk, en heel erg interessant voor meneer. Maar hij gehoorzaamde super. Daarna zijn wij terug naar mijn ouders gegaan, en hebben we voor het eten nog met hem in de grote tuin gespeelt. We doen nu gewoon een aantal dingen met hem, want mijn vader dacht ook aan stress. Daarom proberen we nu dingen met hem te doen wat hij ook leuk vind. Ook hebben we net met hem gewandeld, naja meer gegleden. Alleen heeft hij weinig tot niets gedaan, dus vanacht zou er nog wel een hoopje liggen. Maar goed, in 1 dag kan het natuurlijk niet over zijn. We wachten gewoon af, proberen het toch eerst iig nog zonder bench, en gaan gewoon kijken hoe het gaat als we hem op vaste tijden uit gaan laten. Al kan het natuurlijk wel eens voorkomen dat we niet thuis zijn en hij dan even later gaan, maar toch zoveel mogelijk het ''schema'' even vast houden, zodat hij weet dat hij dan buiten zijn plasjes etc. kan gaan doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:09

Jen33 schreef:
ze zei al dat Joep een hekel aan de bench had dan zou ik hem er echt niet indoen, dan zal hij zich echt niet veilig voelen..
Dat stukje heb ik gemist, waar staat dat? Ik heb alleen gelezen dat ze het een keer geprobeert had en hij er niet in wilde stappen

en ja de mensen die ik ken met een bench die stoppen de hond er in als ze geen zin hebben in de hond. En dan word het steeds vaker, ik ken honden die er alleen uit gaan sochtends 5 min om zn behoefte te doen en savonds weer even... daarom heb ik een hekel aan de bench omdat veel mensen het als gemakzucht gaan zien en de hond er onder leid.. dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden, maar ik weet wel dat er veel mensen zijn die geen hond verdienen. maar omdat puppy's zo leuk zijn................
Je zult altijd mensen hebben die de bench misbruiken, dat vind ik mensen die ik sowieso geen hond waardig acht. Maar bij goed gebruik, kan het een veilige haven zijn voor je hond, een plekje voor hem zelf waar hij zich terug kan trekken. Onze hond gaat nooit meer in de bench. Alleen als we op vakantie zijn, dan zetten we de bench neer en het deurtje open, hij gaat er dan altijd zelf in liggen.
+ dat ik voor het zindelijk maken de kranten methode de beste manier vind.. ipv. dat mensen zeggen dan leert hij het wel af als hij in zn eigen strond zit, dan heb ik zo iets van moet een hond eerst een poos in zn eigen strond zitten om het af te leren? kranten duurt langer ja maar dat vind ik gewoon vriendelijker...

Zindelijk maken door in zijn eigen stront te laten zitten helpt idd niet en dat soort mensen hoeft van mij dan ook geen hond aan te schaffen. Zelf ben ik niet weg van de krantenmethode, maar dat is ieder voor zijn eigen. Ik heb mijn pup na elk dutje buiten gezet en ja dat moet dan wel meer dan 20x per dag soms, maar het werkt wel.

en idd gewoon trainen en mischien een keer net doen alsof je weg gaat maar hem dan stiekem in de gaten houden en dan erg boos worden als hij wat doet?en gauw naar buiten doen zodat hij het buiten doet..
Vaak heeft een hond feilloos door wanneer je er bent hoor, ook al denk je dat je geruisloos bent vertrokken

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:28

Joep heeft denk ik verlatingsangst.
Wij hadden ook een labrador overgenomen van iemand, die poepte ook altijd in huis. Dat is gewoon angst, dat doet ie zeker niet om vervelend te zijn.
Na jaren is het nu over, maar inderdaad het alleen zijn rustig opbouwen.

Het duurt trouwens ook wel een half jaar voordat je herplaatser helemaal is gewend in het nieuwe huis (dit is natuurlijk per hond verschillend, maar zo te lezen heb je een gevoelige hond).

Geef hem nog wat tijd om jullie helemaal te vertrouwen, misschien gaat het over een tijdje vanzelf beter.