Ellebel schreef:Bij katers worden er oha geen hechtingen geplaatst. Die kunnen ze er dus ook niet uit slopen en dus mag hij rustig een beetje aan de wond likken. Alleen als het heel erg wordt en hij de boel kapot likt moet hij misschien even een broekje aan of kraag om. Overigens worden in de meeste praktijken de poezen tegenwoordig in de huid aan de binnenkant gehecht, dus kunnen zij ook niet bij de hechtingen en hoeven dus geen kraag om.
Meestal zijn ze nog een beetje van slag van de narcose, wacht dus met eten geven tot hij weer helemaal bij is, dit ivm goed kunnen slikken. Vaak zijn ze een beetje misselijk van de narcose en eten dezelfde avond nog niet, is helemaal niet erg, dat komt de volgende dag wel weer.
Leg hem ergens warm neer, maar hoe hem wel in de gaten, soms is het te warm maar zijn ze nog te sloom om weg te lopen. Liever in de buurt blijven dus tot hij weer wat rondscharrelt.
Hou even in de gaten dat evt. andere katen hem niet in elkaar meppen, hij heeft een vreemde `dierenarts` geur bij zich en dat kunnen andere katten niet altijd waarderen.
Sommige dierenartsen doen antibioticumzalf in de castratiewond, in dat geval even een dekentje onder hem leggen want anders is je bank/vloerbedekking 1 grote vette vlek.
Bij twijfel altijd even bellen met de dierenarts voor overleg.
Succes er mee!
Jammer dat ik een jaar geleden nog niet aangemeld was bij bokt, dit berichtje had ik toen erg graag gelezen willen hebben. Wat schrijf jij dat goed zeg, zo begripvol en toch zakelijk, hoe moet ik dat nou uitleggen...
Anyway, vlak voor kerst vorig jaar is mijn katertje (toen 6,5 maand) gecastreerd, hij was naderhand een beetje suffig en voor het eerst van zijn leven kwam hij gezellig naast me liggen op de bank. Sindsdien is hij steeds knuffeliger geworden, en ook rustiger naar de andere kat (jeweetwel-poes) toe. De avond na de castratie kon ik 'm overigens met geen mogelijkheid bij eeeetuhn!!! weghouden, hij heeft veel te veel (voor de situatie) gegeten maar het is er wel in blijven zitten
@ ts: mooi dat 't allemaal goed is gekomen met je kattenventje