wie hebben er allemaal dobermann?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wie hebben er allemaal dobermann?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:15

Moosje schreef:
Welk asiel is dat?

Winschoten.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:17

Wuis schreef:
Moosje schreef:
Welk asiel is dat?

Winschoten.

Op de site staan alleen maar katten en geen honden.
Heb je meer informatie over hem/haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:34

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:39

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:44

Ik ook...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:21

Ik post even in dit topic om het later bij meer tijd bij de lezen. Mijn vriend en ik zijn namelijk echt gek op dobers Lachen

even een linkje voor de belgische bokkers, maar ook eventueel voor de nederlandse, en ik geloof dat er een zustervereniging is in Nederland ook
http://www.dobermannpassion.be

Wij hebben zelf helaas geen Dober (nog niet, wanneer we later tijd en plaats hebben komt die er zeker!). Wel altijd fan van de Dobers in asielen en deze op Dobermannpassion.
Overigens is een paar dagen terug een Dober overleden in het asiel hier dichtbij, gewoon uit verdriet, geen ziekte. Volledig weggekwijnd ondanks veel aandacht van de medewerkers. Het was een prachtige jonge puber ( http://www.dobermannpassion.be/doberman ... Bodhi2.jpg ) maar het heeft helaas niet mogen zijn. Een tweede foto toonde hem volledig uitgemergeld, hij is nog een paar dagen naar een opvanggezin geweest maar het mocht niet baten.

Dobers, en dat is mijn objectieve ervaring (ik ken ontzettend veel asielhonden en ging vroeger vaak wandelen toen ik nog tijd had), doen het zeer slecht in asiels.

Hele fijne foto's zijn er al gepost in het topic. Zitake heeft ook een prachtige Dober (zie haar profiel).

Later lees ik dit topic nog bij, nu helaas een beetje druk met examens Knipoog

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:50

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:24

Dobers, en dat is mijn objectieve ervaring (ik ken ontzettend veel asielhonden en ging vroeger vaak wandelen toen ik nog tijd had), doen het zeer slecht in asiels.

Dat kan wel eens kloppen...onze hond heeft ook dik 2 jaar in het asiel gezeten voordat wij hem meenamen!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 08:16

Mijn kruising dober komt ook uit het asiel. Kwam er helemaal teruggetrokken en met ernstige verlatingsangst vandaan. Ik weet niet of dit aan het asielverblijf gelegen heeft, of aan de vorige eigenaar. Gelukkig is ze nu deels weer bijgedraaid, al zal ze nooit echt zelfverzekerd worden...

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 01:17

shavira schreef:
Ook hier iemand met een kruising benner senner.

leuk!

Wij zijn nu aan het mailen met mensen over een nest...pa= dobberman/benner sennen en ma= amerikaanse bulldog.
Leuk om alvast een foto van deze kruising te zien!
Wie weet...mochten we voor 1 van de pups gaan laat ik hem hier een keertje zien!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:25

essieintown schreef:
shavira schreef:

leuk!

Wij zijn nu aan het mailen met mensen over een nest...pa= dobberman/benner sennen en ma= amerikaanse bulldog.
Leuk om alvast een foto van deze kruising te zien!
Wie weet...mochten we voor 1 van de pups gaan laat ik hem hier een keertje zien!

Dat is ook een aparte mengelmoes Haha! . Nou ik ben benieuwd hoor....Veel mensen op straat vinden onze hond mooi/lief om te zien trouwens..Hij krijgt veel complimenten als we aan het wandelen zijn..(ook is ie een beetje dik geworden na de castratie helaas).
Wel denk ik dat de heuppartij (HD) extra gevoelig is bij deze kruising als ik het zo lees of niet?!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:23

ja klopt, dat vrees ik dus ook!
(alhoewel onze huidige grote hond, ook een grote kruising nooit ergens last van gehad heeft en onze cocker spaniel van een fokker destijds 1 en al ellende was)
Ik denk dat je toch ook een beetje geluk moet hebben.
maar....we zijn met nog een stel aan het mailen Knipoog

ook een kruising ma= labrador x herder
pa = duitse dog x bouvier

ik moet zeggen dat ons dit eigenlijk nog meer bevalt!
(zeker omdat we willen gaan trainen)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:58

shavira schreef:
Het is een echte dober maar met een hoog knuffelgehalte van de benner...
Hij is door de castratie inmiddels een tikkie dikker geworden dan op de foto,maar dan hebben jullie een indicatie van zijn uiterlijk.

Afbeelding

Waar heb je die hond vandaan? Wij zijn ook eens wezen kijken bij kruising Benner/Dober, hebben het uiteindelijk niet gedaan.
We hebben wel twee Dobers, foto's staan in mijn profiel.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:50

Diablo schreef:
shavira schreef:
Het is een echte dober maar met een hoog knuffelgehalte van de benner...
Hij is door de castratie inmiddels een tikkie dikker geworden dan op de foto,maar dan hebben jullie een indicatie van zijn uiterlijk.

Afbeelding

Waar heb je die hond vandaan? Wij zijn ook eens wezen kijken bij kruising Benner/Dober, hebben het uiteindelijk niet gedaan.
We hebben wel twee Dobers, foto's staan in mijn profiel.

We hebben hem uit het dierenasiel in amersfoort. Inmiddels wel weer 6 jaar geleden ongeveer...
Het zou wel toevallig zijn als je net bij onze hond bent wezen kijken toendertijd... Knipoog
En....als het hem wel was...waarom wilden jullie hem niet dan Knipoog ?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:50

De hondjes, waar wij gingen kijken, zaten bij een Doberopvang. Daar zat een verwaarloosde Doberteef, die was gedekt door een Benner. In de opvang heeft ze dus de pups gekregen en daar hebben wij gekeken, toen waren ze net geboren. We hebben het niet gedaan, omdat we toch liever een 'echte' Dobermann wilden.

Hoe oud was jullie hond dan toen hij in het asiel zat?

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:55

Diablo schreef:
De hondjes, waar wij gingen kijken, zaten bij een Doberopvang. Daar zat een verwaarloosde Doberteef, die was gedekt door een Benner. In de opvang heeft ze dus de pups gekregen en daar hebben wij gekeken, toen waren ze net geboren. We hebben het niet gedaan, omdat we toch liever een 'echte' Dobermann wilden.

Hoe oud was jullie hond dan toen hij in het asiel zat?

Het zou hem kunnen zijn geweest als puppie dan misschien...Het asiel vertelde ons dat hij met zijn vader en broer binnengebracht was...(dat was inmiddels alweer dik 2 jaar geleden toendertijd..zolang zat hij in het asiel voordat wij hem mee namen) Het waren zeer agressieve honden. De persoon die ze bracht in het asiel vertelde dat ze als roedel kattenkillers waren...(lekker baasje was dat Huilen )
Het leuke is dat ik nu 2 katten heb en dat het hele killersinstinct eruit is. Hij ligt samen in de mand etc.
Onze hond was toen we hem uit het asiel haalde ongeveer 4 en nu dus ongeveer 10 jaar oud....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:48

Nee Shavira, dan zijn het niet die honden waar wij toen geweest zijn. Dat zal nu een jaar of 4 geleden zijn. Maar wel goed van je dat je jouw hond zo ten goede veranderd hebt!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:56

Wij hebben een "mini" -Dobermann, omdat we niet zo groot wonen, maar dit jaar gaan we verhuizen en hebben we wel meer plek en dan komt er misschien wel een "echte" Dobermann.
Dit is die van ons, 5 jaar oud en maarliefst 4 kilo !!!!! Bloos!
Afbeelding

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:46

Diablo schreef:
Nee Shavira, dan zijn het niet die honden waar wij toen geweest zijn. Dat zal nu een jaar of 4 geleden zijn. Maar wel goed van je dat je jouw hond zo ten goede veranderd hebt!

Ooooh helaas..ik had graag wat meer geweten van voordat hij bij ons kwam...nou ja..de kans was ook wel heel klein natuurlijk Tong uitsteken

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:47

darwin schreef:
Wij hebben een "mini" -Dobermann, omdat we niet zo groot wonen, maar dit jaar gaan we verhuizen en hebben we wel meer plek en dan komt er misschien wel een "echte" Dobermann.
Dit is die van ons, 5 jaar oud en maarliefst 4 kilo !!!!! Bloos!
Afbeelding

Alleen de aftekeningen kloppen,maar verder is het toch echt een heel ander hondje Bloos Haha!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:25

Ik heb ook een dober gehad, Vasco van Mooi Oavelt heb ik helaas alweer dik 3 jaar geleden in moeten laten slapen hij had het aan zijn hart en is 9 jaar geworden. Vader van Vasco is Graaf Bronco van Neerlands Stam, en de moeder Jura Coco van Mooi Oavelte.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:59

ik heb ook n dwerg pincher gehad kun je niet vergelijken met n dober hahaha
ook heb ik n kruising dober gehad uit t asiel in stadskanaal als opvanger voordat hij n nieuwe baas kreeg super leuke reu kon hem zelf niet houden vond ik wel jammer maar ja zo hoefde hij niet in t asiel te wachten op n nieuwe baas

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:49

Die kruising met Berner Sennen is mooi zeg!! Lachen HD zal inderdaad wel iets meer zijn daar... Moet je ook een beetje geluk in hebben indien je de ouders niet kent. Echt een mooi diertje Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:39

wij hebben een dobermannetje
53 kg 74cm hoog hij denkt echter dat het een schot hondje is
beetje groot lomp en vooral dom maar uber goedzak
was ruim 4 toen we m kregen
Afbeelding
Afbeelding

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:12

Ja, Chico heb ik live mogen aanschouwen en dat is echt een lieve hond!