vorige bewoner dumpt kat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

Re: vorige bewoner dumpt kat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 19:25

tja een kat opzig is niet duur. maar de castratie entingen en eventuele dierenarts kosten zijn wel wat duur. ik heb al 2 paarden een hond en 2 cavia's.
dus adopteren is zeker geen optie

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:29

als adopteren niet kan, dan zal ik er als ik jou was snel een andere plek voor zoeken,
dat arme dier zit daar wel voor zijn huis, hij weet ja ook niet beter..
en het is hartstikke koud.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:34

roylinde schreef:
hoi,
we zijn zaterdag in ons nieuwe huisje komen wonen.
en de vorige bewoner had nog wat spulletjes laten staan, wij hebben dus gebeld met de vorige bewoner en hij zou onder andere zijn kano (die stond nog in de tuin) op halen.
zo gezegt zo gedaan. kano op gehaald, wij kwamen er alleen achter dat hij ook zijn kat (on gecastreerde kater) gewoon heeft "gedumpt" het dier kan wel bij een paar huizen verder op naar binnen om te eten, en de beste man heeft wel wat voer gedumpt bij hun "ik breng hem morgen naar het asiel" zegt hij elke dag....
het is inmiddels maandag (tja nacht inmiddels Tong uitsteken ) en het arme dier wil nog steeds zijn (dus nu ons) huis in Ach gut
ik zou graag zeggen van geef maar hier, maar hij is niet gecastreerd en ik wil gewoon goed na denken voor ik een dier aanschaf.
ik vind het rond uit schandalig. het arme dier ....
hij heeft ons dus ook verteld dat hij hem naar het asiel zou brengen maar ik heb er nu niet echt vertrouwen meer in.

kan ik niet iets doen voor het arme dier?
ik zat al te denken aan de dierenambulance bellen, maar dan zeggen ze vast dat het onze kat is...
tja als hij van ons zou zijn zou hij geholpen zijn en lekker binnen zitten nu.... maar ik heb al zo veel dieren Ach gut

voel me schuldig...

Dus jij laat hem niet binnen en in de koude zitten ?. Hoop maar dat ik het niet goed begrijp maar anders zou ik me maar schuldig gaan voelen als ik jou was....

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:36

twister42 schreef:
xxJacqyxx schreef:
Verward Dan kan je toch ook even met hem naar het DA gaan?

ja das leuk zit je gelijk aan de kosten vast, daarnaast ik zou graag mijn eigen beest uitkiezen en misschien is het wel helemaal geen leuke kat.
tja ik denk zelf dat je het beste de dierenambulance kan bellen, uitleggen dat je er pas woont en de vorige eigenaar zijn kat heeft laten lopen, gebeurd veel vaker dan we denken hoor, het is zielig voor de kat zeker met dit weer,

daarnaast moet je je ook realiseren dat de kat nog steeds denk dat het zijn huis is, wat gaat hij van al die andere dieren denken die jij hebt meegenomen? het is nog steeds een kater die zijn terrein zal willen beschermen.

moeilijk moeilijk

Het is duidelijk: jij neem een dier voor JEZELF en niet mede voor het DIER !

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:37

@ lodo: Ik zou de rest van het topic maar eens goed doorlezen als ik jou was....

En misschien iets vriendelijker reageren? Ts doet haar best om een oplossing te vinden voor de kat, terwijl het niet een haar kat is.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:43

ik werk zelf voor de dierenambulance .
En we hebbben best vak van dit soort siuaties hoor .
Mensen verhuizen en hebben geen zin meer in huisdieren en laten ze gewoon lopen .
wij halen deze beestjes gewoonlijk gewoon op hoor en brengen ze naar het dierentehuis .
Als je dan evt adres of telefoon nr hebt van de eigenaar krijgt die de rekening gepresenteerd zowiezo van ons en van dierentehuis vaak ook .
Dus ik zou toch de dierenambulance bellen .
Zo druk is het nu toch meestal niet en ze zullen je echt helpen en voornamelijk het arme dier wat achter gelaten is .

succes ermee .

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:47

Elaine schreef:
@ lodo: Ik zou de rest van het topic maar eens goed doorlezen als ik jou was....

En misschien iets vriendelijker reageren? Ts doet haar best om een oplossing te vinden voor de kat, terwijl het niet een haar kat is.

Pardon ?!. Houd jij je wijsvingertje maar even in je zak. Ieder mag zijn/haar eigen mening hebben. Ik vind dat TS meteen wat moet ondernemen. Dan maar een paar nachtjes het dier opvangen maar zeker niet buiten in het ongewisse laten rondlopen. Dit vind ik echt niet kunnen.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:46

Nou, nou, je hoeft niet zo gefrustreerd te reageren
Dat beestje krijgt voldoende te eten en te drinken en zoekt ergens wel een plekje om te schuilen. Het is niet ziek of niet mager en katten zijn echt niet van suiker dus van een paar nachtjes buiten zijn wordt hij ook niet minder. Ondertussen doet TS er alles aan om de eigenaar aan te sporen hem naar het asiel te brengen. Ze wil hem ook niet zelf in huis hebben aangezien ze meer dieren heeft en het beestje ook nog eens ongecastreerd is.

Dus ik denk dat JIJ beter je wijsvingertje in je zak kan houden...

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:49

sorrie maar je kunt nu mij wel aanvallen, maar ik heb direct geinfomreerd bij de vorige bewoner en de buren hoor.
nu kan je wel zeggen van je neemt jezelf voor dieren, maar dat vind ik écht onterecht! als ik geen geld heb om voor een dier te zorgen... dan kan ik wel leuk zeggen doe maar maar dan kan hij beter naar een ander plekje.
voor de kat wordt wel gezorgt, hij kan eten en naar binnen.. de buren hebben meerdere katten en zorgde voorheen vaker voor deze. dus écht op straat staat het diertje gelukkig niet.
anders had ik al echt wel eerder hem persoonlijk naar het asiel gebracht ofzo hoor.

ik vind het wel wat kort door de bocht,

dus ik vind juist dat ik mijn best doe, en niet andersom Nagelbijten / Gniffelen
ik kon het ook negeren en doen alsof mijn neus bloed, dus Slapen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:24

lodo schreef:
[***] schreef:

Pardon ?!. Houd jij je wijsvingertje maar even in je zak. Ieder mag zijn/haar eigen mening hebben. Ik vind dat TS meteen wat moet ondernemen. Dan maar een paar nachtjes het dier opvangen maar zeker niet buiten in het ongewisse laten rondlopen. Dit vind ik echt niet kunnen.

Ik reageerde precies zoals jij tegen de TS reageerde. Met je 'Als ik jou was....'

Natuurlijk mag je je mening hebben, maar de manier waarop je je mening presenteert kan een heleboel verschil maken. En als je die kat binnen gaat nemen en over een week weer wegdoet weet het beestje het ook niet meer.
Het is in theorie niet eens haar zorg, maar ze maakt zich er wel zorgen over.

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die zich niet zouden bekommeren om het beestje dan andersom!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:55

Wat de rest van de wereld doet zou mij een zorg zijn.. Het vriest buiten, hier ligt een laag sneeuw en de betreffende kat heeft geen warm mandje meer..

Waarom twijfelen en aarzelen. Breng dat beestje gewoon naar het asiel en geef de gegevens van de eigenlijke eigenaar door.. Kat blij en zo Vork

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:57

Ik zou me niet kunnen voorstellen dat dier niet te nemen. ik zou hem echt in huis nemen, meteen! ik heb er al 5 maar oké. als dat arme beestje in een asiel beland.. ik zou idd ook de kosten van de castratie aan de eigenaar geven en dan dat beestje een fijn thuis geven Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 18:23

goed nieuws, de kat is na aandringen van de hele buurt naar het asiel gebracht.
dus het " probleem" is opgelost, nu wordt hij gecastreerd en hij krijgt vast snel een nieuw baasje.
die er zelf voor kiest om een kat te nemen.

Lachen eind goed al goed

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:24

gelukkig Haha!