Hoevaak loop jij met je hond en hoe lang per keer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Hoevaak loop jij met je hond en hoe lang per keer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:18

bromfiets schreef:
Onze hand gooien we gewoon de tuin in als hij bij de deur zit en hij moet zichzelf maar vermaken Haha! Alleen Zijn behoefte doet hij alleen als we kijken Gestoord Daarom wandelen we een keer of 3 à 4 per dag mee.

hmm persoonlijk beetje apart.. je laat een hond toch niet alleen uit om te plassen.. ook het rennen, spelen en wandelen opzich vinden honden heerlijk.. beetje vreemd dat hij 'zichzelf maar moet vermake'

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:21

ik heb een mechelse herder van 3 jaar met adhd
s morgens neem ik haar naast de fiets mee naar mijn paard,7km en weer terug 7 km is ong 2x 20 min
na het middsgeten ga ik nog een rondje met de fiets 10 min en even spelen met een stok oid,zoekt ze zelf wel
vaak neem ik haar smiddags even mee naar de kroeg,koekjes en worst eten Knipoog
en s avonds nog een keer een stukje vlak bij huis 10 min
in het weekend gaan we vaak een uur lopen in het bos of op het strand

hond krijgt een kilo(biksschep) brok per dag en vlees met diner/brood/rijst

door de adhd word ze snel mager,dus het is wel aanvoeren,maar ze ziet er nu goed uit

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:22

wij laten onze hond overigens ong. om de drie uur uit, tijd verschilt. sochtends en voor t slapen gaan maarn klein rondje. maar toch wel paar keer in de week lekker naar het bos, lekker renne met andere honde of met zijn bal Lachen . en mijn moeder zit nu met der rug thuis, dus die gaat elke dag even lekker met hem naar het bos, lekker renne Lachen

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:23

Wat lopen sommigen van jullie veel!!
Ik doe smorgens een rondje met de fiets van zo´n 20 minuten
Tussen de middag door de weeks drie kwartier
Terug van werk zo´n 30 minuten en dan ´s avonds nog zo´n 10 minuten voor het slapen gaan.
Dat kost mij al een hoop moeite naast werk en paard (honden mogen niet los op het erf bij ons)

In het weekend doe ik het soms maar 3 keer. Maar dan loop ik smorgens een half uur en tussen de middag 1 1-2 tot 2 uur met ze. Dan gaan ze er alleen savonds nog even uit.
Ze lopen bijna altijd los en kunnen dus rennen zoveel als ze willen.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:25

Wij wandelen bijna nooit met de hond.
1 keer in de 2 weken of zo.
Dan nemen we hem mee naar een gebied in de buurt.
Voor de rest loopt hij altijd los op het bedrijf (boerderij)
Zijn beweging krijgt hij wel. Hij heeft hier vaste plekken voor zijn behoefte.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:26

[quote="Lusitano"]Wat lopen sommigen van jullie veel!!
Ik doe smorgens een rondje met de fiets van zo´n 20 minuten
Tussen de middag door de weeks drie kwartier
Terug van werk zo´n 30 minuten en dan ´s avonds nog zo´n 10 minuten voor het slapen gaan.
Dat kost mij al een hoop moeite naast werk en paard (honden mogen niet los op het erf bij ons)

In het weekend doe ik het soms maar 3 keer. Maar dan loop ik smorgens een half uur en tussen de middag 1 1-2 tot 2 uur met ze. Dan gaan ze er alleen savonds nog even uit.
Ze lopen bijna altijd los en kunnen dus rennen zoveel als ze willen.[/quote]

Dat is OOk heel belangrijk. onze hond luisterd nog niet goed genoeg voor los met wandele. daarom is het gewone wandele bij mij ook echt voor het poepen en plasse, en dan kanie lekker in het bos renne en gek doen Lachen . als hij bij jou gewoon los loopt en kan renne alsie wil dan zal hij zich goed genoeg vermake!

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:29

mijn hondje (kruising jack en boerenfox) is nu een half jaar. zijn dag ziet er zo uit:

wordt wakker om half 10 : ga dan ong. 10 min. lopen met hem (los) dan gaan we naar de zaak (mag hij mee) gaat hij slapen van 10 tot 13 uur dan gaan we weer wandelen ong. 5 min.
vervolgens gaan we naar de paarden daar loopt hij voor 2 uur te revotten. daarna gaat hij slapen..
na het eten uurtje of half 8 gaan we meestal ergens naar toe dus doet hij onderweg naar visite enz. zijn behoefte.
in het weekend gaan we altijd een lang stuk wandelen op strand of bos. of als het niet gaat gaat loopt hij de hele dag bij de paarden///

de hond loopt ook altijd los behalve met overstekken bij de weg.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:32

met de jack gaan we vier keer op een dag een half uur en 2 keer ongeveer een kwartiertje.
(hij is een jaar of 4 zeggen ze Lachen )

met de labrador gaan we nog niet zo vaak, das nog een pupje van 12 weken, maar hij is wel heeeeeeeel vaak in de achtertuin Knipoog

in het weekend gaan we trouwens wel vaak "echt" aan de wandel en dan gaat de jack uiteraard mee Ja

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:34

@miranda85 dat ziet er fijn uit zo een dag voor je hondje! mijne gaat ook overal mee naar toe.... echt heerlijk tis echt een vriend(in)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:40

bergkraai schreef:
wij laten ze 3 keer per dag uit.. sochtend rond een uur of half 9 half uurtje, smiddags rond uur of 1 ook half uurtje... en vervolgens rond een uur of half 7 nog een half uur.. Vroeger lieten we ze langer uit, maar ze worden oud!

Heb je wel in de gaten dat jullie hond 14 uur zijn behoeftes moet ophouden na de laatste ronde???

Dat vind ik echt niet kunnen

Ik ga 's morgens een half uur waarbij hij los loopt en lekker aan het ravotten is.
Na het werk nog een half uur tot 45 min met een balletje (en geloof me daarna is hij bek af Haha! )
En 's avonds rond een uur of 23 a 24 nog eens 20 min.
's Weekends neem ik hem mee naar de bossen hier achter, en kan hij naar hartelust spelen, rennen en moe worden Haha!

Ik ben vrijgezel en werk hele dagen, daarbij heb ik ook nog de verzorging en het rijden (endurance) van een van mijn paarden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:41

Femi (Rhodesian Ridgeback) gaat 's ochtends eerst blokje om. Dit duurt zo'n 10 minuten.
Dan gaat ze mee naar de winkel, al waar ze de hele dag achter klanten aanhobbelt Haha!
Tussendoor doet ze rond het middaguur ff snel een plasje op het zand naast de winkel.
's Avonds idem, dan mee naar huis, eten en weer klein rondje.
Vervolgens valt ze in een diepe, diepe slaap en om half 11 wandel ik zo'n half uur/drie kwartier met 'r.

In het weekend, wanneer de winkel dicht is, wandel ik vaak een flink uur met 'r overdag en verder worden de normale rondes wat uitgebreider (dus 3 keer half uurtje).

Als het lekkerder weer is gaan we regelmatig naar bos of strand.

Edit: Femi loopt, muv nu ivm loopsheid, altijd los bij mij.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:46

Wij laten ze 4x daags ongeveer 10min uit. Dan nog af en toe mee naar de wei of anders spelen op een veld hier in de buurt. Onze ex-zwerver kan eigenlijk alleen los als het erg vertrouwd is, dus alleen in de wei of ergens in een bos, dat is wel erg jammer. Verder 1x in de week mee naar de hondenschool en daar kunnen ze voor en na de les ook 10minuutjes lekker ravotten met de andere honden Lachen
Met de jongste hond speel ik in huis dagelijks wel een keer met de bal, verder spelen ze samen af en toe wat of met de katten.

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:20

stoere schreef:
@miranda85 dat ziet er fijn uit zo een dag voor je hondje! mijne gaat ook overal mee naar toe.... echt heerlijk tis echt een vriend(in)

alleen het probleem is dat ik hem niet alleen kan laten want dan sloopt hij alles. gelukkig kan hij altijd mee en hebben we genoeg oppas die hij ookm geweldig vind

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:16

Wisselt bij ons per dag en per hond.

Door de week gaan ze s ochtends rond 5 uur een kwartier uit los. Dan afhankelijk of ik naar mijn knollie ga nog 2 keer naar het bos (voor en na knollie) los. De tijd wisselt nogal dan. Of een stuk wandelen of met een stok gooien tot te goed moe zijn.

S avonds 2 keer los of wat korter of we gaan ene lekker stuk over de dijk met ze. laatste keer vaak rond een uur of 10.

Ga ik niet naar knollie en het weer is mooi ga ik met de scootmobiel een heel stuk. Dan of los of vast voor een km of 10. Dat komt dan ipv de 2 keer in het bos. In het weekend gaan we vaak lang naar het bos wandelen. Daarnaast gaat 1 en soms 2 mee met hardlopen. de langere stukken tot 42 km gaat een mee, bij de kortere stukken(een uur interval training gaat de 2e ook mee) dat is dan 10 tot 12 km.

Maar soms als ik niet lekekr ben gaan ze ovedag minder uit, maar ze kunnen altijd in de tuin en dan ga ik gooien met bal of flostouw. Beiden zijn nu rond de 10 jaar oud. En ook onze russel van 13,5 liep haar rondjes nog gewoon mee. Tot een jaar geleden ook met hardlopen tot 20 km nog.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:25

Ik ben zo goed als "opgegroeid" met de hond van mijn tante en oom. Zij liepen altijd elke dag 4 keer per dag met de hond (Duitse Herder). 's Ochtends vroeg, tussen de middag (rond 12.00 - 13.00 uur), eind van de middag (rond 16.00 uur), en 's avonds laat (rond 22.00 - 23.00 uur).
's Ochtends en 's avonds liep je vaak een klein rondje (a 30 min) en tussen de middag maakte je vaak een groot rondje of ging je naar het bos.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:27

Ik liet vroeger als klein meisje alle honden uit de buurt uit, meestal was ik dan echt dik 3 uur weg met ze rennen en spelen Clown

Maarja, daar heb ik nu geen tijd voor maar heb zelf dan ook geen hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:31

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:21

assie schreef:
Diamante schreef:
Gaat ht nu voornamelijk over grote honden??
Als ik met mijn hondje een uur wandel (kruising chihuahua) is ze echt bek af ...

Wat triest Verdrietig . Ik ken genoeg chihuahua's die uren mee lopen. Weliswaar met een iets trager tempo dan de grote monsters, maar dat is goed op te lossen door trager te lopen.

Mijn hond is ook maar een klein mormel, hij houdt de groters ook niet zo goed bij als ze weer eens gaan racen, maar hij is slim genoeg om dan de binnenbochten te pakken Haha! . Hij kan dus ook gerust úren mee rennen door het bos. Daarna is ie wel moe, maar ach... da's goed voor hem. Er is nog nooit iemand doodgegaan van moeheid Knipoog

mm scheelt ht miss dat ze dan wel echt op ren tempo meeloopt meestal...
doet ze bijna altijd, vind ze heerlijk dat springen...
(dan maar wat vaker 20 minuutjes, ook lekker Knipoog )

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:31

Ongeveer 4-5 keer per dan waarvan één lange wandeling van ongeveer een uur. Soms langer, soms korter. Voor mijn jongste hondje neem ik vaak een bal mee zodat ze nog even extra kan rennen. Anders is ze echt niet moe daarna Haha!
Ze spelen hier trouwens ook nog vaak thuis. Dan rennen ze de hele huiskamer door.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:52

2 puppen, 1 van 11 maanden en 1 van 9 maanden:

's Ochtends 15/20 minuten
's Middags half uurtje
Na het eten half uurtje/ 3 kwartier
's avonds rond 11 uur / half 12 20 minuten.

Tussendoor spelen ze vaak nog alles bij elkaar een uur in de tuin. In het weekend of op vrije dagen zijn we vaak 1,5 uur in het recreatiegebied, de dijk of het strand waar ze lekker los kunnen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:57

Ik heb een blind Boerenfoxje van 9 en een Podenco Ibicenco van 1,5 uit Spanje, en we wonen in een heel bosrijk gebied.
Dwz; de bossen liggen achter de huizen Haha!
We lopen 4x per dag met ze, steeds een halfuur tot een uur, soms langer.
Alleen om 23.00 is het even snel, 10 minuutjes of een kwartier.

1x smorgens om half 8
1x smiddags om 12/ 1 uur
1x smiddags om 4 uur (wintertijd) of half 6 (zomertijd)
1x om 23.00 uur.

De kleine wil niet meer zo spelen, alleen nog wel eens hard rennen, en de grote weet zichzelf prima te vermaken met andere honden, stokken, vogels en mountainbikers Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:02

Me ouders lopen 5x per dag met hem, Tervuerense Herder.

1x smorgens vroeg, ff kwartiertje
1x smorgens, uur
1x smiddags, 1 tot 2 uur
1x savonds, uur
1x savonds voor het naar bed gaan, kwartiertje

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:07

2x per dag

smorgens een halfuur, en dan loopt hij de hele tijd los en rent hij erop los Clown
savonds kwatier/20 minuten. Dan loopt hij gedeeltelijk vast en gedeeltelijk los.

Tussen de middag spelen we wat. Onze hond is dit zo gewend omdat dat eerder moest. ( ouders werken en wij naar school) en houd zijn behoeften op. Als hij echt zeurt gaan we er eerder mee lopen. Hij geeft aan wanneer hij echt nodig moet.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:18

Wij hebben twee honden. Een herder Rhodi met gedragsproblemen van bijna 4, en een frans bulletje Branco die straks 3 jaar word.

Vanwege Rhodi's problemen krijgen ze aangepaste beweging en blijven ze ook regelmatig in eigen tuin om teveel stress te voorkomen.

'S Morgens even gauw naar buiten, de tuin in en een plasje doen. (Branco doet dan ook vaak zijn grote boodschap, lang leve zakjes he?) Ongeveer 10 minuutjes dus.

'S Middags is het speeltijd! In ieder geval 30 minuten, vaak langer, gewoon even lekker RENNEN, spelen en ravotten... Gek doen! Haha! Uiteraard in eigen tuin vanwege Rhodi. (Rhodi doet dan meestal zijn grote boodschap)
Als de baas thuis is, doen we soms ter afwisseling een langere wandeling van 30 min - 45 min.

Rond 7 uur is het óf nogmaals even lekker rennen en spelen, OF een wandelingetje. Gemiddeld ongev. 20 minuten.

'S Avonds voor het slapengaan lopen we nog even een blokje van ongev. 10-15 minuutjes.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:20

Zo ik vin d 6x erg veel moet ik zeggen.
Met onze hond lopen we gemiddeld 3x (hij is nog een pup, 6 mnden).
De 1e wandeling en de laatste vaak 10 min, en de middagwandeling, als we tijd hebben, lopen we lekker een half uurtje op een grote hondenuitlaatplek waar we met de auto heen gaan.
De andere 2 keren in het kleine parkje achter.