Nieuwe aanwinst: Kakariki

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Nieuwe aanwinst: Kakariki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:58

2 weken oud vind ik ook veel te vroeg, onverantwoordelijk van de kweker, en spelen met het leven van een dier, maar goed daar gaat het topic niet over Lachen

Ik vind Rikki heel erg bij dit kleintje passen Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:35

Mossel; je mag zeggen wat je wilt, maar ik ben zélf kweker en weet dus uitstekend waarover ik het heb.

Ik ga me verder terugtrekken uit dit topic... iemand die bewust een 2 weken oud kuiken uit het nest scheurt, (een pasgeboren valkparkiet is nl. nog niet meer dan een embryo) is in mijn ogen een dierenbeul. Dit heeft niets meer met dierenliefhebberij te maken, maar met pure egoisme. Het is hetzelfde als een kindje met 7 maanden geboren laten worden omdat moedersch niet langer kan wachten... met alle gevolgen van dien.

Kennelijk weet TS ook niet dat een twee weken oud jong amper overlevingskans heeft met handopfok, hoeveel ervaring je ook hebt. Yellow leeft dus nog door stinkende MAZZEL en niets anders. Met vaardigheid en verstand heeft het niets te maken. Integendeel zelfs, als je bewust ervoor kiest!!

Ik ben blij dat alles zo goed is afgelopen en ik hoop dat de kakariki ook gezond opgroeid.
Verder wens ik je heel veel wijsheid toe voor de toekomst...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:39

Hij ziet er op dit moment echt niet uit, maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Rikki vindt ik idd een passende naam.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 00:44

Nakisha schreef:
Mossel; je mag zeggen wat je wilt, maar ik ben zélf kweker en weet dus uitstekend waarover ik het heb.

Ik ga me verder terugtrekken uit dit topic... iemand die bewust een 2 weken oud kuiken uit het nest scheurt, (een pasgeboren valkparkiet is nl. nog niet meer dan een embryo) is in mijn ogen een dierenbeul. Dit heeft niets meer met dierenliefhebberij te maken, maar met pure egoisme. Het is hetzelfde als een kindje met 7 maanden geboren laten worden omdat moedersch niet langer kan wachten... met alle gevolgen van dien.

Kennelijk weet TS ook niet dat een twee weken oud jong amper overlevingskans heeft met handopfok, hoeveel ervaring je ook hebt. Yellow leeft dus nog door stinkende MAZZEL en niets anders. Met vaardigheid en verstand heeft het niets te maken. Integendeel zelfs, als je bewust ervoor kiest!!

Ik ben blij dat alles zo goed is afgelopen en ik hoop dat de kakariki ook gezond opgroeid.

Als eerste, ik heb haar niet uit een nest gehaald!! En ik was niet degene die erom had gevraagd om haar uit het nest te halen!
Ten 2e, qua overlevingskans wist ik dat het minimaal was! Maar ze had het gered!
Ten 3e, Yellow leeft ondertussen dus niet meer..

Houd dus aub op met oordelen. Jij kan misschien een kweker zijn, maar je weet niet hoe en wat ik met mijn dieren omga! En niemand hoeft mij te vertellen hoe ik met mijn dieren om moet gaan!! Ik weet wat ik doe, ik heb de wijsheid ervoor, dus heb verder wijsheid niet nodig qua dat opzichte Lachen
Maar verder gaat dit niet over dat ik me vroegere valkje te jong had gekocht!
Gaat hier over een kakariki! Waarbij ik trouwens ook niet aan de kweker heb gevraagd of ze hem al uit het nest wou halen Lachen (ff voor de duidelijkheid, voordat er weer geschreeuwd wordt dat ik 1 of andere beulert ben die beebs bij hun mama vandaan ruk Lachen )

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:53

Nakisha schreef:

Kan zo zijn dat je een kweker bent maar daar heb ik en heeft lin niks mee te maken, ik ken haar persoonlijk ik weet hoe ze er mee omgaat, ze heeft er niet om gevraagd het beestje uit het nest te halen, en het is ook geen egoisme van haar, het is het egoisme van de kweker, en dat zij toevalig dat beestje gekocht heeft, heeft er niets mee te maken, als zij m niet had gekocht had, had misschien iemand anders zonder ervaring misschien wel gekocht. Maargoed einde discussie te jong of niet, want daar gaat dit topic niet over

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:54

Citaat:
ze heeft er niet om gevraagd het beestje uit het nest te halen

Dan toch nog even terug.

Allereerst had ik begrepen dat het ''bewust'' gekozen was, dus ging ik ervan uit dat dit een bewuste keuze van háár was. Bij deze dus sorry daarvoor.

Maar dan nog. Door daar te kopen, houd je dit soort praktijken wel in stand. Net als broodfok bij honden. Bezint toch eer ge begint...

Ik neem aan dat TS echt het beste met haar dieren voor heeft, maar ik hoop ook dat ze in de toekomst wijzer is en niet meer kiest voor een papjong.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:47

als zij het beestje niet had gekocht deed iemand anders het wel

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 03:06

Nakisha schreef:
Citaat:
ze heeft er niet om gevraagd het beestje uit het nest te halen

Dan toch nog even terug.

Allereerst had ik begrepen dat het ''bewust'' gekozen was, dus ging ik ervan uit dat dit een bewuste keuze van háár was. Bij deze dus sorry daarvoor.

Maar dan nog. Door daar te kopen, houd je dit soort praktijken wel in stand. Net als broodfok bij honden. Bezint toch eer ge begint...

Ik neem aan dat TS echt het beste met haar dieren voor heeft, maar ik hoop ook dat ze in de toekomst wijzer is en niet meer kiest voor een papjong.

Met dat ik er bewust voor had gekozen, bedoelde ik ermee dat ik bewust zo'n beeb kocht, maar indd niet dat ik erom gevraagd zou hebben dat ze de jong uit het nest zouden halen! In deze beide gevallen was het al gebeurd!
En ik weet zeker dat ik in de toekomst, als ik ooit weer een vogel zou kopen weer een papjong zou zijn!
Je houdt het toch niet tegen dat mensen dieren te jong uit het nest halen! En bij mij is er nog een papjong overleden waarvan ik inzag dat hij/zij het zou halen!

Zelfs 1tje die ik van 5 dagen met de hand verder heb opgevoed had het gehaald! (grasparkietje was bij ons op zolder uit het nest verstoten)
Dat dinkie zit nu ookal weer bijna 4,5jr in de voilere.
Maar heb ook wel eens gehad als er boven 1 weer verstoten was, dat ik geprobeerd heb die op te voeden dat het niet lukte!

Het hoeft niet altijd fout te gaan. Ik weet waar ik mee bezig ben! Ik heb de tijd en aandacht ervoor! Het zal best wel mis kunnen gaan! Geef ik je totaal geen ongelijk in! Knipoog

Ik weet de afkeer van veel mensen over zulke kleintjes! En ik snap het ook erg goed Ja
Maar zelf vind ik het een grote uitdaging, en heb erg veel genot van de kleintjes! Is indd ook wel wat egoistisch wat je in 1 van je berichten hebt gezegd! Maar wil niks liever dan een goede toekomst voor mijn dieren! En tot zover lukt het aardig!

Ik ben harstikke blij dat ik van Yellow heb mogen genieten! Dat was echt mijn beebs! En mis haar ook ontzettend! Zou het echt zo over willen doen! Mja dat zit er jammergenoeg niet in! Als het kon had ik geprobeerd vorige week donderdag te voorkomen!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:05

GEWELDIG!! Heb er zelf ook een beneden zitten precies hetzelfde als de jouwe.. De mijne kan al koekiej zeggen Nagelbijten / Gniffelen Veel plezier er nog mee!!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 01:06

Hahaha ik zit te wachten wanneer ze begint te praten!
Hoe oud is die van jou? En sinds wanneer zegt ze het?
Maar zijn echt schitterende dieren! Vrijdag komen er nieuwe foto's, ze begint namelijk al echt volwassen te worden!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:13

die van mij is nu anderhalf jaar ofzo! Gewoon heel vaak het woord zeggen wat tiej moet leren.. en het duurt ff... hij begon het iets van half jaar geleden te zeggen Ja Toen kwam ik op het idee om koekiej aan te leren bij hem Nagelbijten / Gniffelen Maarja wacht maar af.. Ik kwam toen in de ochtend beneden en stond in de keuken en opeens zei die het! Haha heb het ook opgenomen met mn telefoon en alles echt een gaaf moment was dat Nagelbijten / Gniffelen net alsof je kind leert praten Tong uitsteken
Ik vindt het echt zulke leuke beesten Ja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 03:23

Mijn valkparkiet praat al 19 woorden Haha! Het ligt er maar net aan hoeveel tijd je er in steekt Ja

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 04:44

Wat een scheetje, echt een leukerd. Veel plezier ermee!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 19:19

Cayenne schreef:
Mijn valkparkiet praat al 19 woorden Haha! Het ligt er maar net aan hoeveel tijd je er in steekt Ja

Heb je een heel goed punt Ja
Probeer ook zoveel mogelijk tijd in haar te steken! Maar komt denk ik wel in orde!