Ik vind Rikki heel erg bij dit kleintje passen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nakisha schreef:Mossel; je mag zeggen wat je wilt, maar ik ben zélf kweker en weet dus uitstekend waarover ik het heb.
Ik ga me verder terugtrekken uit dit topic... iemand die bewust een 2 weken oud kuiken uit het nest scheurt, (een pasgeboren valkparkiet is nl. nog niet meer dan een embryo) is in mijn ogen een dierenbeul. Dit heeft niets meer met dierenliefhebberij te maken, maar met pure egoisme. Het is hetzelfde als een kindje met 7 maanden geboren laten worden omdat moedersch niet langer kan wachten... met alle gevolgen van dien.
Kennelijk weet TS ook niet dat een twee weken oud jong amper overlevingskans heeft met handopfok, hoeveel ervaring je ook hebt. Yellow leeft dus nog door stinkende MAZZEL en niets anders. Met vaardigheid en verstand heeft het niets te maken. Integendeel zelfs, als je bewust ervoor kiest!!
Ik ben blij dat alles zo goed is afgelopen en ik hoop dat de kakariki ook gezond opgroeid.
Verder wens ik je heel veel wijsheid toe voor de toekomst...
Nakisha schreef:Mossel; je mag zeggen wat je wilt, maar ik ben zélf kweker en weet dus uitstekend waarover ik het heb.
Ik ga me verder terugtrekken uit dit topic... iemand die bewust een 2 weken oud kuiken uit het nest scheurt, (een pasgeboren valkparkiet is nl. nog niet meer dan een embryo) is in mijn ogen een dierenbeul. Dit heeft niets meer met dierenliefhebberij te maken, maar met pure egoisme. Het is hetzelfde als een kindje met 7 maanden geboren laten worden omdat moedersch niet langer kan wachten... met alle gevolgen van dien.
Kennelijk weet TS ook niet dat een twee weken oud jong amper overlevingskans heeft met handopfok, hoeveel ervaring je ook hebt. Yellow leeft dus nog door stinkende MAZZEL en niets anders. Met vaardigheid en verstand heeft het niets te maken. Integendeel zelfs, als je bewust ervoor kiest!!
Ik ben blij dat alles zo goed is afgelopen en ik hoop dat de kakariki ook gezond opgroeid.
Verder wens ik je heel veel wijsheid toe voor de toekomst...
Citaat:ze heeft er niet om gevraagd het beestje uit het nest te halen
Nakisha schreef:Citaat:ze heeft er niet om gevraagd het beestje uit het nest te halen
Dan toch nog even terug.
Allereerst had ik begrepen dat het ''bewust'' gekozen was, dus ging ik ervan uit dat dit een bewuste keuze van háár was. Bij deze dus sorry daarvoor.
Maar dan nog. Door daar te kopen, houd je dit soort praktijken wel in stand. Net als broodfok bij honden. Bezint toch eer ge begint...
Ik neem aan dat TS echt het beste met haar dieren voor heeft, maar ik hoop ook dat ze in de toekomst wijzer is en niet meer kiest voor een papjong.
Cayenne schreef:Mijn valkparkiet praat al 19 woordenHet ligt er maar net aan hoeveel tijd je er in steekt