Dat is toch een schat

Maargoed, 't is een kruising dus ik zou niet weten of dit gedrag voor een of ander ras een beetje typisch is zeg maar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilzjuh schreef:Ik heb een Shetland Sheepdog ([BB-ITP] Sheltie puppy Cassarah al iets minder puppy.).
Ze is erg lief en trouw. En behoorlijk waaks, als er iemand aankomt gaat ze behoorlijk tekeer, maar zodra diegene binnen is knuffelt ze ze plat.
Nu zijn Shelties wel hondjes met een gebruiksaanwijzing (is mij verteld, alleen die van mij zal dan wel een uitzondering op de regel zijn want ze is absoluut niet terughoudend en is dól op kinderen, alleen is ze wel behoorlijk eenkennig in de zin van; naar mij luistert ze, maar naar anderen niet).
Shelties zijn erg actief, maar ze zijn makkelijker dan bijvoorbeeld een Border Collie (deze laatste wordt nogal eens onderschat hoeveel werk ze nodig hebben en mensen hebben daar dan ook vaak een "probleemhond" aan omdat je ze écht bezig moet houden). Bij een Sheltie is dit veel minder het geval.
Persoonlijk vind ik het dan ook echt geweldige hondjes.Ze leren súpersnel, zijn actief, maar niet té actief en ze hebben een erge "will to please".
Mijn moeder heeft nog een Griekse vuilnisbak van de straat, deze is absoluut niet waaks, maar het is wel een erg lieve hond.Ik denk dan ook niet dat karakter persé iets raseigen is.