Dat is toch een schat
Altijd kinderen af likken, katten likken...Maargoed, 't is een kruising dus ik zou niet weten of dit gedrag voor een of ander ras een beetje typisch is zeg maar
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Altijd kinderen af likken, katten likken...

) maar stiekem moet je er dan toch wel weer om lachen...
)

Maar ik zou een kruising niet zo heel snel weer nemen denk ik. Mijn hond is ontzettend hard leers en is zo dol op spelen. Tja weinig kan daar dan boven op he, zelfs snoepjes zijn niet genoeg. Dus ja. Het basis zit er goed in maar soms is hij gewoon te enthousiats en dat krijg ik er bijna niet uit. Hopelijk wordt het minder met zn leeftijd, hij is ook maar 1.
Maar de volgende wordt denk ik gewoon een boxer
.Maar ben zelf meer een herderstype ( duits hollands etc) Als deze hond er niet meer is gaan we kijken voor een witte (canadese) herder
Ilzjuh schreef:Ik heb een Shetland Sheepdog ([BB-ITP] Sheltie puppy Cassarah al iets minder puppy.).
Ze is erg lief en trouw. En behoorlijk waaks, als er iemand aankomt gaat ze behoorlijk tekeer, maar zodra diegene binnen is knuffelt ze ze plat.
Nu zijn Shelties wel hondjes met een gebruiksaanwijzing (is mij verteld, alleen die van mij zal dan wel een uitzondering op de regel zijn want ze is absoluut niet terughoudend en is dól op kinderen, alleen is ze wel behoorlijk eenkennig in de zin van; naar mij luistert ze, maar naar anderen niet).
Shelties zijn erg actief, maar ze zijn makkelijker dan bijvoorbeeld een Border Collie (deze laatste wordt nogal eens onderschat hoeveel werk ze nodig hebben en mensen hebben daar dan ook vaak een "probleemhond" aan omdat je ze écht bezig moet houden). Bij een Sheltie is dit veel minder het geval.
Persoonlijk vind ik het dan ook echt geweldige hondjes.Ze leren súpersnel, zijn actief, maar niet té actief en ze hebben een erge "will to please".
Mijn moeder heeft nog een Griekse vuilnisbak van de straat, deze is absoluut niet waaks, maar het is wel een erg lieve hond.Ik denk dan ook niet dat karakter persé iets raseigen is.
)