Ice mijn kat is niet zo lekker...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_Jims

Re: Ice mijn kat is niet zo lekker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:16

Sterkte hoor! Kun je de DA niet bellen of je NU langs mag komen met m? Het lijkt mij best dringend! Sterkte hoor!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:21

heb je nu twee katten of twee aparte topics?

ik zie dat het om een ragdoll gaat, deze katten zijn erg ziektegevoelig.
heb je de fokker al gebeld?

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 10:29

Ik heb 2 kittens. Alleen in dit toppic gaat het om een 7 maanden oude. Ik denk ook dat ik zo ga bellen want ik zit mezelf op te vreten man.. pfff kan er echt niet tegen als 1 van mijn beestjes ziek zijn.....krijg er een knoop van in mijn maag...

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:31

Hup niet langer meer uitstellen en bellen!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:32

ja snap ik, bah ellendig hoor als je dieren wat hebben

de ragdoll komt, neem ik aan, van een echte fokker.
en de andere kitten??

kijk ragdolls zijn erg doorgefokt en mankeren snel wat
een goed ragdollfokker laat zijn fokdieren dan ook testen op fiv en felv, en daarnaast zeker ook op hcm en pkd, geloof dat dat zelfs verplicht is voor stamboek.

de andere kitten is ook een raskat? of een boerderijkat?
als het de laatste is, is de kans zeer zeer groot dat deze een niesziekte onder de leden heeft, of een ander virus, en nu dus de andere kat aan heeft gestoken.
allebei de katten meenemen en vandaag nog op spreekuur komen!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 10:36

Nee de katten komen beide bij een fokker vandaan en ouders en groot ouders zijn getest op Felv, Fiv, HCM en PKD!! Dat vindt ik erg belangrijk.

Ik ga zo maar even bellen... Ik hoop dat mijn vriendin ook wat eerder kan, zie hetniet echt zitten om alleen te gaan..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:38

oke dus de ander is ook een ragdoll?
dan zou ik zeker gauw langs de arts gaan.

er moet ergens een site zijn waar alle "slechte"ragdoll lijnen staan, lijnen waarin veel gebreken voorkomen.
zal eens voor je zoeken.

ik zou zowiezo de fokker even op de hoogte stellen, misschien hebben de andere kittens ook wel iets meegenomen,
ik als fokker zijnde, zou dat in elk geval ook zeker wel willen weten
hier bellen ze mij ook eerst op voor ze naar de dierenarts gaan.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:46

Crossmonster, ik vind je wel wat overdreven als ik dit zo mag zeggen

Denise, ik denk dat Ice "gewoon" een of ander virus heeft opgepikt, of dit nou van Phoebe komt of niet, je zult het niet weten.....
Het klinkt trouwens niet als Giardia, want dat had mijn pup vorige week.

Het komt vast goed met Ice, niet te druk maken. Drinkt hij wel wat?

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 10:49

ja ik heb al gemaild. Maar je hoeft niet persee te zoeken voor me hoor, vindt het heel lief.

Ik kan er om half 12 het snelt zijn, heb net gebeld. Zelf heb ik een idee dat hij iets gegeten heeft wat er niet inhoord namelijk.

Ik ga me dus maar even aankleden en het reismandje in orde maken... Pfff heb er buikpijn van...

Ohw en splash, heerlijk zo'n nuchtere reactie erdoorheen! Doet me goed haha, hoop dat het ook daadwerkelijk meevalt!
Zelf denk ik inderdaad ook niet dat het een ziekte is maar vind het wel leif aangeboden om het voor me op te zoeken.

Hij drinkt niet.. Gister nog wel.. Maarja als ik zo beroerd ben... drink ik ook niet...Al wordt ik er wel toe gedwongen door mijn mamma Haha! Ik houd jullie op de hoogte als ik geweest ben oke..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:51

Probeer hem iets te laten drinken, want bij kittens gaat het snel qua uitdroging. Geef hem desnoods wat melk, maar zorg dat ie wel iets binnen krijgt, desnoods via jouw vinger,maar wel weer je handen wassen dan voordat je iets met Phoebe gaat doen !

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 10:56

Ja, misschien heeft hij vannacht al wat gedronken, dat weet ik niet... Ik heb het in ieder geval niet gezien. over 1,5 uur ga ik nar de dierenarts dus dan weet ik hopelijk meer...
Hij ligt nu weer op de stoel te slapen...En wat ik wel typisch vind is dat hij wel fris uit zijn ogen kijkt. Niet duf ofzo...

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:37

Succes zometeen bij de DA!!
Zal vast niets bijzonders zijn hoor! Ze zijn sterker dan je denkt!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 11:57

dank je Lachen

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:59

Ik weet hoe het is om zieke kittens te hebben, volgens mij zijn mijn Leo en Luc ongeveer net zo oud als Ice...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 13:03

Oke up to date!

Ik kom net bij de dierenarts vandaan en de die heeft geconstateerd dat hij een dikkedarmontsteking heeft. Tsja daar wordt je inderdaad beroerd van!
Ik heb antibiotica meegekregen voor hem en hij moet witvis eten. Dus meneer krijgt ook nog het eten van een Koning!! hahaha!
Het komt waarschijnlijk door stress, van het nieuwe poesje misschien.. Mijn vriend vond de oorzaak stress ook al raar, mr wordt op zijn wenken bedient en nu ook nog zijn eten haha.

Dus nu op weg naar de viswinkel!

Bedankt voor jullie reacties!

Voor Phoebe heb ik nog andere druppels meegekregen 'Tiacil' en nu hopen dat ook dat snel opknapt en dan ben ik echt klaar met de dierenarts!!!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:13

He gelukkig zeg! Nou ben blij voor je dat het niets heel ernstigs is! Dit is natuurlijk ook al ernstig voor zo'n kleintje!!
Sterkte met ze!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:16

was koolvis ook goed?
die koop ik altijd in de supermarkt, uit de diepvries, krijgen ze bij mij zo nu en dan ,en is idd erg gezond

maar stress kan idd met die kleine.
als het langer aanhoud zou ik even wat bloed laten trekken bij beide, gewoon voor de gemoedsrust.

gelukkig valt het allemaal mee,
sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:12

je kan witvis gewoon in de winkel kopen idd, let wel op zn darmflora AB is daar erg slecht voor, heb hier een pes zitten, altijd gezond tot ze twee AB kuren kreeg nu heeft ze een voedselintoleratntie...
Ik dacht al zoiets als een darmontsteking heb dit ook bij een pers gehad van me, hoop dat Ice snel weer de oude is, spannend zijn dat soort momenten he?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:04

xdenisex schreef:
Nee de katten komen beide bij een fokker vandaan en ouders en groot ouders zijn getest op Felv, Fiv, HCM en PKD!! Dat vindt ik erg belangrijk.

Ik ga zo maar even bellen... Ik hoop dat mijn vriendin ook wat eerder kan, zie hetniet echt zitten om alleen te gaan..

Maar je huidige kitten heb je wel al met 9 weken in huis toch? Daar zou ik wat vraagtekens bij zetten.

Anyway, fijn dat je naar de DA bent geweest met Ice. Ondanks dat hij alles krijgt kan ie nog last hebben van stress Knipoog

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 18:05

Ik heb net culinair witvis gekookt voor meneer en hij vindt het heerlijk! Lekker smullen. Hij rende net ook al achter die kleine aan. Hij niest alleen af en toe maarja dat kan ook een koutje zijn. Had de da nog even gebeld en die zei dat ik het even moest aankijken en desnoods na het weekend nog even contact met ze op moest nemen.

Die kleine probeert steeds een stukje mee te eten van de vis haha! Heb haar een klein stukje gegeven en ook zij zit te smullen ervan haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:23

ik wil absoluut niet zeuren, maar een kat die vaker als 3 keer op een dag niest, heeft niesziekte.
een koutje bij een kat bestaat helaas niet ...

en dat zeg ik niet om te zeuren, maar ik heb zelf zeer veel ervaring met katten, en het is dus puur om je te waarschuwen Knipoog

een kitten met 9 weken weg vind ik trouwens ook veel te vroeg, en van het stamboek mag het ook niet.

ik weet helaas hoeveel broodfokkers en slechte fokkers er zijn ..
zeg niet dat deze dat is, alleen spitst het wel mijn oren

maar wel goed dat ie weer wat actiever is, dat is mbt de darmen een goed teken !

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 18:30

Graag wil ik hier geen discussie starten over wel of niet te vroeg maar het gewon bij dit probleem houden. Met dat niezen.. nouja ik kan t niet echt onderscheiden of het nou niezen of hoesten is, dat was ik vergeten te vragen. Als hij het maandag nog heeft bel ik de da even..

Hij heeft ook geen diaree meer aan zijn kontje en stinkt dus ook niet meer zo... dat was echt zielig..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:34

xdenisex schreef:
Graag wil ik hier geen discussie starten over wel of niet te vroeg maar het gewon bij dit probleem houden. Met dat niezen.. nouja ik kan t niet echt onderscheiden of het nou niezen of hoesten is, dat was ik vergeten te vragen. Als hij het maandag nog heeft bel ik de da even..

Hij heeft ook geen diaree meer aan zijn kontje en stinkt dus ook niet meer zo... dat was echt zielig..

Dat snap ik. Maar een cattery die zijn kittens weg doet met 9 weken, wat niet eens toegestaan is, neemt het wellicht ook niet zo nauw met het correct enten en verzorgen van de kittens. Een virusje of bacterie is dan zo meegenomen.
Je kitten zal wellicht als weerstand hebben hiertegen maar Ice natuurlijk niet.

Het blijft natuurlijk vervelend voor je dat je katten ziek zijn, maar je snapt misschien ook wel dat een andere fokker zich even op zijn hoofd krabt en dan 1 + 1 optelt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:40

crossmonster schreef:
ik wil absoluut niet zeuren, maar een kat die vaker als 3 keer op een dag niest, heeft niesziekte.
een koutje bij een kat bestaat helaas niet ...

en dat zeg ik niet om te zeuren, maar ik heb zelf zeer veel ervaring met katten, en het is dus puur om je te waarschuwen Knipoog

een kitten met 9 weken weg vind ik trouwens ook veel te vroeg, en van het stamboek mag het ook niet.

ik weet helaas hoeveel broodfokkers en slechte fokkers er zijn ..
zeg niet dat deze dat is, alleen spitst het wel mijn oren

maar wel goed dat ie weer wat actiever is, dat is mbt de darmen een goed teken !

Ik wil ook niet rot doen, maar drie keer op een dag niesen, beter gezegd, 4 keer op n dag hoeft geen niesziekte te zijn Knipoog Wij hebben hier een kat die fleurig de hele dag door kan niezen, is al vaker nagekeken, en heeft NERGENS last van Knipoog Dus het hoeft niet altijd Knipoog

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 18:43

Ja tuurlijk! Maar als er dan vragen zijn wil ik die best uitleggen over hoe ik erover denk maar stuur dan een pb Knipoog . Ik ben de beroerste niet om het er over te hebben en mijn mening te geven. Dat doe ik niet in dit toppic anders krijgen we de welgemeende discussies Haha! Boos! .

Hij is nu trouwens aan het spelen met die kleine...dus hij voelt zich al iets beter. Zij hangt ook steeds in hem haha Bloos Haha! ! Ze zijn tikkertje aan het spelen!

Hebben katten bij niesziekte ook 1 verstopt neusgaatje.. daar heb ik het idee van namelijk... Ik ga gewoon weer bellen maandag als het niet weg is.. Ik maakte me meer zorgen over die darmontsteking.. vindt het toch wel fijn als hij gewoon eet... Clown