bench goed of slecht ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anniee

Re: bench goed of slecht ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:18

Wij hebben de honden ook in een bench.
Onze oudste van 2,5 is een ex-zwerfhond die we hebben geadopteerd. Toen hij los was ging hij overal strunen naar eten en zodra hij de vuilnisbak in het oog kreeg wanneer wij er niet waren nam hij die onder handen Vork
Toen de tweede hond er bij kwam (ook via adoptie) hebben we ze eerst een tijdje ieder in hun eigen bench gehad. Vervolgens met zijn 2en in de grote bench. Dit gaat altijd heel erg goed. De kleine bench hebben we wel gehouden overigens, je weet maar nooit waar het goed voor is.
De bench gaat ook mee als de honden meegaan naar mijn ouders en we daar een weekende blijven slapen; zij zijn niet op honden ingesteld qua woonruimte dus is het ideaal om ze daar in te doen als we weggaan en snachts.

Onze jongste hond ziet de bench als veilige plek; hij ligt er overdag ook altijd in, met de deur open. De andere hond ligt dan op een fauteuil die speciaal voor de honden is. Zodra wij het slaap-ritueel beginnen (alles opruimen, katten in de hal met wat lekkers) gaan ze zelf al in de bench liggen en krijgen dan nog een snoepje.

Wij hebben er een dik kleed inliggen die je erbij kon kopen. Ook liggen er van die hele dikke botten in waar ze lekker op kunnen knagen en er liggen wat speeltjes in (ballen, knuffels).
Bovenop de bench staat ons grote caviahok.

Voor ons is de bench dus ideaal maar ik kan me goed voorstellen dat je het er zonder doet.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:46

Onze pup hebben we nu 2 weken, is nu 9,5 week, en vanaf dag 1 is de benche zijn plek. Zodra hij ergens in slaap was gevallen hem in de benche gelegd, gewoon met het deurtje open. 's Nachts ideaal want hij kan niks slopen en kan er pas uit als iemand hem ook meteen kan uitlaten. En hij houdt zijn benche schoon. Alleen heeft hij al wel ontdekt dat als je de schuifjes alleen dicht schuift (niet vergrendeld) dat hij ze open krijgt Clown En als je niet reageert op gepiep, maar juist alleen de benche open maakt als hij braaf is, leren ze vervelend gedrag ook niet aan. Hij gaat er zelf ook inliggen als hij moe is en bijv. tijdens het avond eten moet hij gewoon in de benche, als hij er in blijft, blijft het deurtje open. Komt hij er toch uit, gaat het deurtje dicht. En dit lijkt hij al goed door te hebben. Met een mand is dit toch wat lastiger.
Onze vorige hond heeft nooit een benche gehad maar lag als pup altijd in een klein halletje. Bij gebrek aan een kleine ruimte is de benche een ideale oplossing Lachen

De benche als vervoersmiddel gebruiken vind ik slecht, bij een auto-ongeluk kunnen de trailies echt als messen werken!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:54

Voor Murphy nooit een bench gebruikt, ging prima, was met 4 maanden compleet zindelijk, nooit iets gesloopt. Sinds 5 weken hebben wij een pup van 8 maanden erbij, deze is zo verschrikkelijk bang voor haar bench (die we hadden meegekregen) dat ik dat ding bijna ritueel in stukken wilde zagen. Het kan goed uitpakken, maar ook onwijs verkeerd als je het dus wel als strafplek gaat gebruiken.

Bij ons komt er geen bench in huis, gewoon omdat ik weet dat het zonder bench ook prima kan, en omdat ik niet wil dat het verkeerd uitpakt.

Maar, zoals Ethelate het beschrijft met Sjors, vind ik het prima. Alleen ieder zijn keus Lachen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:55

Onze Jack heeft de bench een paar jaar als slaapplek gehad. Als ik wegging kon hij in de bijkeuken dus hoefde hem niet persé op te sluiten in de bench. Later heeft hij een mand gekregen. Voor de Rottweiler heb ik een grote draadkooi gebruikt en deed daar 's nachts een deken overheen. Ze ging er graag in. Ook als ik overdag weg ging ging de Rottweiler in d'r kooi! Na ongeveer een half jaar, luisterde ze zo goed, had geen sloopneigingen en hield zich ook rustig 's nachts dat ik een 'vetbed' voor haar heb gekocht. De kooi stond er nog bij maar ze koos voor het bed. Ik heb de kooi toen opgeruimd en sindsdien slapen mijn Jack en de Rottweiler gewoon in de huiskamer in hun eigen mand. Ook als ik weg ga overdag. Ze hebben nog nooit iets gesloopt (ff afkloppen Haha! ).

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:17

Ik heb mn hond opgevoed met een bench. Het hielp mooi bij het leren ophouden, zindelijk maken. En diende ook als een 'time-out' plek. Waar veel mensen niet mee eens zijn. Ik verwacht ook heus niet dat hij erover na gaat zitten denken hoor, dat hij stout was. Daar gaat het ook niet om. Maar meer om hem uit het situatie halen, wat hij dus niet leuk vond. Ideaale straf dus, niks geen gesla oid nodig. En dan nog ging hij er zelf ook vaak genoeg in liggen dus als een slechte eravring zag hij het niet.

Ik gebruik hem niet meer omdat hij zindelijk is en omdat het niet in huis past momenteel. Hij heeft nu gewoon een kussen.

Maar ik ben er voor en bij correct gebruik heb ik het zien werke. Ken ook meerdere super brave honden die zo zijn opgevoed, en dat zijn super honden. Echt voorbeeldig gedrag Ja En luisteren EXTREEM goed.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:30

Ethelate schreef:
De benche als vervoersmiddel gebruiken vind ik slecht, bij een auto-ongeluk kunnen de trailies echt als messen werken!

zo'n dichte bench heeft dat niet...en geloof me.. je zou het echt niet een fijn gezicht vinden als je hond door het voorraam heen vliegt

[***] heeft al 7 jaar lang een bench en zij ligt er nog steeds elke dag en nacht in te slapen...
bench staat 24 u per dag open en de deur zit er geeneens meer in...
het is het plekje waar zij zich gewoon lekker terug kan trekken.....

[***] heeft de eerste maanden ook een bench gehad die op een gegeven moment open bleef staan
maar dat is zo een lel van een bench en omdat hij ook wel erg tevreden is op de vloer met zijn grote beer heb ik besloten die bench op te ruimen....

als ik zeeen van ruimte had dan had ik zeker zijn bench neergezet..

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:27

De benches staan ook hier in de kamer, altijd open en nemen we mee als we dagje weg gaan, of soms zelfs naar het werk. Ideaal. Ze gaan er vrijwillig in, eentje gaat er 's nachts dicht, want dat is onze pup die graag op bed slaapt...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:11

naadje24 schreef:
Ethelate schreef:

zo'n dichte bench heeft dat niet...en geloof me.. je zou het echt niet een fijn gezicht vinden als je hond door het voorraam heen vliegt

Ik bedoelde ook echt zo'n trailie benche. Veel mensen gebruiken die om hun hond in te vervoeren maar het is levensgevaarlijk.
Mijn vorige hond raakte helemaal in paniek in een benche/kooi of een tuigje dus die vervoerde ik zittend bij de passagiers-voetenruimte. Kon hij geen kant op en bleef daar mooi zitten.
Aangezien Sjors jong is wil ik zo'n tuigje wat specifiek bedoeld is om hem aan de gordel te bevestigen, dat is gewoon de veiligste manier.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:16

eerst vond ik het best zielig, altijd maar in zo'n hokje.. maar toen wij een weekend op vakantie waren met mijn tante die ook een bench had voor dr hond vond ik het helemaal niet zielig.. best makkelijk eigenlijk als je even weg gaat Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:42

salsaentango schreef:
best makkelijk eigenlijk als je even weg gaat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:44

Ik geloof ook niet dat ze bedoelt zijn om 24 per dag een hond er in te laten zitten. Of om je hond in op te ruimen als hij in de weg zit.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:50

ik denk dat het afhangt van de manier waarop je de bench gebruikt. Als het een straf middel is, is dit in mijn ogen een zeer slecht iets. Als het gebruikt word als een veilige plaats om je hond 's nachts in op te sluiten zou ik het zeker aanraden. Een hond moet zich veilig voelen in zo'n ding. Het moet echt zijn holletje zijn, dus eventuele kinderen moeten in mijn ogen ook van een bench afblijven. Als de hond in de bench ligt heeft hij rust, dan komt niemand er aan.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 02:19

heerlijke uitvinding.
onze hond weet niet beter als dat het zijn veilige holletje is. en hij voelt zich er erg fijn in. hij krijgt er zijn speeltjes, koekjes en kluiven en als hij iets enorm lekker vind sleept hij het vrolijk mee naar zijn bench Haha!
bij ons is het zeker geen strafplek, maar te vergelijken met zijn eigen kamer, net als een kind heeft een hond ook een eigen plekje nodig. waar hij niet gestoord wordt in zijn slaap en lekker kan weg duiken als hij geen zin heeft in mensen.
we hebben de bench afgezonderd van de woonkamer, hij staat op een rustige plek en word dan ook dankbaar in gebruik genomen.
voor het aanleren van dingen (als zindelijkheid en antiknaag) is het ook iedeaal onze hond weet simpel weg niet wat slopen is dus doet het ook niet. voorkomt bij goed gebruik dus een hoop problemen Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 08:33

Splash_ schreef:
salsaentango schreef:
best makkelijk eigenlijk als je even weg gaat Haha!

hoezo.? tuurlijk wel als je op boodschap gaat is het makkelijk om je hondje daar even in te doen hoor.. wat dacht jij dan om de hond daar de hele dag erin te stoppen.? nou nee hoor echt niet

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:23

Salsaentango, ik vind dat zo makkelijk gedacht.... Jij doet je hond dus in de bench, omdat ie niet in zijn eentje alleen in de huiskamer kan blijven (als ik het zo goed begrijp?). Als dat echt het geval is, vind ik het een gebrek aan opvoeding, en het verkeerd gebruik van de bench.

Prima als de bench er staat en de hond er gewoon in en uit kan, maar ik vind dit wel overkomen als, huppa hond erin, lekker makkelijk even boodschappen doen.....

Sorry, maar dat is mijn mening.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:04

Ligt er natuurlijk wel aan hoe oud je hond is Knipoog
Mijn pup is 10 weken en die laat ik inderdaad niet alleen los in de huiskamer, hij heeft ondertussen door wat zijn speeltjes zijn en waar vooral niet op gekauwd mag worden, maar zolang hij zich nog af en toe vergist, gaat hij in de benche als hij alleen moet blijven. Maar 's ochtends bijv. gaat hij gewoon mee naar de slaapkamers/badkamer enz. zodat hij niet steeds in en uit de benche hoeft Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:07

Ethelate schreef:
Ligt er natuurlijk wel aan hoe oud je hond is Knipoog
Mijn pup is 10 weken en die laat ik inderdaad niet alleen los in de huiskamer, hij heeft ondertussen door wat zijn speeltjes zijn en waar vooral niet op gekauwd mag worden, maar zolang hij zich nog af en toe vergist, gaat hij in de benche als hij alleen moet blijven. Maar 's ochtends bijv. gaat hij gewoon mee naar de slaapkamers/badkamer enz. zodat hij niet steeds in en uit de benche hoeft Knipoog

Tuurlijk, dat snap ik. Maar ik vind gewoon dat er teveel verschil zit op welke manier mensen een bench gebruiken, en dat een bench te snel gemakkelijk wordt gebruikt ipv je hond even op te voeden.
Als ik ooit weer een pup zou hebben, die het niet zonder bench zou kunnen leren, dan moet ik er ook aan geloven, want ik verkies mijn meubels echt wel boven een lief puppy *LOL*

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:08

nadat acht jaar geleden mn toen jack pup een poging had gewaagd om via de keukenmuur naar de woonkamer te komen (had een heel stuk stuclaag weggegraven hadden toen nog een huurhuis en een huurbaas die erg anti huisdieren was Haha! Haha! ) hebben we een bench gekocht voor onze honden.. nu hebben we er nog maar een van de twee en die zit nog steeds s'nachts in zn bench..als ik hem overdag kwijt ben ligt hij daar vaak te pitten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:09

Wij hebben geen bench, nooit gehad ook niet.
Hij weet waar zijn plaats is, heeft een heerlijke deken die hij rond kan slepen en als we gaan slapen dan zit ie op de gang met de deur dicht (winters) dekentje op de plaats en klaar.
Zomers loopt ie door het huis, mag alleen onderverdieping komen, dekentje ligt altijd op zijn plaats in de gang als we gaan slapen, meneer bewaakt ons huis namelijk en dat kan ie niet vanuit een bench.

Een bench voor honden die anders gaan kauwen oid kan ik wel begrijpen maar voor mij hoeft het echt niet anders.

Puppy's zijn bij ons ook nooit in bench geweest. Als we eens weggingen en hij bleef alleen dan weer op de gang.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:10

Onze pup(nou ja pup inmiddels een flinke cane corso van 9 mnd Clown ) hebben wij ook voor de nachten in de bench gedaan, en voor de momenten dat wij zelf niet thuis waren.
De bench staat overdag gewoon open en het is echt zijn veilige plek geworden.
Hij gaat er uit zichzelf in om lekker te slapen, een bench moet je naar mijn idee niet gebruiken als strafmiddel maar je hond leren dat hij zich daar veilig kan voelen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:35

Splash_ schreef:
Salsaentango, ik vind dat zo makkelijk gedacht.... Jij doet je hond dus in de bench, omdat ie niet in zijn eentje alleen in de huiskamer kan blijven (als ik het zo goed begrijp?). Als dat echt het geval is, vind ik het een gebrek aan opvoeding, en het verkeerd gebruik van de bench.

Prima als de bench er staat en de hond er gewoon in en uit kan, maar ik vind dit wel overkomen als, huppa hond erin, lekker makkelijk even boodschappen doen.....

je kan moeilijk als je hond nog klein is in huis laten (in de kamer bijv) dat hij alles stuk bijt.. en het ligt er ook aan hoe groot de bench is.. maar ik lees hieruit dus als ik mijn hond in de bench doe als ik even weg ga dat ik hem verkeerd op voed.? dank je wel voor je antwoord dan maar..

maar ik bedoel dan als je hond niet alleen in huis kan en alles stuk bijt en je een bench hebt dat je hem daar dan ook even in kan doen.. maar als je terug lees vond ik een bench in het begin ook niks.. en ligt het eraan hoe je hem gebruikt

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:38

en als je hond niet alleen in huis kan ligt het niet altijd aan de opvoeding.! zoals bij ons dus..

een hond die 4x in 4 jaar is heen en weer geschopt is op den duur bang om alleen thuis te blijven.. en weer in de steek word gelaten..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:38

Liever in de bench dan mijn spullen kapot, daar geef ik je gelijk in.Maar dat neemt niet weg dat er gewerkt moet worden aaan het afleren van het stukbijten van de spullen.Maar dat doe je neem ik aan wel.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:42

marleen_usar schreef:
Liever in de bench dan mijn spullen kapot, daar geef ik je gelijk in.Maar dat neemt niet weg dat er gewerkt moet worden aaan het afleren van het stukbijten van de spullen.Maar dat doe je neem ik aan wel.

tuurlijk word er gewerkt aan het afleren van stuk bijten.. tuurlijk anders dan 'leeft' de hond inde bench en dat wil ik dus ECHT niet..

maar onze hond is nu al 12 jaar dus ij heeft het al afgeleerd... maar als hij even alleen thuis is dan word hij bang en gaat hij uit angst alles stuk maken. omdat hij al zovaak heen en weer is geschopt door mensen die hem niet meer willen Verdrietig

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:59

Splash_ schreef:

Dit ligt ook aan het ras hoor. Een RR bijvoorbeeld staat erom bekend dat ze graag kauwen.
Ik kan Femi, ondanks gedegen opvoeding absoluut niet alleen thuis laten. Ze begint dan rustig aan het speelgoed van ons zoontje.
In de winkel daarentegen (met allemaal heerlijk hondenvoer, botten ed op pakhoogte) zit ze nergens aan!!
Ze heeft altijd genoeg botten tot haar beschikking, ook thuis, dus daar kan het niet aan liggen.

De bench is er bij ons dus voor de bescherming van het meubilair. Wanneer ze het te druk vind in huis ligt ze daar lekker rustig, buiten het bereik van kinderen bijvoorbeeld.
Ook op vakantie is het erg handig wanneer ze het is aangeleerd, want dan is de veilige plek gezellig mee!! Een beetje thuis in de vreemde wereld waar ze terecht komen.

En dat een bench 'helpt' bij de zindelijkheidstraining vind ik ook onzin.
Je moet nog steeds trainen. Het idee hierachter is dat de pup zijn eigen plek minder snel zal bevuilen. Dit houdt dus in dat je A: moet zorgen dat het echt de veilige, eigen plek van de pup wordt. Dit bereik je niet in een paar dagen. En B: je pup kan het in het begin domweg nog niet zolang ophouden, dus ja, de bench wordt 's nachts wel eens vuil.
Net zoals (anders) je huis. What's the difference.