Onze oudste van 2,5 is een ex-zwerfhond die we hebben geadopteerd. Toen hij los was ging hij overal strunen naar eten en zodra hij de vuilnisbak in het oog kreeg wanneer wij er niet waren nam hij die onder handen

Toen de tweede hond er bij kwam (ook via adoptie) hebben we ze eerst een tijdje ieder in hun eigen bench gehad. Vervolgens met zijn 2en in de grote bench. Dit gaat altijd heel erg goed. De kleine bench hebben we wel gehouden overigens, je weet maar nooit waar het goed voor is.
De bench gaat ook mee als de honden meegaan naar mijn ouders en we daar een weekende blijven slapen; zij zijn niet op honden ingesteld qua woonruimte dus is het ideaal om ze daar in te doen als we weggaan en snachts.
Onze jongste hond ziet de bench als veilige plek; hij ligt er overdag ook altijd in, met de deur open. De andere hond ligt dan op een fauteuil die speciaal voor de honden is. Zodra wij het slaap-ritueel beginnen (alles opruimen, katten in de hal met wat lekkers) gaan ze zelf al in de bench liggen en krijgen dan nog een snoepje.
Wij hebben er een dik kleed inliggen die je erbij kon kopen. Ook liggen er van die hele dikke botten in waar ze lekker op kunnen knagen en er liggen wat speeltjes in (ballen, knuffels).
Bovenop de bench staat ons grote caviahok.
Voor ons is de bench dus ideaal maar ik kan me goed voorstellen dat je het er zonder doet.