Kat in flat: dilemma!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Re: Kat in flat: dilemma!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 11:41

ROFL Een kat van andere mensen gaat wel altijd met de lift mee, iedereen weet wel waar ie eruit moet Knipoog Al zie ik het mijn kat niet doen, ze heeft een hekel aan de lift, en dan ook nog met een vreemde? Neuhh zie het eigenlijk niet gebeuren...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:10

Wij wonen twee hoog en 1 van onze katten is dus ook zo ondernemend op de balkonrelie Clown Vind het ook doodeng! 1x in een onbedacht moment was hij er weer opgeklommen en schijnbaar vanaf gevallen. Hij heeft daar heel stil in een hoekje gelegen en trilde van angst! Eenmaal binnen was er niets meer aan de hand, hij had gelukkig niets.
Kattentuigje vinden ze hier ook verschrikkelijk...
Ze komen wel eens in de galerij als de deur eventjes openstaat, maar als er iemand aankomt schieten ze meteen terug naar binnen.
Wij laten ze dus alleen op het balkon als we zelf ook echt op kunnen letten. En klimmen is dus ook verboden hier Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:15

Oeh, je zou je toch dood schrikken als hij naar beneden dondert! Ik heb aan de buitenkant van de reling van die rekjes voor plantjes hangen, zat mijn kater daar ineens in met z'n dikke gat! Z'n arme pleegmamma kreeg er bijna een hartverzakking van! Meestal zitten ze heel zoet op de krabpaal net achter de reling naar buiten te loeren, met twee pootjes op het hekje mag ook maar met meer mag niet, dan haal ik ze naar binnen. Ik moet er dus wel steeds op blijven letten. De voordeur komt gelukkig uit op een afgesloten galerij, daar mogen ze op als ik thuis ben, de buren vinden het ook gezellig Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:38

Kijk, zo ziet 't eruit:
Afbeelding

Afbeelding

Het is een Frans balkon, oftewel eigenlijk alleen maar een deur met een hekje zodat je niet naar beneden stort. Als student het je het letterlijk en figuurlijk niet breed Tong uitsteken Juju (katertje, zwart met wit en op deze foto 2 maanden oud) weet niet beter, ik heb 'm vanaf dat 'ie 9 weken was. Zoe, de cypers-met-rode dame, kwam bij haar vorige baasjes ook niet buiten, dat vindt ze een beetje eng. Het is vooral Ju die over het hekje balanceert (inmiddels weegt 'ie 6 kilo Bloos , kun je begrijpen dat ik bang was dat het plantenrekje 'm niet zou houden!)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:42

waarom niet gewoon dun gaas ervoor. dan speel je tenminste op zeker

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:44

ik zou gewoon gaas spannen op het balkon.
hier komen ze niet naar buiten,ik vind het risico buiten te groot
ze kunnen hier altijd naar buiten in de ren, zo nu en dan zitten ze daar ook, lekker vogeltjes kijken, maar liever zitten ze binnen.
maar ik zou kiezen voor veiligheid, en mooi een gaasje op balkon spannen,lau

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:48

Ik vraag me af, hoe bevestig ik gaas aan een stenen muur... Zal wel een betonboor nodig hebben, ebn niet zo handig in die dingen Bloos Mn balkon is overigens zo klein, dat madame het vermoedelijk niet eens interessant vind als er gaas gespannen is Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:49

Laura24 schreef:
Ik vraag me af, hoe bevestig ik gaas aan een stenen muur... Zal wel een betonboor nodig hebben, ebn niet zo handig in die dingen Bloos

Haha hadden mijn woorden kunnen zijn, zat ook net zo te denken! Bloos!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:21

Wij wonen ook op 2 hoog, en hebben sinds een week of 2 toch besloten dat de katten op het balkon mogen. Ze vinden het helemaal geweldig, staan nu geregeld bij de deur te miauwen om het balkon op te mogen. Ze zijn gelukkig nog niet op de reling gesprongen, wel hangt Luca er onderuit. Ik heb nog steeds een beetje angst dat ze een keer naar een duif ofzo gaat springen.
We hebben al besloten dat als we gaan verhuizen en een huis gaan kopen dat ze alleen aan een tuigje door de tuin mogen rennen, ze gaan echt niet los (wat een schijterds zijn wij he haha)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:09

Mogen ze ook niet los als de tuin goed is afgezet? Zodat ze niet weg kunnen lopen? Je hebt wel van die vastleglijnen voor tuigjes, die zijn een meter of 5 lang maar de enige van mijn katten die een tuigje tolereert heeft toch wel zo'n gruwelijke hekel aan dat ding!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:34

Dat zou dan inhouden dat ik een geheel overdekte tuin zou krijgen, want anders klimmen ze er alsnog overheen.
Maar de komende 2,5 jaar is het nog niet zover Lachen dus misschien dat we ons nog gaan bedenken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:38

auk schreef:
Dat zou dan inhouden dat ik een geheel overdekte tuin zou krijgen, want anders klimmen ze er alsnog overheen.
Maar de komende 2,5 jaar is het nog niet zover Lachen dus misschien dat we ons nog gaan bedenken

Dat hoeft niet, je kunt ook bovenop de schutting of de muur een stuk gaas neerzetten dat een beetje schuin naar binnen staat zodat ze er niet overheen kunnen. Wel even met de buren overleggen he als jullie zoiets willen gaan bouwen Knipoog