guppen en platy's zijn ook leuke en goedkoop, je hebt binnen een jaar 10 keer zoveel vissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dionne_Xx schreef:RianneH schreef:Het vervoeren lijkt me ook nogal stressvol.. Daarnaast heb ik al twee tassen en dan ook nog een kooitje..
Als, je een hamster zou nemen. Zou ik deze zo min mogelijk vervoeren!
Ze krijgen hier heel veel stress van
De mijne, heeft me een maand lang gebeten, aangevallen etc.
RianneH schreef:Dionne_Xx schreef:Als, je een hamster zou nemen. Zou ik deze zo min mogelijk vervoeren!
Owh.. arme jij..
Wil eigenlijk ook niet gaan slepen met zo'n beestje. Alleen wanneer het echt nodig is natuurlijk. Zie me al zitten met mn hamster in de trein.
Het is toch ook zo dat goudhamster vrouwtjes niet samen kunnen? Mannentjes wel en die russchische dwerghamster kan wel gewoon? Niet dat ik dan een nestje wil, maar twee is leuker dan een. Tenzij ze elkaar opvreten natuurlijk
anniee schreef:Ik zou een knaagdier of vissen nemen. Je weet niet of nieuwe huisgenoten van een loslopende kat gediend zijn. Bovendien vind ik het ook weer sneu als een kat de hele tijd alleen thuis is en moeten je huisgenoten (en hun visite) steeds erom denken dat de kat er niet uitmag ivm de drukte buiten.
Ik zou dan wel meteen 2 dieren nemen zodat ze in ieder geval gezelschap hebben wanneer jij er niet bent.
Ik vraag me overigens ook af of 10m2 voor jezelf niet al vrij klein is en of het dus wel handig is om dieren te nemen. Dan zijn vissen nog vrij gemakkelijk; een kooi ontsiert je kamer wel redelijk terwijl een mooie vissenkom ook nog weer redelijk decoratief is!
lieniminnie schreef:ik zou dan voor vissen gaan denk ik
zeker omdat ze een weekend alleen kunnenze hebbenniet zo veel liefde nodig
![]()
lieniminnie schreef:Ja dat is waar, maar als je eenmaal zo'n bak hebt, ik zit er soms 10 minuten naar te starenhet is ech tleuk vind ik, en het is het idee dat er iets levends is..? tenminste dat vind ik
Ga je voor tropisch? lijkt me wel verstandig aangezien een goudvis stiekem een heel groot aquarium nodig heeft :D
Dionne_Xx schreef:RianneH schreef:Het vervoeren lijkt me ook nogal stressvol.. Daarnaast heb ik al twee tassen en dan ook nog een kooitje..
Als, je een hamster zou nemen. Zou ik deze zo min mogelijk vervoeren!
dees_daan schreef:vissen nemen ook veel ruimte in beslagik had voor mijn baardagaam een terrarium van 1 bij 0.50 bij 0.50 meter. voor een gekko heb je al gouw minder ruimte nodig. ik kan wel even een foto van mijn baardagaam zoeken, een baardagaam is een vrij makkelijk dier om mee te beginnen in de terrariumwereld.. je moet alleen niet bang zijn voor krekels en sprinkhanen, die eten ze