Wat is nou het ideale huisdier voor een student?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Re: Wat is nou het ideale huisdier voor een student?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:32

goudvissen zijn denk ik niet bijzonder veel goedkoper Huilen van het lachen
guppen en platy's zijn ook leuke en goedkoop, je hebt binnen een jaar 10 keer zoveel vissen Huilen van het lachen ze kweken nogal snel Clown

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:34

Ik zou een knaagdier of vissen nemen. Je weet niet of nieuwe huisgenoten van een loslopende kat gediend zijn. Bovendien vind ik het ook weer sneu als een kat de hele tijd alleen thuis is en moeten je huisgenoten (en hun visite) steeds erom denken dat de kat er niet uitmag ivm de drukte buiten.

Ik zou dan wel meteen 2 dieren nemen zodat ze in ieder geval gezelschap hebben wanneer jij er niet bent.

Ik vraag me overigens ook af of 10m2 voor jezelf niet al vrij klein is en of het dus wel handig is om dieren te nemen. Dan zijn vissen nog vrij gemakkelijk; een kooi ontsiert je kamer wel redelijk terwijl een mooie vissenkom ook nog weer redelijk decoratief is!
Laatst bijgewerkt door anniee op 09-12-07 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 00:34

Dionne_Xx schreef:
RianneH schreef:
Het vervoeren lijkt me ook nogal stressvol.. Daarnaast heb ik al twee tassen en dan ook nog een kooitje..

Als, je een hamster zou nemen. Zou ik deze zo min mogelijk vervoeren!
Ze krijgen hier heel veel stress van Clown

De mijne, heeft me een maand lang gebeten, aangevallen etc.

Owh.. arme jij..
Wil eigenlijk ook niet gaan slepen met zo'n beestje. Alleen wanneer het echt nodig is natuurlijk. Zie me al zitten met mn hamster in de trein.

Het is toch ook zo dat goudhamster vrouwtjes niet samen kunnen? Mannentjes wel en die russchische dwerghamster kan wel gewoon? Niet dat ik dan een nestje wil, maar twee is leuker dan een. Tenzij ze elkaar opvreten natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:36

RianneH schreef:
Dionne_Xx schreef:

Owh.. arme jij..
Wil eigenlijk ook niet gaan slepen met zo'n beestje. Alleen wanneer het echt nodig is natuurlijk. Zie me al zitten met mn hamster in de trein.

Het is toch ook zo dat goudhamster vrouwtjes niet samen kunnen? Mannentjes wel en die russchische dwerghamster kan wel gewoon? Niet dat ik dan een nestje wil, maar twee is leuker dan een. Tenzij ze elkaar opvreten natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

Hahaha Vork

uuhm.. denkt even heel goed na! nou, als jij geen stukjes hamster in je kooi wilt, moet je idd geen vrouwtjes bij elkaar zetten.
En ook geen man&vrouw, of iig niet na dat ze hebben gepaard.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:37

ik zou dan voor vissen gaan denk ik Ja
zeker omdat ze een weekend alleen kunnen Huilen van het lachen ze hebbenniet zo veel liefde nodig Clown

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 00:37

anniee schreef:
Ik zou een knaagdier of vissen nemen. Je weet niet of nieuwe huisgenoten van een loslopende kat gediend zijn. Bovendien vind ik het ook weer sneu als een kat de hele tijd alleen thuis is en moeten je huisgenoten (en hun visite) steeds erom denken dat de kat er niet uitmag ivm de drukte buiten.

Ik zou dan wel meteen 2 dieren nemen zodat ze in ieder geval gezelschap hebben wanneer jij er niet bent.

Ik vraag me overigens ook af of 10m2 voor jezelf niet al vrij klein is en of het dus wel handig is om dieren te nemen. Dan zijn vissen nog vrij gemakkelijk; een kooi ontsiert je kamer wel redelijk terwijl een mooie vissenkom ook nog weer redelijk decoratief is!

Idd, 2 dieren dacht ik al aan. Met vissen is dat wat makkelijker. Hamsters zijn niet zo groot, maar een cavia/konijn past idd niet op mijn stekje Knipoog
Vissen trekt me om die reden ook erg aan, daarnaast het gebruiksgemak en het voeren.
Welke vissen zijn leuk? Guppen vallen af, zou niet weten wat ik met alle nakomelingen weer aan zou moeten..

edit.. Daarnaast denkt m'n broertje dat guppen op broodbeleg is.. Dus op zich Tong uitsteken

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:39

lieniminnie schreef:
ik zou dan voor vissen gaan denk ik Ja
zeker omdat ze een weekend alleen kunnen Huilen van het lachen ze hebbenniet zo veel liefde nodig Clown

Nee maar ze geven ook niet zoveel liefde. En dat is wat je met een huisdier wil bereiken -toch-? Een maatje?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:41

Ja dat is waar, maar als je eenmaal zo'n bak hebt, ik zit er soms 10 minuten naar te staren Wow! het is ech tleuk vind ik, en het is het idee dat er iets levends is..? tenminste dat vind ik

Ga je voor tropisch? lijkt me wel verstandig aangezien een goudvis stiekem een heel groot aquarium nodig heeft Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 00:43

Och, als het geluid maakt en beweegt Tong uitsteken

Tja, echt liefde hoeft het niet te geven. Mis gewoon wat die levende haven als ik in het huisje ben. En mijn huisgenoten leven ook niet als beesten, dus dat schiet ook al niet op Tong uitsteken

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:43

als je geluid wilt kan je een dwegrknorgoerami nemen Huilen van het lachen die knorren Clown
ahaha

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 00:45

lieniminnie schreef:
Ja dat is waar, maar als je eenmaal zo'n bak hebt, ik zit er soms 10 minuten naar te staren Wow! het is ech tleuk vind ik, en het is het idee dat er iets levends is..? tenminste dat vind ik

Ga je voor tropisch? lijkt me wel verstandig aangezien een goudvis stiekem een heel groot aquarium nodig heeft :D

Dan klinkt tropisch wel heel verleidelijk Knipoog Zijn die vissen wat te betalen? Qua aanschaf, voer geloof ik wel Knipoog Zal binnenkort ook eens jullie HK binnenvallen denk ik.

Maar ik twijfel nog tussen vis en hamster. Suggesties zijn nog welkom Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:45

een leuk terrariumdier? baardagaam? gekko? skink? landschildpad? vissen zijn erg leuk, maar dat is leuk om naar te kijken, meer niet vind ik.. ik heb bijv. geen band met mijn vissen.. ik heb guppen en een codydora. beneden hebben we platy's neons, zwaardragers, clownbotia's, enz. en garnalen. leuk en mooi om naar te kijken, maar persoonlijk praat ik er bijv, niet tegen, iets dat ik tegen onze katten, hond, baardagam enz wel doe Ja

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 00:47

Nemen die dieren niet veel ruimte in beslag? Heb er totaal geen ervaring mee, maar vind zulken ook wel leuk.
Moet ik toch maar eens naar de vereniging ervan bij mij op school Knipoog Heb je een foto trouwens?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:48

Een klein aquarium hoeft helemaal niet veel te kosten, je kan ook kiezen voor een nano aquarium,
dit idee: http://www.practicalfishkeeping.co.uk/p ... no_end.jpg
Dat zijn alleen kleinere vissen en dat kán voor problemen zorgen, maar zolang ze droogvoer eten eigelijk niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:50

vissen nemen ook veel ruimte in beslag Lachen ik had voor mijn baardagaam een terrarium van 1 bij 0.50 bij 0.50 meter. voor een gekko heb je al gouw minder ruimte nodig. ik kan wel even een foto van mijn baardagaam zoeken, een baardagaam is een vrij makkelijk dier om mee te beginnen in de terrariumwereld.. je moet alleen niet bang zijn voor krekels en sprinkhanen, die eten ze Lachen

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:52

Dionne_Xx schreef:
RianneH schreef:
Het vervoeren lijkt me ook nogal stressvol.. Daarnaast heb ik al twee tassen en dan ook nog een kooitje..

Hmmm, ik vroeg me ook altijd al af hoe het komt dat mijn hamster altijd zo zat te krijzen!!
maja zal wel komen omdat ik hem in het doosje mee naar huis heb vervoerd...op de fiets en dat duurde ''niet'' zo heel lang Koe

Maar verder vindt ik hamster leuke beesten en die kunnen wel een weekendje zonder jou.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 00:55

dees_daan schreef:
vissen nemen ook veel ruimte in beslag Lachen ik had voor mijn baardagaam een terrarium van 1 bij 0.50 bij 0.50 meter. voor een gekko heb je al gouw minder ruimte nodig. ik kan wel even een foto van mijn baardagaam zoeken, een baardagaam is een vrij makkelijk dier om mee te beginnen in de terrariumwereld.. je moet alleen niet bang zijn voor krekels en sprinkhanen, die eten ze Lachen

Euhm.. of ik nou zo dapper ben.. Nagelbijten / Gniffelen Maar zijn ze dan niet moeilijk alleen te laten voor 3 dagen in het weekend?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:56

Huilen van het lachen das niks voor mij, hoewel ik baardagamen echt heel erg leuk vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:59

3 dagen is wel lang.. maar als je er genoeg krekels ingooit zou het mischien wel kunnen, ik ben nooit langer dan 3 dagen weggeweest, is er niet iemand die wat fruit voor hem klaar kan maken dan?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 00:59

oewh.. heb hem even bekeken.. Maar dat is niet mijn type huisdier. Altands, ik durf er niet mijn kamertje mee te delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:06

oke Haha! ik las trouwens iets over goudvissen en kleine aqariums.. niet doen! een goudvis heeft veel ruimte nodig om te zwemmen.. dan zou ik een paar guppen nemen, alleen mannen, want anders heb je je bak overbevolkt Knipoog

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:07

muizen zijn ook heel leuk, vind ik.
Stuk leuker als een hamster of vis. Maarja, sommige mensen vinden hun staart nog wat eng enz.
Ik heb zelf 2 muizen, super tam en kunnen makkelijk een weekendje alleen.
En ze nemen niet echt veel ruimte in beslag.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:10

Als vissen kan je bijvoorbeeld op MP een aquarium kopen, als je mazzel hebt vidn je ergens een aquarium waar je van alles bij krijgt. inclusief vissen zou ik alleenniet doen als ik jou was.

Platy's zijn ook levendbarende net als de gup, dus heb je snel overbevolking. je kan natuurlijk neons nemen, vind ik zelf heel saai.
Rasbora soorten vind ik eigelijk heel erg leuk en de meeste zijn ook niet moeilijk!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:12

Ik zou gewoon wachten totdat je klaar bent met studeren... In de praktijk komt het er vaak op neer dat je leven alle kanten op kan gaan, en dat is ook mooi aan je studententijd. Maar een dier past daar niet zo goed heb ik het gevoel.
Zeker niet wanneer je van half 8 tot 4 weg bent.... wat heb jij er dan aan, of beter nog: wat heeft dier er aan?
Wanneer je af en toe iets wilt knuffelen kun je misschien met een buurhond gaan wandelen?
Tis maar een ideetje Haha!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:17

Ik heb een koudwater aquarium met sluierstaart vissen.
(foto's in profiel)
Goudvis zou ik niet zo snel meer nemen, wil er niet weer bijna 20 jaar aan vast zitten. Bloos